|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Etter voldsomt torden og tilhørende lyn gikk strømmen her, og da den kom tilbake ser det ut til at tven min har funnet ut at 10-11 år er nok. Nå er fargene spinnville i kantene og det aner meg at jeg må kjøpe ny.
|
|
|
#3 |
|
thirtysomething
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Men hvorfor Led? De er mye dyrere enn LCD og plasma vel? Er det verdt prisen?
|
|
|
#4 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Hadde kjøpt LED hvis jeg var på TV jakt nå ja. Men de kommer til å synke i pris ganske snart så det lønner seg sikkert å vente litt. (sa faktisk han på elkjøp for noen uker siden) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Vi kjøpte LCD med LED i januar og er fornøyd med den. 46" Samsung 7070.
|
|
|
#7 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Det kommer jo litt an på hvor nøye dere er. Hvor opptatt dere er av godt bilde osv.
Sist redigert av Crimina : 16-05-10 kl 16:50. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?LED vil ikke automatisk tilsi bedre enn tradisjonelt belysning av LCD. LED er fortsatt LCD, altså bare med annen type bakbelysning. LED-belasyning kan implementeres med forskjellig metoder og med forskjellig kvalitet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
thirtysomething
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Takk, mrc. Jeg tror jeg foreløpig har landet på at LED utgår.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Vi har nettopp kjøpt en Samsung 42" 6-serie til sekstusenognoe og er veldig fornøyde. LCD, det da. |
|
|
|
#12 |
|
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?
Ikke konkret egentlig - det er mye bra å velge mellom i dette segmentet. For 7000 kr kan man også få en ok 46-47" TV. Selv ganske gode 50" er tilgjengelig i den prisklassen nå hvis man ikke er av de mest kravstore. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Drar opp igjen denne jeg. Er på jakt etter en 50". Kanskje 46"-47" holder? Den må kunne spille filmer via usb. Har en plasma nå og er fornøyd med den egentlig, men store plasmaer trekker vel mye mer strøm enn LCD?
|
|
|
#14 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Samsung 7 eller 8 serien drømmer vi om for øyeblikket.
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Vi ønsker oss denne:
|
|
|
#16 |
|
...
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Tror det blir en Samsung LED, men fra 6-serien. 3D har jeg ikke behov for, og ikke er de noe særlig bra ennå har jeg hørt.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Samsungs muligheter for avspilling via usb- og nettverk kan sikkert være praktisk, men sjekk hvilke formater som støttes. Tidligere var det noe begrenset i hvert fall når det gjaldt formatene som ellers er mye brukt på til fildeling av HD-filmer, f.eks. x264/MKV. Det kan da være bedre å satse på en rimelig medielink, slik som for eksempel Western Digital WDTV HD, A.C. Ryan Playon!HD Mini o.l. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Jeg har en Phillips vanlig LCD et eller annet, prisklasse grisebillig. Tror den kosta litt over 5000, 42 tommer tror jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?TV-tester fra Lyd & Bilde http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&k=68
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ny tv - hva kjøper man nu til dags?Vi kjøpte Philips 47" tidligere i år, fra 5000-serien. Ikke av de dyreste, men fungerer utmerket til vårt bruk.
|
![]() |
|
|