|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenSer at Høyre også vil gå inn for selvstendig opptjeningsrett. Dette var nærmest enstemmig, mens pappakvotevedtaket var ganske omstridt.
|
|
|
#182 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten
Jeg har faktisk aldri hørt dette begrepet før, helt ærlig. Men jeg hører stadig at folk bruker begrepet fødselspermisjon, og jeg tror jeg gjør det selv innimellom. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenSelvstendig opptjeningsrett er de magiske ordene dersom man skal få meg til å tro på likestillingspraten i forbindelse med foreldrepermisjonen, i alle fall. Mye, mye mer enn kvoter. Så lenge ikke selvstendig opptjeningsrett følger med får alt annet en glans av hykleri i mine øyne.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenhttp://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...n-3207055.html
|
|
|
#185 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenJeg lurer på hvor mange i finansbransjen som snakker om kull nr. to. :fordomsfull:
|
|
|
#186 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvordan er statistikken i forhold til hvor mange fedre som tar ut mer enn den angitte fedrekvoten (slik den er i dag på 10 uker, eller har vært siden forrige endring til 6 uker trådde i kraft) i dag kontra slik den var ved 4 uker? |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Passiv
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenDette er slik jeg ser det: |
|
|
|
#188 |
|
Off the map.
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenOdelia - sett fra hver familie sitt ståsted så tror jeg at valgfrihet kan være bra.
|
|
|
#189 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenOdelia: Han må jo ikke være hjemme 10 uker sammenhengende da. Det går ann å ta noen uker sammenhengende og fordele resten på en dag eller to i uken over en lang periode. Det er stor fleksibilitet i hvordan man tar ut foreldrepermisjonen i dag.
|
|
|
#190 |
|
Passiv
|
Jo. Men det har aldri vært den aller minste uklarhet om hva som er grunnen til at man tilbyr pappapermen. Den er IKKE for at barnet skal ha noen uker til med en omsorgsperson. Den er for at barnet skal ha noen uker bare med pappa. Det er det den er til. |
|
|
|
#191 |
|
geskjeftig
|
Barn uten pappa får ha mammaen sin i stedet etter reglene som er nå i dag.
|
|
|
#192 |
|
På (opp?)tur
|
Kommenterte utsagnet, ikke dagens praktisering. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Ekvilist
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenI Danmark fjernet de fedrekvoten i 2001, og det viser seg at det har gått nedover med utaket fra fedrenes side. Bare 25% av danske menn tar ut foreldrepermisjon. Jeg klarer virkelig ikke å forstå folk som synes at (såkalt) valgfrihet går foran ønsket om tilstedeværende fedre for barna, og et arbeidsliv som godtar at fedre også er potensielle for permisjonsuttak. Info hentet herfra.
|
|
|
#194 |
|
Ekvilist
|
Sv: Høyre vil fjerne pappakvotenNår jeg skriver "såkalt" i parantes over her, så er det fordi jeg ser på det å ta ut fedrekvoten som en valgfri greie - ikke tvang. I tillegg tenker jeg at man ved å fjerne fedrekvoten totalt sett gir familier mindre valgfrihet, fordi arbeidslivet og arbeidsgivere gjør det vanskelig for fedre å ta ut mer enn et minimum av foreldrepermisjonen uten konsekvenser eller ubehag.
|
|
|
#195 |
|
Sviiisj!!
|
|
![]() |
|
|