|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagens kronikk i Aftenposten
Joda, i fleng. Du tenker på de som er biologiske kvinner, men opplever seg som menn, ja?
|
|
|
#82 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg møter jo ikke så mange. I det daglige er det jo ikke så mange å møte. For det første er det jo veldig få mennesker det gjelder. Og for det andre så lykkes de jo i å leve ut sitt opplevde kjønn i den grad at det ikke er veldig påfallende. Så jeg synes ikke det er så rart at man ikke "ser" noe til dem.
|
|
|
#83 |
|
Ekvilist
|
Er dette noe du vet? Faren til barna benekter at de fikk vite det igjennom serien. Han kan selvsagt lyve om dette altså, men jeg synes det er litt snodig å konkludere med at det er dette som faktisk har skjedd.
|
|
|
#84 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenVi hadde en kvinnelig transperson på en av de videregående skolene jeg gikk på. Han var vel rundt 15 år gammel eller noe sånt, og var visstnok helt åpen på det.
|
|
|
#85 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Selvfølgelig. Godt poeng. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenHmm, jeg kjenner at jeg er ganske enig med Smilefjes og Billa her jeg. Jeg synes ikke at en kronikk i Aftenposten var det aller smarteste Hagen kunne prestert i denne saken, men samtidig kanskje ikke at det var det minst smarte som er blitt prestert heller.
|
|
|
#87 |
|
Ekvilist
|
Jeg tror det kan være ganske voldsomt for et barn å oppleve at den ugreie konflikten med faren er på forsidene i alle landets aviser, og befolkningens store snakkis. Hvor man synes og mener og tar parti, akkurat som det vi gjør her. Barna og deres mor har vært lite eksponert i media tidligere. Jeg kjenner nå iallefall ikke til datteren som nå står fram med navn og bilde. Jeg tror også en offentlig skittentøyvask av dimensjoner kan vanskeliggjøre muligheten for barna til å få kontakt med faren sin igjen. (Det kan være en bra ting, og det kan være en dum ting. Det kan vi vel egentlig ikke mene så mye om.)
|
|
|
#88 |
|
Shake it out!
|
Eller kanskje de føler at det er greit at det kommer ut hvordan de har det, om de tidligere har følt at det har blitt feil framstilt?
|
|
|
#89 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg har sett en episode eller to av "Jentene på Toten" og jeg har ikke fått med meg at han var eks svigersønnen til Hagen.
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenVI visste ikke at disse barna var barna hans. Men etternavnet var ikke av de vanligste - jeg vil tro alle i barnas nærmiljø visste det i det øyeblikket programmet gikk på tv. Barna har så langt jeg forstår farens navn. Dermed var det faren som dro ungene inn i medialyset - ikke mor og bestefar. At barna er Hagens barnebarn visste vi ikke ut fra farens eksponering - men det at han skjermet Hagen er jo helt irrelevant. |
|
|
|
#91 |
|
Leser
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg synes - sånn apropo - at de fleste andre politikere i Norge er flinke til å skjerme barna sine, men Carl I Hagen har vært veldig flink. "Alle" vet hvordan Eli Hagen ser ut, men jeg vet ikke hvor mange barn de har, hvor gamle de er og hva de heter.
|
|
|
#92 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Skjerme eller skjule?
|
|
|
#93 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Har Carl I og Eli barn sammen? Jeg trodde ikke det. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#99 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenEli og Carl har ingen barn sammen.
|
|
|
#100 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg føler også for å gjenta Simones innlegg her. Hagen snakker så fint og pent om at transer er født slik, at de ikke kan noe for det osv. At de må bevise at det finnes noen form for fordommer overfor transer. Men det å la et nærmiljø få vite om pappaens legning er et overgrep. Eh, logisk? Nei. Dette betyr selvsagt ikke at man skal bruke legningen sin nærmest som våpen, men et slikt utspill gjør stor skade for de mange transene som finnes. Ikke kun for pappaen (og etter min mening kanskje barna). Argumentasjonen er like logisk som den at homofile gjerne må få være homofile, men ikke leve ut sin legning.
|
![]() |
|
|