|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)
Jeg er enig i det Olympia skriver her. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
er grønn og fin.
|
Det kan jo tenkes at familien ikke har råd til å flytte også da.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ettersom jeg kjenner til, bor de ikke akkurat i samme byggefelt. Foreldrene til de to jentene bor litt spredt på forskjellige steder i Krstiansandsområdet. Så hvis det skulle være noe poeng for foreldrene å flytte, så måtte det vært til en annen kant av landet....
|
|
|
#64 |
|
Just me
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Enig med Olympia her. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ustabil
|
Jeg mener ikke at de skal "glemme", men de må gå videre med livene sine. De må innse at selv om de ønsker hevn over drapsmennene så er det ikke mer å få gjort. Vi har et rettssystem som har dømt drapsmennene (og heldigvis for det), og de færreste ønsker et samfunn hvor drapsofferets etterlatte skal få lov til å bestemme over drapsmannen. I mine øyne forsøker hun å gjengjelde overgrepet med å påvirke soningen, men en urett unnskylder ikke en annen. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
ctrl+z
|
Jeg regner med at disse foreldrene er like piss lei av å høre dette våset som jeg er.
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Jeg synes kanskje det generelt bør dømmes mer til forvaring enn det blir gjort i dag.
|
|
|
#68 |
|
Ustabil
|
Hvorfor? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Erfaren nok
|
Klart ikke alle er det. Men de som voldtar og dreper barn synes jeg faktisk fortjener litt mer en 5-6 år i fengsel før de får permisjon.
|
|
|
#70 |
|
Leser
|
Man kan ikke dømme folk som er sinnsyke eller mentalt forvirret til forvaring. Folk som er mentalt syke kan derimot dømmes til opphold på psykiatriske avdelinger - noen mener dette er veldig strengt for her finnes det i realiteten ingen maksimaltid.
|
|
|
#71 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Men var det ikke sånn at han andre som er dømt i denne saken fikk forvaring, og ikke har hatt permisjon?
|
|
|
#72 |
|
er grønn og fin.
|
Husker ikke helt om han andre fikk forvaring.
|
|
|
#73 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Er det at han får permisjon som er problemet, eller er det at han oppsøker lokalsamfunnet? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Leser
|
Viggo Kristensen fikk forvaring.
|
|
|
#75 |
|
Ustabil
|
Takk for oppklaringen! Jeg var ikke sikker på det med forvaring, og skjønte ikke hvorfor det burde være mer brukt. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Selvfølgelig vet jeg ikke nøyaktig hva som foregår i norske fengsel. Menher i norge er de alt for snille mot de alvorlige kriminelle. Ikke at jeg ønsker USA tilstander her i landene, eller slike torturfengsler eller lignende, men jeg syns det er forkastelig at på et av norges største fengsler sitter de innsatte på komfortable "hybler" med tv, datamaskin og diverse annen luksus. Altfor korte straffer får de også. (nå snakker jeg om barnemissbrukere, voldtektsforbrytere, konemisshandlere, drapsmenn/kvinner osv) Det er 3-5 år det også er de ute og får leve videre med "sitt".
|
|
|
#77 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Lite forvaring i Nokassaken også.
|
|
|
#78 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
![]() |
Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)Hvorfor er det sånn at Varg Vikernes ikke får permisjon fordi de er redde for at han skal tenne på en kirke, og så slipper de ut en morder, og ikke bare morder, men en pedofil voldtektsmann? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ustabil
|
Fordi Varg Vikernes er splitter pine gal, og dertil satanist. Det er ikke bare kirkebrenning de frykter. |
|
|
|
![]() |
|
|