|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?
Akkurat, him. Det er slik det er. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Leser
|
Bønder har ingen spesifikk lønn. De er selvstendige næringsdrivende og kan være alt fra millionærer (da dog gjerne med forpaktere) og til å være nødt til å ha flere jobber for å klare seg. Jeg er fra nord-norge og der (jeg kommer fra) er det helt gjengs at de som er bønder har to jobber for å greie seg økonomisk.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 01-06-10 kl 15:46. Årsak: la til: (jeg kommer fra) |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Halloen!
Jeg vet at de ikke har en spesiell tariff, altså, jeg lurte bare på hvor ille det sto til med Floksa. :åpner nettbanken: |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Passiv
|
Jeg syns heller ikke alt ansvar for grensesetting skal legges på hver enkelt. Når jeg sier at man jobber gratis uten å protestere og at jeg ikke gjør det så drar jeg det ned på et for personlig nivå. Jeg burde skrevet "i mitt yrke" og "i disse yrkene". |
|
|
|
#145 |
|
can-jur
|
Jo, det var akkurat det, det var:
|
|
|
|
#146 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?Vi vil gjerne at Norge skal være et likestillingens land, hvorfor tjener da en kommuneingeniør med ansvar for kloakken langt mer enn en lærer, førskolelærer, barnevernspedagog, fagarbeider og renholder gjør i samme kommune. Jo fordi ingeniørene kommer fra et mannsdominert yrke, alle de andre er kvinnedominerte yrker, og kvinner anses ikke for å skulle være hovedforsørgere, "de jobber bare for å komme seg ut fra hjemmet litt de". |
|
|
|
|
|
#147 |
|
|
Sv: Streikerett?Jeg synes plattformarbeidere og alle andre riggere fortjener hver krone av lønna si, og hadde fortjent mye mer. Sånn på tross av at de "bare har et sikkerhetskurs og et par år på VGS". |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Halloen!
Sv: Streikerett?... Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:01. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Streikerett?Lønna er i grunn en av årsakene til at jeg ikke orker styerjobben i barnehage, sånn egentlig. Vanvittig mye ansvar og jobb, uten å få igjen for det økonomisk. Som styrer her i kommunen tjente jeg ikke over 400 000 (nå gjør vel de fleste det pga at enhetene blir større og større), og det er jo en del "konsulenter" i privat sektor som tjener godt over 400 000 uten personal/økonomi/driftansvar.
|
|
|
#150 |
|
|
Og ja, jeg er klar over at ingen snakker andre snakker om det lenger. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Halloen!
Sv: Streikerett?aC: |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#154 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Streikerett?Det er sjelden lite gratislunsjer i verden. Jeg skulle likt å se hvem som helst av oss her inne bare påta oss en del av de jobbene der, aC! Det er skit-tøft.
|
|
|
#155 |
|
Halloen!
Sv: Streikerett?SF: Bra du tar tak i det. Jeg har jo tidligere sagt at jeg er dårlig med tall, så jeg klarer overhodet ikke å "klore" i noe som helst. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Passiv
|
Jeg er altså ikke helt enig. |
|
|
|
#157 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jepp.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Sv: Streikerett?[teskje] |
|
|
|
#159 |
|
|
Sv: Streikerett?Jeg ville ikke gått under en rigg som 20 lærere hadde hengt opp, samme pokker'n hvor gode de er i hoderegning. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Passiv
|
Joa - men det blir ikke ubetalte femtitimersuker av dette. Blir det såpass så må man faktisk si nei. |
|
![]() |
|
|