|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Roma - hva er dine beste tips?Mannen og jeg reiser til Roma i neste uke. Ingen av oss har vært der før, så nå ønsker jeg tips til hva man skal prioritere å se, hvor man bør spise og generelt alt dere vil fortelle meg om Roma
|
|
|
|
#2 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Nå er det noen år siden jeg har vært der, men jeg anbefaler denne restauranten på det varmeste: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stiv
|
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Først og fremst: Peterskirken. Den er storslagen, både innvendig, plassen utenfor og ikke minst utsikten fra toppen. Colosseum er også et must, men styr unna sleske Cesar-lookaliker som tilbyr seg å ta bilde sammen med deg for deretter å kreve penger. Fontanta di Trevi er fantastisk om kvelden, og Spansketrappen (rett i nærheten) er også verdt et besøk.
|
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Jeg har vært i Roma i èn dag, og klart å få med meg:
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Jeg hadde en tråd om det før vi dro i september 2007 og fikk masse gode tips dengang.
|
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Spis is på La Fonte della Salute, på Via Cardinal Marmaggi 2-6, Trastevere. "Sunnhetsfontenen" er kanskje å overdrive litt, men de har fantastisk god is med ordentlig frukt/bær, og har også jogurtbasert is, soyais osv.
|
|
|
#8 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Avreies på fredag
|
|
|
|
#9 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Avreise om snart to uker, fortsett å oppdatere tråden!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Jeg kan opplyse om at Sixtinske kapell er stengt søndager. :erfart:
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Kjøp dere noe deilig mat og en flaske vin og ha picnic i Borghese-parken
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Roma - Hva er dine beste tips?Jeg har et nydelig tips..
|
![]() |
|
|