|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Hva har man på seg når man disputerer?Hva har man på seg når man disputerer? Drakt? Er det helt feil med kjole? Jeg har ikke peiling... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?
Bunad?!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg fikk bunad til disputasen, men pinglet ut når det gjaldt å disputere i bunad (det ville vært helt nytt og spennende på instituttet
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg heller mot kjole. Fin, men ikke festfin. En kjole som ikke viser svettemerker under armene.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg har sett to i bunad og en i kjole. Den ene i bunad var forresten en mann. "Sensorene" fra England og Italia så rart på han gjennom halve prøveforelesningen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Pen drakt eller pen men nøytral kjole er det vanligste på de disputasene jeg har vært på.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
Veldig enig i dette. Jeg kjenner flere som har angret etter å ha hatt på seg en litt for stram, eller stiv, blazer, slik at det ble vanskelig å bevege seg, peke på lerret osv. Men her spiller det selvfølgelig inn hva en er vant til, og foretrekker også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Jeg skal i disputas om to uker - lurer på hva jeg (som gjest og venn av den som disputerer) skal ha på meg jeg....
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?I disputaser jeg er vant til så kommer folk i alt mulig, men de som skal på markeringen etterpå kommer normalt pyntet.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Eg har vore på ca 30 disputasar og aldri pynta meg under sjølve disputasen. Kun til middagen dersom eg er invitert.
|
|
|
#13 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Drakt er vel den vanligste klesdrakten for kvinnelige kandidater i de disputasene jeg har deltatt i. Selv disputerte jeg i pent skjørt og topp (en varm junidag). Bunadkledte kandidater på disputas har jeg aldri sett. Det er heller ikke vanlig i mitt miljø at de som kommer og hører på en disputas er spesielt pyntet - det er i så fall helst nær familie (dvs høytidsstemte og rørte foreldre og deres like). På middagen kan man derimot slå seg løs.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 03-06-10 kl 16:29. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Den dagen eg skal disputere håpar eg at eg finn noko anna enn drakt eg kan ha på meg. Føler meg heilt dust i drakt. Det er absolutt ikkje meg!
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Lurt.
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Husk gode sko. Hilsen hun som trodde det var en god ide å ha 10 cm høye hæler på seg.
|
|
|
#17 |
|
godtemonster
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Det er også lurt å passe på at eventuelle briller ikke plutselig har blitt for vide (hilsen hun som hele tiden holdt på å miste brillene), og hvis man vil unngå kommentarer som "du må huske å ta håret bak ørene" fra nervøse mødre o.l. i pausen, kan det være lurt å ha klippet håret i en akseptabel fasong.
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva har man på seg når man disputerer?Leser og lærer. Og småler litt av både høye hæler, briller og nervøse mødre som er opptatt av datterens hårfrisyre... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Alt fra dongeribukse til pen kjole eller drakt. Ikke festkjole, med mindre du skal i disputasmiddagen og ikke rekker skifte i mellomtiden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
Jeg heller nok også mest mot kjole. Drakt er bare ikke meg, og jeg har ikke lyst til å stå der og føle meg utkledd.... |
|
|
|
![]() |
|
|