Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du å være på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 04:34   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å være på stranda?

Jeg elsker strandliv! Både her, og i sydligere strøk. Vi bor et par minutter unna fantastiske jærstrender, og vi bruker dem året rundt. Gubben deler heldigvis min begeistring, og poden har vært strandløve mesteparten av sitt liv.

Gammel 06-06-10, 07:58   #62
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg liker ikke å bli sett uten mye klær, blir ukomfortabel i varme og får vondt i hodet av sol.

Vi er mye ute i båt om sommeren, så da får ungene kost seg med svaberg og bading mens mannen og jeg sitter i skyggen.

Gammel 06-06-10, 08:03   #63
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg hater stranda. Mest fordi jeg hater sand. Lillegutt er heller ikke noe glad i sand og leker ikke med sandslott og slikt.

Svaberg derimot, og brygger

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:06   #64
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan godt oppholde meg på stranda, men ikke flate helt ut. Det blir for kjedelig. Lese litt, - jeg har f.eks. stor fornøyelse av å ligge ytterst på brygga å lese "Haisommer" - rusle litt rundt og plukke skjell, bade, grille osv. Og ut i båten for å fiske.

Jeg ville aldri valgt en typisk sydenferie eller strandferie, jeg er altfor glad i å bevege meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:11   #65
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og er det sånn at man kan ligge der og kule`n mens man leser en bok, og barna bare leker liksom?

Ikke akkurat sånn i min verden i alle fall. Lesestoff gidder jeg ikke å ha med engang siden ungene mine vil sitte i vannkanten hele tiden. Jeg plasserer meg i en strandstol et par meter fra dem og har det strålende selv om jeg må sitte og følge med på dem hele tiden. Jeg liker ikke å bade her i Norge siden det er så kaldt vann, men vasser med ungene og hopper selvfølgelig uti ved behov om det skulle være det, men vi er bestandig på langgrunn strand, så da holder det gjerne å vasse. Stor kjølebag med mat (typisk strandmat er oppdelt vannmelon, kjeks og noen brødskiver/polarbrød samt en tube sjokoladepålegg og en tube baconost) og mye drikke. Blir ingen sand i mat og drikke da og ingens svett mat. Så må vi ha med strandstoler til alle. Ungene sitter ikke akkurat veldig mye på sine, men de er veldig greie før en skal reise og får tørket ungene og hatt på klær uten at de blir fulle av sand på hele kroppen og vi må bare skylle beina etterpå.

Vi pakker gjerne med så vi kan være på stranda hele dagen. Akkurat nå sitter jeg faktisk og venter på om vi kan dra på stranda i dag hvis det ikke blåser for mye og sola får varmet opp litt. I år har vi nemlig plassert campingvogna på fylkets flotteste og langgrunne sandstrand. Jeg er helt avhengig av langgrunn sandstrand som er fin når jeg skal på stranda. Vi fikk tilbud om plass til vogna nede på stranda, men er ikke så glad i stranda at jeg vil ha hele forteltet fullt av sand, så det er greit å ha noen meter å gå fra der vi bor.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:19   #66
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Under visse forutsettninger liker jeg strandliv.
Det må være ferskvann! Det må være litt vind så all myggen er et annet sted.
Det må ikke være for varmt. Det må være vår private strand, så vi får være i fred.
Nevnte jeg at vi har denne stranden, på sætra vår

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:22   #67
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker strandliv. Jeg liker det i Norge, hvor vi kan fange krabber og lete etter rariteter i vannet. Jeg liker det ved sydligere strøk, hvor det er mykt og varmt og behagelig. Strandliv er dog hakket mer avslappende alene enn med barn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:24   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg elsker strandliv. Jeg liker det i Norge, hvor vi kan fange krabber og lete etter rariteter i vannet. Jeg liker det ved sydligere strøk, hvor det er mykt og varmt og behagelig. Strandliv er dog hakket mer avslappende alene enn med barn.

:Ser for seg en barnløs Monsoon som ligger på alle fire og leter etter krabber:

Gammel 06-06-10, 08:49   #69
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja!!! Og vi elsker det alle 4 i familien.Så vi er der ofte først om morgenen og reiser ofte ikke før laaangt utpå ettermiddagen. Jeg tror faktisk ikke andre ser så nøye på meg jeg.Men det har sikkert noe å gjøre med at jeg legger heller ikke så mye merke til andre på stranda.

Gammel 06-06-10, 08:55   #70
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tja, jeg gjør vel egentlig det.
Nå bruker jeg skjorter/bluser når jeg reiser meg opp for å skjule kroppen min, og bikini når jeg ligger nede.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:59   #71
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ja og nei.

Jeg elsker å bade og synes det er gøy med lek og spill i sanden. Men jeg kan ikke fordra å ligge og sole meg, trives ikke i bikini og misliker store folkemengder.

Gammel 06-06-10, 09:28   #72
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg liker det. men ikke splitter bikiniavkledd.. og det kommer et punkt da sand og klissete hud og varme osv blir nok..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:28   #73
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker strandlivet godt. Vi har stort sett vært på badeferie ved Middelhavet hver år de siste 10 årene og da blir det som regel en kombinasjon av basseng og strand. Vi foretrekker ofte å bo så nærme stranda som mulig så da har vi ofte base ved bassenget og går korte turer til stranda for å bade

Jeg er ei pingle når det gjelder vanntemperatur, så på strendene her hjemme blir det ikke mye bading på meg. Det får mann og barn ta seg av. Jeg synes likevel at det er kjekt å være på stranda. At kroppen er for stor orker jeg egentlig ikke å bry meg med. Jeg synes vel egentlig at det er ganske langt mellom modellkroppene på de strendene vi pleier å være på her langs Trondheimsfjorden.

Jeg er nok et skikkelig sommermenneske og holder ut lenge i sola Blir sjelden eller aldri solbrent og brunfargen kommer fort.

Gammel 06-06-10, 09:31   #74
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere som ikke liker strand fordi dere hater varme - når det først er varmt, så er det jo enda varmere å være f.eks. hjemme i hagen, eller i byen? På stranda er det jo som regel en svak vind fra sjøen, og man har muligheten til å avkjøle seg med det bad.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:36   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men dere som ikke liker strand fordi dere hater varme - når det først er varmt, så er det jo enda varmere å være f.eks. hjemme i hagen, eller i byen? På stranda er det jo som regel en svak vind fra sjøen, og man har muligheten til å avkjøle seg med det bad.

Er det veldig varmt, oppholder jeg meg helst inne eller på sykkeltur. Avkjølt kjøpesenter!

Gammel 06-06-10, 09:54   #76
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tilbringer gjerne hele dager på stranda. Pleier å dra på stranda tilhørende campingplass. Der "Bor" min mor og venninnene på finværsdagene og vi har da underholdningssentral for barna - slik at vi kan bade og kose oss. Det må være langgrundt (slik at jeg slipper å være liiivredd for at barna skal komme nært vannet), vi må ha med melon, salat, potetgull, drikke (iste og kaffe er minstekrav tror jeg) masse tepper, stoler, liggeunderlag osv osv....

I tillegg har de butikk der - slik at vi kan kjøpe oss is. mmmmm - som jeg gleder meg til sol og sommer!

Gammel 06-06-10, 09:54   #77
Izzy
Nybegynner

Izzy sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Izzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er også en strandelsker! Har vært i sydligerestrøk neste hvert år siden 2000, og da har stranda blitt brukt mer og mer. I fjor var vi 14 dager, jeg var 5 mnd på vei, det ble vel 11-12 dager på stranden!

Izzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:25   #78
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kan absolutt ikke fordra sand, så stranda i seg selv er jeg ikke glad i. Men gi meg en gressplen eller et svaberg, og jeg trives som bare det.

Samme her. "Strand" med muligheter for base uten sand er helt OK. Å ligge oppi sanda - not so much.

Nå er jeg uansett ikke glad i å kle av meg offentlig, så bortsett fra akkurat når jeg bader (i badedrakt, ikke bikini), har jeg gjerne på meg en lett tunika/sommerkjole e.l. Men lett påkledd, med god bok og unger som er såpass store at de ikke trenger å følges med falkeblikk/alternativt en pappa som er engasjert i sandslottbygging/ball-leik e.l. har jeg det helt OK på et strandlignende sted.

Gammel 06-06-10, 10:52   #79
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg liker norske strender bedre enn sydenstrender, sånn generelt. Norske strender er mye mindre og mer oversiktelige, også er det litt kjøligere enn i syden. Men gi meg en litt mindre sydenstrand med mange trær som gir skygge, så er jeg happy!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:53   #80
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg må ha solseng så jeg slipper å ligge i sanda. Litt sand tåler jeg, og det kan stort sett børstes vekk når man tørker.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.