|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Det har vært endel tråder om skolesekker i det siste, og ser at de fleste sverger til Bergans. Mange som også er fornøyd med Beckmann. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Bergans har en fin en, god størrelse og gode bærestropper med skikkelig polstring, beregnet fra 110-135, så den kan vokses med.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Jeg har bare erfaring med Bergans og Beckmann.
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Begge mine eldste har hatt Beckmannsekker i første klasse.
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Jeg ville styrt unna Beckmann på grunn av vekten. Vår andreklassing har den (fordi han fikk velge selv, og de hadde mest barnetiltalende design med stæsj og dilldall), men jeg syns den veier altfor mye i seg selv for en liten kropp. Selv om ikke han går lange biten med den. Så her blir det ny sekk til høsten, selv om den ikke er utslitt eller for liten. Den har forresten også vært litt skranglete når det gjelder løse deler som bryststropp, reflekser osv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Vi har brukt Troll sekken til største tulla og har også kjøpt Troll sekk til kommende 1.klassing. Var det ikke den som også kom best ut i test i fjor eller noe? Er ikke sikker. Står i alle fall best i test merke på den vi har kjøpt nå, men aner ikke hvilken test. Vi kjøpte den fordi vi har vært veldig fornøyd med Troll og den er praktisk og funksjonell og god for mine unger å bære selv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Mine har hatt Troll-sekker, og jeg har vært veldig fornøyd med de. Men så har jeg ganske lange barn jeg da. Tror det blir Troll på minstemor og, men vi får se.
|
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Det med lokklomme tenker jeg at ikke er så nøye når det er regntrekk. Frontlommen til Bergansekken er veldig fin og innholdsrik, med mange funksjoner.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Hun ville ha Beckmann selv, selv om de er både litt store og ikke de letteste. Vi har Bergans tursekker i tillegg. De 12-literne er fine, og hun har en slik med seg på turdager. Etter sommeren skal jeg høre om hun vil bruke Bergans mer hvis hun vil. Men syntes det var viktig at hun fikk velge litt selv, og det er tydelig at de fleste har Beckmann da de jo henvender seg voldsomt til barn i designet. Sist redigert av Dronningen : 08-06-10 kl 10:42. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?De nye sekkene til Bergans er omtrent like glorete som Beckmann sine. Jeg kommer til å si ganske tydelig i fra at vi må prøve og finne ut hva som sitter best, for deretter gi ham begrensede valg innenfor dette. Jeg lar ikke en femåring ta ansvar for mulige ryggplager.
|
|
|
#13 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Her har begge våre brukt de orange skolesekkene de har fått fra Trygg Trafikk når de har begynt på skolen (mener det var slik at alle "skulle" bruke dem). Synes de har vært veldig fine å bruke, og greit at bilister kjenner igjen førsteklassinger på den måten. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?
Her får man det ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?Ingen slike sekker ved de Osloskolene jeg kjenner til. Men vi har også fått beskjed om at førsteklassinger skal følges til skolen, så de har ikke like mye bruk for sekker for å syns i trafikken.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?
Her følger man også. Foreldrene bærer ofte sekken. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til førsteklassing?I sør-trøndelag får alle 1. klassinger sekk. Synes den har vært super. God meis, akkurat passe stor. Rommer det de trenger.
|
|
![]() |
|
|