Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spesped-unger og betaling av barnehageplass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 00:10   #21
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Spesped-unger og betaling av barnehageplass

Dette var nytt for meg.
Men det er rett som noen sier, barnegruppa som sådan tjener på ekstra ressurser til et barn. Mitt barn er aldri alene med spes-ped'en. hun tar med andre som også trenger hjelp, f.eks. øve blyantgrep.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:51   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Dette var nytt for meg.
Men det er rett som noen sier, barnegruppa som sådan tjener på ekstra ressurser til et barn. Mitt barn er aldri alene med spes-ped'en. hun tar med andre som også trenger hjelp, f.eks. øve blyantgrep.

Helt enig!! Men du betaler ikke full regning? Det må vel være likt i alle kommuner?

Gammel 07-06-10, 09:48   #23
Syncopa
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I min verden blir det å få tilbake penger ettersom alternativet i dette tilfelle hadde vært å ha barnet i barnehagen.

Man må vel strengt tatt først betale penger for å få dem tilbake? Ergo at man betaler full barnehageregning, for så å få utbetalingsblankett på beløpet som overskrider det man skulle betalt?
Å si at alternativet hadde vært å ha barnet i barnehagen, blir helt feil for meg - hjelp som barnet for gjennom Opplæringslovens §5-7, tildeles etter at spesialpedagoger vurderer hvilken hjelp barnet trenger for å kunne utvikle seg tilnærmet normalt.

(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:08   #24
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

I min verden så får ikke foreldrene tilbake penger. Jeg tror vi bare leser innholdet på to forskjellige måter, men mener det samme. Foreldrene skulle jo aldri i utgangspunktet betalt hele oppholdsbetaligen på grunn av at spesialpedagogisk hjelp alltid skal være gratis. Hadde de derimot betalt full oppholdsbetaling og fått tilbakebetalt halve summen, så kunne jeg sett på det som at de fikk tilbake penger. :flisespikker:

Nå er jeg med. Det stemmer de får ikke penger tilbake, de betaler mindre på regningen. Men i penger, så blir det det samme.

Gammel 07-06-10, 16:04   #25
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Helt enig!! Men du betaler ikke full regning? Det må vel være likt i alle kommuner?

Nei. Noen må krangle.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:06   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Dra fram Regler og slikt.
Men da pleier det å være greit

(etter at man har gjort det noen ganger pleier det å bli sånn at de som driver med sånt bare godtar det man kommer med nærmest uten å sjekke )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 20:56   #27
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syncopa, her.

Man må vel strengt tatt først betale penger for å få dem tilbake? Ergo at man betaler full barnehageregning, for så å få utbetalingsblankett på beløpet som overskrider det man skulle betalt?
Å si at alternativet hadde vært å ha barnet i barnehagen, blir helt feil for meg - hjelp som barnet for gjennom Opplæringslovens §5-7, tildeles etter at spesialpedagoger vurderer hvilken hjelp barnet trenger for å kunne utvikle seg tilnærmet normalt.

Nettopp. Og stort sett skjer jo hjelpen i barnehagen.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:05   #28
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Og frigjør dermed personalet i mange tilfeller til de andre barna, og de andre barna får ofte dra nytte av hjelpen på andre måter. (Med i mindre grupper osv)

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.