Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om hundeklær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om hundeklær?
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er teite! 85 60,71%
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er kult! 8 5,71%
Jeg har hund, og synes hundeklær er teite! 19 13,57%
Jeg har hund, og synes hundeklær er kult! 1 0,71%
nøytral/dustepoll/ingenting passer jeg spesifiserer i tråden 27 19,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 00:56   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du om hundeklær?

En veldig viktig poll. (Jeg synes selv at hundeklær er merkelige greier, meeeen så har jeg lyst til å strikke noe til en venn av meg med to små hunder og da ...)

Gammel 08-06-10, 01:07   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om hundeklær?

Kommer ann på da. Trenger hunden klær, så er det ikke teit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:09   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Synes det er utrolig teit. En hund trenger ikke klær, og jeg kan vel på ingen måte tro at en hund føler det videre behagelig å bli påkledd.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:11   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen hunder trenger klær om vinteren fordi de har lite/tynn pels, da er det nødvendig og det er sikkert fullt mulig å finne noe som er varmt og dekkende uten å se teit ut. Når matmor og hund er matchende kledd sklir vel det hele over i latterlig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:12   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse hundene trenger ikke klær, det er ikke nakenhunder eller veldig korthårete. Er bare veldig usikker, en slik gave tror jeg er veldig enten eller.

Gammel 08-06-10, 01:14   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Noen hunderaser trenger jo faktisk klær på vinteren for å kunne være ute, men ellers synes jeg det er tøv.
Jeg har en schvær golden retriever hann, og han hadde vel sett rimelig fjottete ut med skotskrutete frakk, eller rosa strikkegenser med bling.

Jeg synes forøvrig det er verre at disse små hundene sitter i veske og er med på diskotek, i butikker, på resturanter osv. enn at de går i moteklær som matcher matmor. Får den bare lov til å være hund, så er det forsåvidt greit.

Gammel 08-06-10, 01:19   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Teit med fænsy paljettkjoler og smoking og denslags, men et mørkeblått dekken for å holde varmen en kald vinterdag her i nord er helt OK, det reagerer jeg ikke på.

Gammel 08-06-10, 01:26   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nødvendige klær som er praktiske er ikke teite - de er nødvendige. Og så er det slik at det ikke alltid er veldig synlig for alle andre om klær er nødvendig. Men dyre moteklær synes jeg er tåpelig uansett om det er nødvendig med klær eller ikke.

Ang dette med nødvendighet - jeg har en rase som i utgangspunktet ikke trenger klær og som ikke ser ut som han trenger klær. Men - på grunn av elendig pelskvalitet og hensyn til hunden har vi begynt å klippe han i stedet for å nappe han. Han har da ikke den naturlige beskyttelsen han trenger mot vær og vind og vi må derfor bruke klær. Vi velger å bruke nøytrale dekken, men i vinter med over 20 minus endte jeg også opp med å strikke ullgenser til bikkja. Da gikk bikkja endelig med på å gå en bitteliten tur i stedet for bare å pisse på hushjørnet.

Så svaret mitt: praktisk, nei ikke tåpelig. Forfengelig, ja tåpelig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:29   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så et par hunder (ganske store hunder også) med "frakk" i vinter, da temperaturen falt under -20 grader. Det var klær som opplagt hadde til hensikt å varme hundene, ikke å pynte dem. Det syns jeg så veldig fornuftig ut.

Ellers synes jeg hundeklær ser veldig, veldig teit ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 02:07   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Teit med fænsy paljettkjoler og smoking og denslags, men et mørkeblått dekken for å holde varmen en kald vinterdag her i nord er helt OK, det reagerer jeg ikke på.

Vi hadde ganske så mange kalde vinterdager her i sør denne vinteren gitt.
En av dagene jeg leverte ungene på skolen i vinter var det 31 kuldegrader om morgenen.....

Nå de velger ting som ser ut som klær blir det litt teit.
Det skal varme hunden og ikke se ut som hunden har på dress eller noe.

Gammel 08-06-10, 08:06   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser jo at for hunder med kort-kort pels, så kan noe form for ekstra varme være riktig og viktig på kalde dager. Men mote-klær for hunder synes jeg er ganske latterlig.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:07   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger hunden klær, så er det kult. Er det en liten chihuahua i ett eller annet fænsi antrekk som er så ekstremt harry at man blir stående å måpe; ja, så er det så harry at det er kult det også.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:10   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Enig. Et varmt dekken når på en glatthåret, frossen hund når det er kaldt er ikke teit, hundeklær som ser ut som menneskeklær (kjoler, dresser o.l) er definitivt teit.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:12   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt Whippet med ett lag pels. han hadde dekken når det var ørten minus ut - ellers så så han rosa ut for den kalde huden lyste gjennom pelsen - og han skalv som et aspeløv.

Han hadde forøvrig også en "ullgenser" - Det var praktisk for en kald hund, men stort sett er det bare tull.

17.mai så jeg opptil flere hunder med bunad f.eks - det er mest tåpelig.

Gammel 08-06-10, 08:42   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Greit nok på en "nakenhund" som muligens trenger det, eller andre "kalde hunder" men ellers er det helt idiotisk!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:55   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær til hund er dustete og teit!
Et vann/vindtett dekken på fysene dager, eller et ull/fleecpledd til stivemuskler er fint.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:57   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hund, og synes på generell basis at hundeklær ser komplett idiotisk ut. Unntaket er når hunder med lite pels har "teppe" på om vinteren når det er skikkelig kaldt. Jeg ville nok vurdert en sånn hund til å være uegnet til å bo i Norge, men ...

Vi har slekt som er mer enn normalt opptatt av hunden sin, og jeg må innrømme at vi har kjøpt klær til den hunden. Hunden/eier hadde nemlig skrevet det på ønskelista til hunden til jul (ja, den har egen ønskeliste ).

Gammel 08-06-10, 09:13   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Teit, men en mariusgenser hadde faktisk vært ganske kult.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:14   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

enig

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:23   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hundeklær er greit som beskyttelse mot vær og vind. For pynt er det rent fjaseri.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.