|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Passiv
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?
|
|
|
|
#122 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#124 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Knis.
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Men altså. Hvordan finner jeg ut hvor mye en sånn hekk skal koste meg forsjempel? Hva koster en klatrehortensia? Eller en 007-plante? |
|
|
|
#126 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Aner ikke hva de koster. Det kommer helt an på størrelsen ved kjøp. Jeg aner ikke hvor fort de vokser. Vi har noen som ikke har noe jord whatsoever, og de har nesten ikke rørt seg på snart 5 år. Dessuten står de i direkte sollys, jeg tror de liker bedre litt skygge. Men vær tålmodig. Hos mine foreldre dekker klatrehortensiaen en hel paviljong i hagen, og den trenger ikke noe som helst stell.
|
|
|
#127 |
|
Protonterapeut
|
Kom hjem til meg og hent litt og prøv, da vel?
|
|
|
#128 |
|
Retromum
|
Vi har også gård med 3 store hager, makan til mer arbeidskrevende hager skal man lete lenge etter. Vi har brukt snart 3 vår og somre på å få kontroll på hagene da mine foreldre ikke har fulgt opp hagene de siste årene, med resultat jungel. Etter å ha vært tilnærmet bosatt i hagen denne helgen så har vi fått kontroll over alle hekkene, barket de fleste bedene, plantet nye rhododendron. Det ble også shainings av inngangspartiet hvor jeg har plantet stemorsblomster og vårlyng/helårslyng i krukker. Vi har allerede beskjært rosene men det har vært et par netter med frost i etterkant, håper det går bra allikevel.
|
|
|
#129 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Når jeg leser slikt er jeg glad vi har frimerkehage med beleggningsstein på mesteparten. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jeg gjøre. Når passer det?
|
|
|
#132 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Ja, dere andre også. Kan vi få se bilder, nå blomstrer vel litt av hvert i hagene rundt om kring? |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Trøtt
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Trenger forresten et blomstertips: tenkte å sette en krukke på trappa. Den er østvendt, så det er sol der om morgenen men det er skygge fra ca 11, så ikke så mye sol med andre ord. Hvilke blomster egner seg godt i krukker i skyggen?
|
|
|
#136 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Det er veldig få sommerblomster som klarer seg i mye skygge, stemor er vel unntaket, og muligens Pelargonia, men det vil muligens gå ut over blomstringen på de fleste. Utvalget blir større om du går for stauder. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Trøtt
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Vi har stemor i en blomsterkasse på skyggesiden nå, og den klarer seg fin-fint. Men stauder, kan man ha stauder i krukker? hvordan oppbevares de i såfall om vinteren? Hvilke stauder tenker du på?
|
|
|
#138 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Oi, hvordan kan jeg ikke ha sett denne tråden før?! |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Jeg har hatt stauder i krukker i årevis. Noen overlever uten videre mikkmakk. De fleste setter pris på et lunt sted - kanskje i en utebod eller en garasje. Når våren begynner å nærme seg tar man krukkene frem, og da er det kjempemorsomt å se at de spirer og gror. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?Hæ, hvorfor har jeg svart i denne tråden?
|
![]() |
|
|