Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 18:14   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?

Må man være håndverker for å skifte dører?

Det at dørene ikke har standarmål kan nok fordyre dem, så jeg ville bedt om å få spesifisert hvor stor sum som er arbeid og hvor mye dørene koster. Og så ville jeg vurdert å skifte dem selv. Det er ikke hokus-pokus, vi har skiftet alle dørene i huset vårt. (Og tilpasset to av dem pga for smal og lav åpning.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:16   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Karmene også 007?
Jeg kunne sikkert klart å skifte dør, men ikke karmer. Udugelig som jeg er er jeg glad jeg har mann. Han kan skifte karmer.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:26   #23
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har skiftet både dør og karmer ( + gjort døren større) og det var virkelig ikke så vanskelig som vi trodde.

Gammel 10-06-10, 18:38   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ingen av dørene på byggmakker kan passe?? De koster ca 500 stk. Hvite. Ikke solid tre da, men det gir jeg en god bæng i.
Skal du skifte karmene også? *ikke lest grundig nok*

Nei, dørene må spesialbestilles. Og ja, karmene må skiftes.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg sitter og lurer litt på - innvendig utgangsdør. Hva er forskjellen på det og en vanlig utgangsdør?

Jeg regner med at en ytterdør som utsettes for vær og vind sikkert har andre, sterkere materialer?

Jeg kan ikke se for meg at mannen og jeg er i stand til å gjøre dette alene. Dessuten mumlet håndverkeren noe om bærevegg, så jeg tror dette er en litt kinkig jobb.

Men 26 000 har vi ikke råd til. Men dørene er så stygge at de ødelegger veldig mye, synes jeg. Uff, at vi verken kjenner noen håndverkere eller har samvittighet til å gjøre det svart. Fillern og.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:41   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

. Det er ikke hokus-pokus, vi har skiftet alle dørene i huset vårt. (Og tilpasset to av dem pga for smal og lav åpning.)

Men skiftet dere karmer? Og hvordan gjorde dere det?

Gammel 10-06-10, 19:10   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er enkelt å skifte dørkarmer selv. Jeg har gjort det opptil flere ganger. Men det blir jo straks litt verre når døråpningen skal utvides. Hvis veggen er bærende, kan det være at bærende konstruksjoner må flyttes på, og da kan det straks bli litt vanskeligere, men absolutt ikke uoverkommelig.

Du kan jo enkelt be om priser på dørene i en byggevarebutikk selv. Da ser du jo fort hvor mye det vil koste hvis dere gjør jobben selv. Det er iallefall et utgangspunkt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:26   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Verken jeg eller mannen har den type kompetanse, og det er neppe så enkelt at man kan lese tre linjer om det på nett og så sette i gang. Jeg vet i alle fall at mannen blånekter å gjøre det, og når HAN nekter, så vet jeg at da er i alle fall ikke JEG kompetent.

Gammel 10-06-10, 19:43   #28
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Om dere ikke vil/kan gjøre arbeidet selv, ville jeg undersøkt med byggevarehus i området i forhold til pris på dører og karmer, og deretter bedt om pris på bare arbeidet. Mulig du kan spare noen lapper på det.

Gammel 10-06-10, 19:44   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg forsto det sånn på håndverkeren at de bare tok på seg jobben dersom de også skaffet dørene. Men det skal jeg sjekke på nytt.

Gammel 10-06-10, 19:47   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Da hadde jeg hørt med andre snekkerfirmaer. De skal jo ha avanse på materialet de kjøper inn også, så der er det nok endel å spare.

Gammel 10-06-10, 20:19   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

[quote=Albertine;2287835]

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men skiftet dere karmer? Og hvordan gjorde dere det?

Ut med dør, ut med karm, måling og tegning, stikksag og saging, inn med karm, vatring og inn med trefliser her og der for å få vater, spikre karmen fast i veggen (ikke for hardt, da vrir karmen seg), forsiktig(!) på med dør for å se at den går igjen som den skal, etterspikring/skruing av karm, byggskum til isolasjon, lister og vips (): ferdig!

Gammel 10-06-10, 20:27   #32
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg syns ikkje det det høyres dyrt ut, men JA det er mykje pengar. Så eg forstår at du vegrar deg.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:37   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ut med dør, ut med karm, måling og tegning, stikksag og saging, inn med karm, vatring og inn med trefliser her og der for å få vater, spikre karmen fast i veggen (ikke for hardt, da vrir karmen seg), forsiktig(!) på med dør for å se at den går igjen som den skal, etterspikring/skruing av karm, byggskum til isolasjon, lister og vips (): ferdig!

OK, da er svaret et rungende NEI fra vår side. Jeg foretrekker at huset skal stå og at ekteskapet holder. Så det kommer ikke på frågan. Til og med svigers, som er veldig handy, sa at denne typen jobber tok ikke de på seg. Svigerfar er tidligere bygningsinspektør, og når han sier at dette ikke er jobb for hvermansen, så hører jeg på han.

Gammel 10-06-10, 20:41   #34
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følger bare med. Vi har gjort det sjakktrekket å "ordne" dørene selv. Kan sende deg bilder (privat!! Mind you!) av hvor jævlig det ser ut. (Når det er sagt er jeg ikke spesielt handy på slike ting.

Gammel 10-06-10, 21:30   #35
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Da hadde jeg hørt med andre snekkerfirmaer. De skal jo ha avanse på materialet de kjøper inn også, så der er det nok endel å spare.

Men på den annen side har slike firmaer gode rabatter hos byggevarefirmaer, så det går som regel ut på ett.

Forstår jeg det riktig at prisen er på spesialbestilte dører (utenom standard, og dyrt) + montering?
Hvis dere likevel må ha inn snekker, hvorfor ikke sjekke hva standard-dører (rimeligere) og tilhørende arbeid for å utvide døråpninger koster?

Forresten - det er ikke en vgs med snekkerlinje i nærheten, som kunne tatt dette som undervisning?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:39   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har funnet brosjyren for dørene, og prisen er 2556 pr innerdør inkl. mva. Saga Sindre hvit.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:42   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før du avviser helt å gjøre det selv så kan du kanskje se på disse? Du kan invitere FP-ere på middag og masse vin, så skal du se at det blir utbyttet dører hos dere. (Et godt tips er å vente med vinen til etter dørene er på plass.)

http://www.pussopp.no/guider/ytterdor/
http://maxbo.no/Trinn-for-trinn/Mont...v-ny-innerdor/
http://maxbo.no/Trinn-for-trinn/Utfo...-dor-og-vindu/

Gammel 10-06-10, 21:47   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gubben har talt og 26 000,- inkl. mva med dører utenfor standard og jobben gjort er faktisk ikke gale summen, summa summarum. Men at du kan få tak i rimeligere dører er det jo ingen tvil om.

Gammel 10-06-10, 21:49   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er størrelsen på dørene dere har nå? Er de større eller mindre enn standardstørrelser?

Gammel 10-06-10, 21:53   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, innerdører er jo ikke noe hokuspokus, vi har byttet flere - inklusive gjør døren høy og vid, og på så skjeve vegger at tårnet i Pisa fremstår som vatret.
Ytterdører (som skal stå helt ute) hadde jeg nok bedt om hjelp til, muligens. De er tyngre, og der er det jo mye mer nøye at ting er rette og sånn.

Men innerdører får man fra 500-1000, og ytterdører fra 5000 -25000 og beyond.

Tipset om å spørre en vgs med snekkerlinje var ikke så dumt, forresten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.