|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Nå er jeg rimelig forbanna. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte nye Reimatec-dresser til ungene, som de bl.a bruker som regntøy. I dag regner det og naturlig nok har de brukt dressene ute. At de blir skitne og slitt er ikke noe problem, men i dag hadde de største barna snekkerverksted - og i den anledning er det en komplett tankeløs mor som har tatt med rester av oljemaling fra huset i barnehagen - resultatet er at dressen til poden nå ser ut som en malerdress, med hvit oljemaling på armer og bein, litt overalt!!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 11-06-10 kl 17:22. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tåler regn
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Du har all grunn til å være rasende. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Uff, så ergerlig. Jeg er enig i at barnehagen ikke trenger å la ungene grise seg til med oljemaling. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp, kjenner jeg. Jeg mener at har man unger i barnehage, så bør man regne med litt svinn på klesfronten. At det var uheldig å la ungene leke med oljemaling kan nå så være, men det finnes da mange andre måter dressen kunne blitt like ødelagt på også.
|
|
|
#5 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde blitt fly forbannet, ja!! Maling har ikke mye i en barnehage å gjøre, spør du meg |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jenta mi fikk maling(beis) på Reima-jakka si i bhg engang, og jeg fikk så og si bort alt med sitronsåpe, så det er verdt et forsøk.
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Helt utrolig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg roer meg helt sikkert ned og ser litt mer nøyansert på dette etterhvert
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg er enig i at dette er noe som bør tas opp, all den tid du reagerer så kraftig som du gjør. Barnehagen vedgår sikkert at dette var en stor tabbe, og det er vel tvilsomt at det en aktivitet de kommer til å oppfordre til i fremtiden.
|
|
|
#11 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg prøvde med sitronsåpe på Bergansjakka, men med dårlig resultat desverre. Malingsflekkene ble muligens noe svakere, men ikke mye |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg synes dette er sløvt av barnehagen.
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!For å være ærlig tror jeg ikke det hadde gjort meg forbannet. Alle klær i barnehagen regner jeg som "arbeidstøy". Det herpes, på enten ene eller andre måten. Klær jeg ikke vil ha ødelagt har ikke noe i barnehagen å gjøre. Jeg synes også det blir sært å anse dressen som ubrukelig av den grunn? Jeg tviler på at barnet bryr seg om flekkene...
|
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde blitt sur. Fordi dressens tekniske egenskaper har nok blitt ødelagt på områdene hvor malingen er. Fordi dette er noe som kunne vert unngått med litt tankearbeid fra barnehagens side. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde blitt drittsur. Hadde glatt gitt beskjed om at jeg ville hatt beskjed om at det skulle males med oljemaling, slik at jeg kunne tatt med egnede klær til det. Teknisk utetøy er ikke malingstøy, jøss og bevares så sur jeg hadde blitt. :furie:
|
|
|
#16 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!For all del Niobe, jeg hadde blitt like oppgitt om det var en dress de hadde som kostet mindre - og jeg har som sagt skrevet at jeg regner med slitasje osv. Jeg er jo ikke helt på viddene heller; jeg lager ytterst sjelden furore over ting og går videre. Jeg tror aldri jeg har blitt sinna for noe som er gjort i barnehagen tidligere i det hele tatt, men kanskje dette er toppen av isfjellet og det er derfor jeg reagerer såpass sterkt ...beger renner over før eller senere! Jeg synes bare akkurat dette var så totalt unødvendig, og ikke bare for min unges dress, men de andre ungene også, som har opplevd akkurat det samme!!
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Reima dress skal brukes til lek ute og man kan forvente slitasje. Men jeg ville ALDRI funnet på å male i Bergans buksen som jeg bruker i barnehagen. Hvorfor skal barna male i sine klær om jeg aldri ville gjort det i mine? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde definitivt ikke forventet at barnehagen skulle brukt oljemaling eller noe som helst som setter flekker - uansett om der er Reimatec eller rimelig regntøy. Virkelig ikke.
|
|
|
#19 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg ville absolutt tatt det opp med barnehagen, og sagt at jeg forventet at det ikke ble benyttet oljemaling, både fordi det er vanskelig å få bort ved søl men også fordi oljemaling kan inneholde mange gifter. Oljemaling er ikke et leketøy for småbarn.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Da synes jeg faktisk det er foreldrene som må si ifra om at akkurat denne dressen ikke skal brukes til enkelte aktiviteter, og sørge for et alternativ. Jeg gjør regning med at det av poden klær som henger i barnehagen faktisk brukes ukritisk.
|
|
![]() |
|
|