Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens mest usunne middag - Corn Dogs!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 19:56   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verdens mest usunne middag - Corn Dogs!

Da jeg bodde i USA ble vi støtt og stadig servert corn dogs til lunch på skolen. Dette er pølser på spyd, dyppet i maisbrød-røre, og frityrkokt. Virkelig ikke en av mine favoritter, men Glittermannen har lenge hatt lyst til å teste denne tradisjonelle amerikanske "delikatessen". Derfor lagde jeg her hjemme i dag. Det må være omtrent det mest usunne man kan få tak i, pølse innbakt i brød laget av fint hvetemel og maismel, deretter frityrkokt i solsikkeolje.

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften, med bare få endringer.

Sitat:

• Oil, For Frying
  • ⅔ cups All-purpose Flour
  • ½ cups Yellow Cornmeal
  • 1 Tablespoon Baking Powder
  • 1 teaspoon Salt
  • ¼ teaspoons Baking Soda
  • ¼ teaspoons Cayenne
  • 1 whole Egg
  • ¾ cups Whole Milk
  • 4 Tablespoons Cornstarch
  • 4 whole Hot Dogs Or Veggie Dogs
  • 4 whole Skewers (cut To 6" Length)

Grab a pair of tongs and line a baking sheet with paper towels (for the corn dogs after frying).
Pour your oil in a cast iron skillet, Dutch oven, or deep fryer. Heat over medium-high heat until your thermometer reads 375F.
In a medium mixing bowl, whisk together the flour, yellow corn meal, baking powder, salt, baking soda and cayenne. In a large bowl whisk the one egg and whole milk. Then add the dry ingredients to the wet ingredients all at once, mixing until just combined. The mixture will look a lot like pancake mix. Don’t over-mix and let it rest for 10 minutes.
While your batter is resting, lay your cornstarch on a baking sheet or big plate. Place each hot dog on a skewer and roll in the cornstarch, being sure to pat off any excess. Then quickly dip the hot dog in and out of the batter. Immediately place the corn dog in the hot oil. Be careful! The oil will be hot and may splash back at you. Cook until the coating is golden brown, 4-5 minutes. Remove with tongs and place on paper towels for draining. Serve with ketchup and mustard.

Maisstivelsen som man skal vende pølsene i la seg i et kjempetykt lag, så jeg skrapte forsiktig av laget med en skje, og jeg varmet ikke oljen opp til 190 grader, men holdt meg på 146, noe som var mer enn nok. Resten av deigen lagde jeg små maisboller av.

Deigen sveller ganske mye, og det kan være litt trælete å få dekket pølsa helt. Jeg helte røra i et ganske smalt litersmål, det gjorde dyppingen enklere, og når det ikke var så mye igjen, helte jeg på litersmålet og vendte pølsa i røra langs kanten mens jeg hjalp til litt med en skje.

Jeg brukte go' og mager-grillpølser, de likner mest på amerikanske "wieners" i størrelse og konsistens.

Glitterbarnet syns det var fantastisk, Glittermannen syns det var mektig, og jeg syns det var omtrent like kvalmt som jeg husket (men disse var bedre enn de vi fikk servert på skolen).

Jeg tror de kan gjøre seg med litt mer krydder i deigen.

En slik rett, fortjener et slikt bilde:

Sist redigert av Tallulah : 11-06-10 kl 20:15.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:32   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens mest usunne middag - Corn Dogs!

Dette kjøpte guttungen når vi var i Florida i februar. Han var den eneste av følget på 9 stykk som likte dem.

Gammel 11-06-10, 21:07   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dette må prøves, håper jeg ikke liker det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:08   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Av en eller annen grunn har jeg trodd corn dogs var vegetarpølser, sunne sådan.

Der tok jeg feil, gitt!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:09   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, corn dogs er utrolig kvalmt! De var populære på NZ også. Sammen med noen andre store grå helsikes kvalme pølser.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:09   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kristine, jepp! Dette er verken vegetarisk, eller sunt! Man kan jo lage det med soyapølser, men det blir ikke særlig mye sunnere altså.

Gammel 11-06-10, 21:14   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Kult bilde!

Og det ligner unektelig på amerikanske corn dogs.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:16   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og det ligner unektelig på amerikanske corn dogs.

Jupp, de ble helt like, bae en smule mindre strømlinjeformede enn de man kjøperi fast food-sjappene.

Gammel 11-06-10, 21:30   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fytti...

(Men kulfaktoren var høy, det skal det ha.)

Gammel 11-06-10, 21:39   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jupp, de ble helt like, bae en smule mindre strømlinjeformede enn de man kjøperi fast food-sjappene.

Jeg tror jeg kunne ha dytta innpå hvis det var vegiepølser inni. Fritert mat er jo godt.

Er det ketchup og sennep ved siden av? Eller er det "corndough" som er fritert?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:41   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Er det ketchup og sennep ved siden av? Eller er det "corndough" som er fritert?

Begge deler. Sennep og ketchup på oversiden, og to små maisboller på undersiden.

Gammel 14-06-10, 00:20   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Yummi! Stor favoritt fra tivoli i USA. Lurer på om det blir en usunn middag her i nærmeste framtid gitt! Tusen takk!

Gammel 14-06-10, 00:25   #13
Left
Passiv

Standard

Desverre så elsker jeg fritert mat, så dette skal jeg i k k e lage. Sjansen for at jeg ville likt det er alt for stor

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:01   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OMG!

Ja, jeg kan tenke meg at barn synes dette er ganske godt.

Gammel 14-06-10, 14:08   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Woha! Jeg har alltid lurt på hva corn dogs er for noe!

Hadde det vært godt hvis du ikke visste hvordan de var laget?

Gammel 14-06-10, 14:18   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hadde det vært godt hvis du ikke visste hvordan de var laget?

Njæ, jeg liker ikke smaken rett og slett. Det er som pølse i usøt smultring. Men det finnes jo nok av andre som liker dem. Jeg tipper de har høyere novelty-effekt enn smakseffekt. Glittermannen har en romantisk drøm om å spise sånne på Yankees-kamp i New York, og det er nok mest på grunn av hele idéen rundt, enn de store kulinariske høydene.

De vi fikk til lunch i USA var vonde mest fordi pølsa inni ble så ulekker, litt sånn bleik og vassen etter å ha ligget inne i den deigen i evigheter. Sånn var det ikke med disse. Hvis man bruker ordentlig gode pølser og litt mer krydder i deigen så kan de nok smake endel bedre. Kanskje en cajun-variant?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.