Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

DVD-spiller i bilen, ikke for bakovervendte barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 22:34   #61
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DVD-spiller i bilen, ikke for bakovervendte barn?

Vi bruker bare en skjerm, selv om vi har to.
Vi måtte bytte i sommer, da den forrige ble ødelagt. Men valget falt på spiller i samme merke selv om vi bare bruker en skjerm, siden denne skjermen veier så utrolig mye mindre i forhold til spiller og skjer i ett.
De store tunge ville jeg ikke turt å henge opp.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:14   #62
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

......

Sist redigert av oslo78 : 04-05-10 kl 09:21.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 09:54   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vår dvd-spiller er festet i en sånn seleanordning (skinnetui)som klipses på på 2 sider. 2 stropper rundt nakkestøtten. I tillegg går litt av bilbeltet over ene kanten og ned mot bilstolens feste.
De to eldste sitter forovervendt og har høretelefoner i felles dings på en spiller (den er festet på en skrue på et feste - en annen løsning), mens minstemor sitter andre veien og har sin spiller.

Vi har også gitter bak i forhold til last.

For oss har det å kjøre nordover blitt helt fantastisk etter at vi kjøpte den første spilleren i 2005, eller deromkring. Å lese i bil er jo helt uaktuelt. Jeg må ta 2 Postafen for bare å holde ut, og når de er tre der bak så er det best å legge opp til at alle trives. Vi synes det er helt fantastisk at de kan sitte så oppslukt, og skal bunkre opp med massevis av filmer før vi drar på ferie i sommer. Det er tross alt 110 mil over 2 dager, og ikke så mye å gjøre i en bil. I tillegg ser de gjerne på tv på småturer til vanlig også, og igjen så er det greit. Så lenge de har det fint så gjør det bare turene enklere.

Sist redigert av Dronningen : 04-05-10 kl 10:06.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 02:26   #64
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ellers har vi kjøpt alternativ, sikrere feste til vår DVD-spiller (NextBase). Den burde gå an å feste på bakovervendt "nakkestøtte også". Denne er betraktelig sikrere enn borrelåsvarianten, da den skrues fast i stengene på nakkestøtten.

Får jeg spørre hvilken DVD-spiller dere har?

Noen som vet om NextBase SDV47AM passer til denne braketten?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:47   #65
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...id=m436&vn=736
Denne skal i allefall passe Odelia .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:40   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Får jeg spørre hvilken DVD-spiller dere har?

Jeg tror det er denne:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Den har i alle fall samme spesifikasjonene, så langt jeg kan se. Vår modell er et par år gammel, så det er mulig dette er en nyere modell, men den ser helt lik ut, i alle fall.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:47   #67
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt DVD-spiller til storebror da han var bakovervendt. Jeg var sikker på at de var testet for dette jeg. *naiv*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.