|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtDatteren min har en venninne med en mor som tydelig ikke har det bra for tiden. Jenta har fortalt at faren "plutselig" forlot dem. Faren hadde hatt et forhold til en annen og da moren fant dette ut ble det skikkelig oppvask og han flyttet ut på dagen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg synes det hørtes ut som en veldig hyggelig ting å gjøre. Ellers kunne du kanskje invitere henne og datteren på vafler en ettermiddag eller noe slikt?
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtNå som det er sommer er det jo ganske uformellt å be noen på litt grillmat, kunne du invitert henne sammen med datteren for en hyggelig kveld med grilling? Da kan det jo vinkles som at grillingen er for ungenes skyld, og at det er koselig hvis hun blir med? Kanskje hun trenger å komme seg litt ut? Så serverer du litt vin til maten, og spør kanskje litt forsiktig hvordan hun har det? Da kan hun jo velge selv om hun vil snakke om det eller ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg syns invitasjon på grilling og/eller vafler høres bra ut. Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde håndtert å få blomster av halveis fremmede om mannen min gikk fra meg. Man føler seg ofte så flau og mislykket i tillegg til knust i en slik situasjon.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondt
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJa, grilling. Ikke blomster. Det blir litt sånn "nå synes det virkelig at det er synd på deg". Det hadde ikke jeg blitt glad for da jeg var der selv.
|
|
|
#8 |
|
Curlingkone
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtSå fint at du bryr deg da!
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJentene våre er såpass store at det er veldig sjelden de tilbringer tid sammen med oss voksne når de er sammen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg har hatt det tøft i forbindelse med samlivsbrudd det siste 1,5 året , og føler litt at jeg kan ane hva moren går gjennom her. En mor av mine barns venner ringte meg rett og slett. Hun sa: beklager, jeg har ikke fått med meg før nå at dere er gått i fra hverandre, men jeg får ikke ro på meg før jeg har ringt og hørt hvordan det går med deg. Er det noe jeg kan gjøre for at du skal få det bedre? Det var så enkelt og greit, og det tok meg litt på sengen, men jeg satte veldig pris på det. Man prøver gjerne å være moden og ordentlig og ikke snakke om hva som har skjedd, samtidig som man verker etter å få det ut. Hun føler kanskje at hele verden har falt i grus, og kanskje er det da lettere å prate med noen som er nøytrale eller er tett oppi situasjonen. Uansett synes jeg det er fint av deg at du bryr deg, det er alt for mange som ganske enkelt trekker på skuldrene og tenker huff, så bra at det ikke er meg.
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtHvis du ikke har noen nær kontakt med henne nå så uansett så risikerer du jo ikke så veldig mye. Hva med å sende henne en melding en kveld datteren henger med datteren din og si at du har fått med deg at mannen har flyttet ut og at du kunne tenke deg å ta med deg en vinflaske over hvis hun har lyst på selskap?
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg tenker at det er lov å bry seg om hverandre, jeg er av typen som ringer en gang for mye enn en gang for lite, så får de som evt. syntes det er plagsomt mene det, men jeg er sikker på at jeg gleder flere enn irrirterer. Hva med å bare invitere henne over på ett uformelt glass med rødvin? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJa, du har jo veldig lite å tape her. Jeg skulle gjøre som det Thula var med om alternativ sendt en sms der du spør henne om dere skal drikke litt vin sammen eller gå en tur en kveld. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtTa steget! Ikke send henne blomster, men ta en telefon, en sms eller ring på døra.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg synes blomster høres kjempekoselig ut, jeg! Jeg ville ringt på døren hennes, gitt henne blomstene og sagt at jeg visste litt om hva hun hadde opplevd, og rett og slett sagt at du synes at hun fortjener en blomst. For det gjør hun jo. I samme omgang kan du jo eventuellt spørre om hun vil komme over, f.eks på en glass vin, en eller annen dag i næreste fremtid? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtEn av de tingene som virkelig, virkelig varmet da jeg ble skilt? |
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Om å bry seg: Når noen du ikke kjenner så godt har det vondtJeg valgte en litt feig løsning. Datteren min var på besøk der i går kveld, jeg sendte med henne blomster til moren, og så hadde jeg skrevet et lite kort med noen ord om at jeg tenkte på dem og om det var noe hun ville ha hjelp til så stiller jeg... |
|
|
|
![]() |
|
|