Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gjett hva. Jeg har rotet meg inn her. Tips til dessert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 16:42   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Gjett hva. Jeg har rotet meg inn her. Tips til dessert?

Vi skal ha middagsgjester i morgen. Grille. Jeg kan noen få kaker ganske godt (og de har smakt dem før), men har dere forslag til en utrolig god dessert eller kake jeg kan klare å få til til i morgen?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:49   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjett hva. Jeg har rotet meg inn her. Tips til dessert?

Har ikke smakt den, men alle skryter veldig av Mad Muff pie som det ligger oppskrift på her inne

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:52   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pavlova. Marengsbunn med krem og masse frukt/bær!

Gammel 19-06-10, 18:37   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Har ikke smakt den, men alle skryter veldig av Mad Muff pie som det ligger oppskrift på her inne

Signerer den, jeg skal lage den til et bursdagsselskap imorgen for en venninne. Veldig enkel å lage og veldig god.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 19:27   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mad muff pie er knallgodt! Akkurat nå er jeg i ferd med å lage panna cotta med jordbærsaus. Det er også knallgodt og veldig enkelt.

5 dl fløte
70 g sukker
1 vaniljestang
3 gelatinplater
revet skall av 2 lime

500 g jordbær, renset
1 dl sukker
1 dl vann
1/2 ts finhakket, frisk ingefær
saft av 1 lime
evt. friske jordbær til pynt

Del vaniljestangen og skrap ut frøene. Ha det i en kasserolle sammen med fløten og sukkeret. La det hele få et oppkok mens du legger gelatinplatene i kaldt vann. Klem ut vannet av de myke gelatinplatene og ha de over i den varme fløteblandingen. Sil og avkjøl blandingen. Tilsett revet limeskall og fordel blandingen i 4 passende glass. La panna cottaen stå i kjøleskapet til den er stivnet.

Kok opp sukker og vann til sukkerlake. Kjør sukkerlake, jordbær, ingefær og limesaft sammen i en blender. Sil suppen og sett den kaldt. Ved servering heller du suppen over panna cottaen og pynter glasset med et jordbær.

(hentet fra nrk.no)

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 19:31   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytende sjokoladekake og is er en slager. Den er laget på 10 minutter på kjøkkenet etter hovedretten. Altså sjokoladefondant i vanlig springform.

Ellers anbefaler jeg denne - med skogsbær og verden beste saus! lages på 5 minutter.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=skogsb%E6r

En annen variant av is og bær er denne som jeg har fritt etter Brimi:

2 poser skogsbærblanding (tror Brimi brukte multer)
2 pakker Snøfrisk
absurde mengder sukker
noe alkohol (Brimi brukte noe einebærlikør eller noe, men vi har brukt litt ymse brennevin)

Alt varmes og alkoholen kokes og alt blandes. Serveres varm på vaniljeis. I og med at alkoholen kokes er man kjørbar etterpå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 20:41   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tusen takk for tips!!!

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:28   #8
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

jordbær med fløte eller vaniljeis

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.