|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
VeloppDragen
|
Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Vi er bedt i bryllup. Det vil si - vi er invitert til kaffe. Veldig hyggelig uansett.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Du MÅ ikke gjøre det, men jeg har ofte gjort det fordi jeg ikke orker å gå med bunad hele kvelden, fordi jeg elsker kjoler og også vil ha muligheten til å ta på en lekker kjole som passer bedre til fest og dansing.
|
|
|
#3 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?
Man bytter fordi det kan bli varmt med bunad på kvelden. Bunad er det fineste. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Ja, du MÅ ikke bytte.
|
|
|
#5 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Men da må man jo ha to festantrekk.
|
|
|
|
|
#6 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Søstra mi giftet seg i helga. Så det var mange med bunad i kirka, men til middag hadde alle byttet.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Du må ikke bytte til kjole. Vielsen og middag er det mest formelle så mange beholder bunaden på til middagen er over. Deretter bytter til kjole/skjørt for kaffe og fest.Mest fordi det blir varmt og det er deilig å ta den av seg. Det man bytter i er gjerne litt mindre "fint" enn det hadde vært om man skulle stilt i kjole från børjan. Dermed så kan man fint bare pynte opp sommerkjolen man allerede har. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Er mer vant til at man bytter etter middagen jeg da.
|
|
|
|
#9 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg er vant med at gjestene bytter fra bunad til kjole etter middagen.
|
|
|
#10 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Bunad er helt fint så lenge du ikke har planer om å drikke deg drita og danse på bordene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Ja. Men da bør jeg vel ha bunad i kirken, og så bytte før kaffeserveringen om kvelden.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Alle farger uten hvitt og sort er vel greit ? Ta den fargen som kler deg best du
|
|
|
#13 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg synes du skal ta kjole på kaffen og festen hvis du har lyst. August er gjerne varmt, kjole passer bra.
|
|
|
#14 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg tror nok jeg må ha en ny kjole. Forslag?
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg bruker bunad hele dagen/kvelden. Det er bare de som får pusteproblemer som bytter.
|
|
|
#16 |
|
Smugleser
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Må og må, det er vel få FP'ere som må noesomhelst når det kommer til skikk og bruk og kjoleskift.
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg synes i alle fall det er helt legitimt å bytte, når du ikke skal i feiringen før etter middagen. Da hadde du jo måttet tusle rundt i bunaden din ganske lenge etter vielsen og før festen, og det hadde kanskje føltes litt rart.. (Evt ta den av og så på igjen senere). Nei, da synes jeg heller du kan unne deg en litt festfin sommerkjole. Har du sett på Noa Noa?
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg liker å feste i bunad og hadde ikke giddet å bytte.
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Bryllup: bunad i kirken, annen kjole på festen?Jeg hadde neppe giddet å bytte hvis det ikke var supervarmt. Jeg har kun byttet i to bryllup og da var det så varmt at hadde jeg blitt sittende med bunad hadde jeg omkommet. Den ene kjolen jeg byttet til var lys dragegrønn.
|
![]() |
|
|