|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Enkle ting til bursdagsfeiringHei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringVil bare slå et slag for en av mine favorittlinker
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringDere kan kombinere godteposene med en eller annen lek - fiskedam, eller lete etter gjemte poser, eller barna kan få hver sin lange snor og følge den rundt omkring bak dører og under møbler for å finne posene. Kanskje vanskelig å få til hvis det blir trangt med mange barn? I Lillegutts barnehage (som er norsk-spansk) har det blitt vanlig med piñata i bursdager, også blant de helnorske, og det pleier å slå an. (En piñata er typisk laget av papp eller pappmache, den henger i en snor, og så slår barna på den etter tur med et balltre eller lignende til den revner, og så flommer det ut godteri og småleker som barna grabber til seg.)
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringJeg kuttet ut hele godteposestyret for mange år siden. Det er sjelden noe problem.
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringHvr lang tid bursdagen varer har litt å si på hvor mange planlgte aktiviteter du vil ha. For man bør la de få mulighet til frilek, siden det er veldig morsomt å være hjemme hos andre og se på andre sine leker.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiring
Signerer forresten denne. Pizzasnurrer kan man jo gjøre i stand, fryse og varme opp i bursdagen.
![]() |
#7 |
♡
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringVi har alltid pizzasnurrer! Det er pop!
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringVi hadde også Maximillias fisker til firskedammen og de var virkelig en høydar. Også hadde vi eplebrus (Meierienes eplejuice og Farris). En brusvariant med mindre sukker i og som slo veldig an. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♡
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringGår tvillingene i samme avdeling eller hver for seg?
![]() |
#10 |
♡
|
Bris slo an her!
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 08-02-07 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringTakk for mange tips! Pizzasnurrer har jeg vurdert, men av en ukjent grunn så liker ikke Herremannen det, han elsker pizza, men ikke pizzasnurrer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringHva er Maximilias fisker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringNår det gjelder mat til smårollinger har vi med hell servert følgende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringMuffins er alltid en slager. Dersom du har god plass kan du eventuelt la barnene pynte selv, men det er jo ganske grisete. I min erfaring er det muffins og boller det går mest av. Kaken blir mest for syns skyld og kan sikkert droppes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringBestevenninnen min er tvilling, og jeg vet at de syntes det var veldig stas å få gå i "egne" bursdagsselskaper. De hadde foreldre som var veldig flinke til å ikke behandle dem som tvillinger da, de ville at de skulle bli behandlet som to vanlige søsken. Men det var vel ikke det du lurte på egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også gjort det. Opplevde en gang at en jente spurte etter pose, men det er det eneste. Bursdagsbarna er også fornøyd. Hadde de bedt om godtepose ville jeg nok ordnet det, er ikke såå farlig. (Men greit å slippe). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringDu har fått mange gode tips ser jeg. Vil bare si at hvis du skal ha kaker, så holder det mer enn nok med bare muffins. Vi hadde det i bursdagen til storesøster. Lagde lyse og brune muffins som vi pyntet litt. Danderte dem tett i tett på et fat med litt kanter og satte lys på de i midten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Oslojente i eksil
![]() |
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringVi skal ikke ha godtepose, men et fruktfat i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringVi feiret storebror sin 5 års dag for 2 uker siden og hadde hele avdelingen med de ansatte (18 barn og 4 voksne) som kom hit i barnehagetiden. Barrna er fra 3-6 år.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Enkle ting til bursdagsfeiringTusen takk jenter for alle tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|