Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grillspyd, gode tips?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 16:36   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grillspyd, gode tips?

Hva ha på? og event hvilken marinade bruker du?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 16:37   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grillspyd, gode tips?

Ha på ananas.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 16:41   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å... Har ikke ananas, kanskje mannen må kjøpe da...
Dette har jeg i kjøleskapet som er mulig til spyd: paprika, sqash, løk, små tomater, kyllingfileer, bacon, gullerot, champinjong.

Har vitløksmarinade og ravigotte...

Kanskje jeg bare skal mikse vilt rett og slett

Gammel 23-06-10, 16:42   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Skal jeg ha marinade bare på kjøttet? eller hele spydet? eller annen på kjøttet enn på resten....?

Gammel 23-06-10, 19:12   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg marinerer ikke, jeg har på olje med krydder i.

Jeg lager uvanlige grillspyd, jeg har ikke grønnsaker på. Jeg synes nemlig grønnsakene blir svidd om de skal sitte på til kjøttet er ferdig, så jeg har rene kjøttspyd, og grønnsaker grilles separat. (dog, personlig foretrekker jeg tomatene mine kalde, og lager heller en kald salat til meg. Men mannen får grillede grønnsaker)

Dagens hadde biffkjøtt, kylling og svinefilet. Et med diverse pølser (ikke stekt like lenge som de andre for å unngå å svi dem, men knerten ville helst ha pølser) og altså grønnsaker (sopp, løk og paprika, det er det han ville ha) grillet for seg selv.

Gammel 23-06-10, 20:21   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg marinerer ikke, jeg har på olje med krydder i.

Jeg lager uvanlige grillspyd, jeg har ikke grønnsaker på. Jeg synes nemlig grønnsakene blir svidd om de skal sitte på til kjøttet er ferdig, så jeg har rene kjøttspyd, og grønnsaker grilles separat. (dog, personlig foretrekker jeg tomatene mine kalde, og lager heller en kald salat til meg. Men mannen får grillede grønnsaker)

Dagens hadde biffkjøtt, kylling og svinefilet. Et med diverse pølser (ikke stekt like lenge som de andre for å unngå å svi dem, men knerten ville helst ha pølser) og altså grønnsaker (sopp, løk og paprika, det er det han ville ha) grillet for seg selv.

Sånn gjør jeg og, jeg har ikke biff sammen med svin og kylling heller, for jeg liker biffen litt rå. Blandede grillspyd blir ikke bra, syns jeg.

Gammel 23-06-10, 20:39   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker normalt sett også biffen litt rå, men for tiden er det bare gjennomstekt kjøtt som gjelder...

Gammel 23-06-10, 20:57   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg liker normalt sett også biffen litt rå, men for tiden er det bare gjennomstekt kjøtt som gjelder...

Jojo, det er det jo for meg og, men tenker jo generelt. Og jeg steker fortsatt biffen mindre enn kyllingen. den trenger ikke være mer enn 65 grader i midten, toxo dør ved 62 komma et-eller-annet.

Gammel 23-06-10, 22:38   #9
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Min favoritt denne sommeren:

Kyllingspidd med sesam og honning
Legg grillspidd av tre i bløt. Pensle små biter kyllingfilet med en blanding av sesamolje, vanlig olje (f.eks. raps - halvparten av hver), litt flytende honning, sesamfrø og skrelt, finhakket ingefær. Beregn ca. 4-5 spidd pr. pers.
Serveres med:

Bulgursalat (tabouleh)
- 4-6 pers.
3 dl. bulgur
1 stor bunt bladpersille
10-15 friske mynteblader
1/2 agurk
3 tomater
2 rødløk
saften av 1 sitron
4-5 ss. olivenolje
salt og pepper

Legg bulguren i vann i ca. 30 min. Hakk persillen og skjær myntebladene i grove strimler. Skjær agurk og tomat i små terninger, og skrell og finhakk rødløken. Hell av det vannet som bulguren ikke har trukket til seg. Klem kornene så de blir passe fuktige. Ha bulguren i en bolle med alt det hakkede. Drypp over en blanding av presset sitron og olivenolje og bland alt godt. Smak til med salt og pepper, og pynt med ekstra mynte og små svarte oliven.

(fra Kjærlighet, oliven og timian)

Gammel 23-06-10, 22:50   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Neste gang skal jeg marinere hele. Også ha bare bacon skiver ilag med grønsakene. Event også lage egne kjøttspid. Men dem ble gode idag også, bare ikke helt som jeg tenkte Grønsakene ble selvf. fortere stekte enn kjøttet, så ble litt ujevnt i dag.. selv om jeg hadde tynne kjøttbiter! *erfaring rikerer*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.