Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Babyedderkopper i fleng, skal jeg fjerne dem?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 09:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyedderkopper i fleng, skal jeg fjerne dem?

Det sitter en klynge med knallgule (faktisk ganske fine) edderkopp-bebiser på den ene søppeldunken vår ute. Ikke så avskrekkende mange da, kanskje 25-30 stk. De sitter tett sammen i perioder, akkurat som om de sover. Ellers så går de litt rundt på spannet og spinner og leker eller hva nå sånne små gjør. Hvor mammaen er vet jeg ikke og vil helst ikke vite det.

Men kan de bare sitte der? Jeg har ikke hjerte til å drepe dem heller, de gjør meg jo ikke noe og sitter så fint der. Ikke er de i veien når jeg skal kaste noe heller, de sitter litt nedenfor lokket. Eldste synes de er fascinerende.
Men de vokser jo, de blir vel store? Går de hver til sitt da, og bare forsvinner? Det er jo greit sånn som de er nå, men jeg vil jo helst unngå å ha 30 STORE eddiser rett utenfor.

Gammel 24-06-10, 10:09   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Babyedderkopper i fleng, skal jeg fjerne dem?

Vi har en slik klynge med uteplassen vår - de har bodd der en liten uke nå. Hver gang jeg får lyst å kverke dem tenker jeg på hvor mange insekter de kommer til å ta knekken på når de blir store.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 10:10   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare la dem være. De er en liten andel av alle de edderkoppene som ellers er rundt huset deres (som du aldri ser). Om en liten stund spres de med vinden, og da havner noen ved blomsterbedet, noen ved muren, noen hos naboen og noen langt, langt borte.

Gammel 24-06-10, 10:12   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og mange dør.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 10:14   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er jo så søte!

Gammel 24-06-10, 10:14   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Bare la dem være. De er en liten andel av alle de edderkoppene som ellers er rundt huset deres (som du aldri ser). Om en liten stund spres de med vinden, og da havner noen ved blomsterbedet, noen ved muren, noen hos naboen og noen langt, langt borte.

Spres med vinden!!?!? Men, det betyr jo at de kan blåse rett på meg ved anledning!!????

Gammel 24-06-10, 10:24   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De er jo så søte!

De er faktisk det. Og veldig fine, helt knallgule! I morges så det ut som de sov i den klyngen, jeg blåste ørlite på dem for å se om de levde (de så nesten litt døde ut) og da ble det jammen liv i leiren. Jeg hadde litt dårlig samvittighet da jeg gikk, fordi jeg hadde vekket dem.

Gammel 24-06-10, 10:43   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mitt første instikt var "DREP DREP DREP!"
Men ok, etter å ha lest tråden kan man kanskje la de leve.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:54   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde drept dem i ren refleks.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:58   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Man dreper ikke babyer om man kan unngå det.

Gammel 24-06-10, 12:00   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jo, jeg gjør det. Babyer eller ikke, de er edderkopper.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 12:26   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jo, jeg gjør det. Babyer eller ikke, de er edderkopper.

Da får du kose deg med knott og mygg.

Gammel 24-06-10, 15:09   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja de er helt gule, skikkelig kule, sånn STERKT gule. Jeg prøvde å ta bilde av dem, men jeg er ikke Veronal og har ikke speilreflekskamera så det ble ikke noe bra.

Gammel 24-06-10, 17:43   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg kverker dem.. *fobi*

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 17:44   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det sitter en klynge med knallgule (faktisk ganske fine) edderkopp-bebiser på den ene søppeldunken vår ute. Ikke så avskrekkende mange da, kanskje 25-30 stk. De sitter tett sammen i perioder, akkurat som om de sover. Ellers så går de litt rundt på spannet og spinner og leker eller hva nå sånne små gjør.

Jeg hadde drept dem. : ond:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 17:45   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De er faktisk det. Og veldig fine, helt knallgule! I morges så det ut som de sov i den klyngen, jeg blåste ørlite på dem for å se om de levde (de så nesten litt døde ut) og da ble det jammen liv i leiren. Jeg hadde litt dårlig samvittighet da jeg gikk, fordi jeg hadde vekket dem.

Ok, la dem leve, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 17:59   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 24-06-10, 18:00   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Spres med vinden!!?!? Men, det betyr jo at de kan blåse rett på meg ved anledning!!????

Ja, har du ikke hørt om edderkoppvind?
Av og til skjer det at mange, kanskje hundre edderkopper slipper seg løs samtidig, og da kan de fyke avgårde - og treffe noen. Det kan til og med virke som om de kan lukte at folk er redde, for de lander gjerne på noen som hater edderkopper.

Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 18:01   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 25-06-10, 08:20   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Bebisene er avgått ved døden. Det kaldblodige, morderiske mennesket av en mann jeg har dro frem høyttrykkspyleren i går og skulle spyle hele fremsiden av huset, og plutselig ser jeg at han begynner å dra frem søppeldunkene for å spyle dem og gjerdet/hellene bak, og i løpet av de tre sekundene det tok meg å løpe ut for å redde de søte små, hadde han spylt dem inn i evigheten. Greit, han glemte at de var der, men allikevel. *skilsmisse*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.