|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Vi skal snart på ferie, hvilket innebærer flere timer både i fly og buss. Jeg gruer meg aller mest til bussturen på 4-5 timer, særlig siden poden hater å kjøre bil, og jeg ikke ser for meg hvor/hvordan han skal få sovet i løpet av turen. Vi vurderer å ta med et bilsete og feste det sånn halvgodt (ingen trepunktssele i bussen, dessverre), men han hater å sitte fastspent, og det han har per i dag er uansett altfor bratt til at han sover særlig godt der.. Er han altfor stor til å sove i softbag (han er kanskje nærmere 80 cm nå?). Andre tips? Finst det noe bra barnedop, kanskje? |
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Ta med babybilstol om han passer i det. Vi reiste uten i fjor da poden var drøyt ett år og fortsatt hadde plass i det og det angret vi veldig på.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Tja, jeg ville satset på babybilsete, bæretøy og Kometkameratene på iPoden.
|
|
|
#4 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Jeg ville gitt han en bilsyketablett før bussturen. De blir gjerne litt søvnige av det, og de slipper å bli bilsyk.
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Jeg kom hjem fra ferie alene med min 1 1/2åring i går. Flyturen tok 4,5time per veg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Babybilsete ville jeg tatt med, vi hadde det på tur i fjor til vår lange 1 åring(1 år og 5 mnd)
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?Babybilstol, altså? Hvorfor ikke det vanlige bilsetet hans? |
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Tips om utstyr til lang reise med ettåring?
Mye lettere å dra med seg, og de ligger jo mer i de stolene, så letter for å sovne godt
|
![]() |
|
|