Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan jeg spille musikk fra iPhone på bilstereoen?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 15:25   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg spille musikk fra iPhone på bilstereoen?

En helt vanlig, halvgammel bilstereo.

Trenger jeg i så fall noen greier og dingser? Hva slags? Hvor fra? Og hvordan?

Gammel 30-06-10, 15:28   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg spille musikk fra iPhone på bilstereoen?

Vi har ipod kabel som er montert inn av mazda. Den kan brukes på Iphone også. Vet ikke om alle bilmerker har det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:31   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke

Men har bil av type gammel, jeg kan i bilen til pappa f.eks. Der bruker jeg bare en ledning fra øretelefon-utgangen, og inn i et helt likt hull i stereoanlegget på bilen (jeg vet, meget teknisk beskrivelse)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:33   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan få en dings som gjør at man kan spille musikk fra iPod og iPhone på radioen, altså en egen frekvens. Tror det skal funke på de fleste bilradioer.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:34   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Man kan få en dings som gjør at man kan spille musikk fra iPod og iPhone på radioen, altså en egen frekvens. Tror det skal funke på de fleste bilradioer.

Oh - så det er håp for meg også? Det må undersøkes

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:37   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Da trenger du en slik

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:45   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da trenger du en slik

Den er genial! På lengre bilturer, tar vi bare med ipoden i bilen, så har vi med oss 500 cd-er på tur.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 15:48   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får jeg kjøpt dette her? Og er det lett å montere på og å bruke?

Gammel 30-06-10, 15:50   #9
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Komplett.no f.eks eller butikker som spaceworld, teknisk magasin o.l

Man plugger jackpluggen i hodetelefonutgangen på Iphonen, den sorte dingsen i sigarettenneren og velger frekvens på dingsen for å så finne den samme frekvensen på bilstereoen.

Gammel 30-06-10, 15:53   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Åh!

Genialt!

Gammel 30-06-10, 15:54   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Enkelt og genialt ja, minner meg på at jeg må få sanger over på X10 minien min og begynne å bruke den i bilen da radioen ikke virker.

Gammel 30-06-10, 15:55   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da trenger du en slik

En slik en har jeg til min ipod - funker som bare tusan.

Gammel 30-06-10, 15:57   #13
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nettopp kjøpt en sånn kabel som kopler ipod/iphone til fm radio i bilen, men jeg syns det lager alt for mye støy. Lurer på hva jeg gjør galt? Er det radioen, ledningen eller er det bare sånn? (skurring, radiostøy)

Gammel 30-06-10, 15:59   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hjelper dette også når bilantennen ikke er helt god? Når vi har på takboks så fungerer ikke antennen noe særlig.

Gammel 30-06-10, 16:04   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg har nettopp kjøpt en sånn kabel som kopler ipod/iphone til fm radio i bilen, men jeg syns det lager alt for mye støy. Lurer på hva jeg gjør galt? Er det radioen, ledningen eller er det bare sånn? (skurring, radiostøy)

Det gjelder å finne en radiofrekvens som er "langt unna" andre radiofrekvenser, tror jeg. Men ja, det skurrer innimellom hos oss også, ja. Det blir ikke ipod-lyd.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:07   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vår går rett inn i spilleren og så kan vi juster ipoden fra spilleren. Veldig god lyd Men litt verre å montere da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:08   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kryss fingrene for at det funker, i all fall, for Toyota skal ha usaklig mange tusen for å montere iPhone-tilkobling i en gammel Verso. :har spurt og skal kjøpe radiodings:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:19   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er hard konkurranse om frekvensene mange steder, though. Sannsynligheten er stor for at du må skifte kanal underveis hvis du kjører gjennom mange nærradioområder, men for lokalkjøring funker sånne greit.

Å kjøre gjennom sørstatene i US var derimot litt mer utfordrende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:34   #19
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En annen ting som er greit med slike radio/iPhone-kabler til eldre biler er at du får også ladet telefonen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 17:15   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ikke ett ordentlig svar til deg HI, men Vi har denne til iPodene.

Den lader samtidig og er kompatibel med en hver bil, ny eller gammel, så lenge det finnes en sigarettenner.
Den har funket/funker helt supert og vår er 4 år gammel.

Den er ikke original og passer selvsagt ikke til iPhone. Der har de tydeligvis lagt inn en eller annen sperre i softwaren som gjør at den ikke vil spille, lade eller noe annet på denne geniale dingsen. "Typppisk Apple" sa Rochermannen og rullet med øynene

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.