|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Ferie er for menn, kvinner har planerJeg sitter og klør meg litt i hodet etter å ha lest denne kommentaren i dagsavisen. Stemmer det virkelig at kvinner har tusen planer for ferien, mens menn foretrekker å dasse rundt og ta livet som det kommer. Jeg opplever det i alle fall ikke slik. Hele poenget med ferie er jo å ro ned, ta dagene som de kommer og kose seg litt sammen, som familie. Det eneste vi pleier å planlegge når det kommer til ferie er hvor vi skal være og hvor lenge vi skal være der. Resten tar vi litt som det passer seg. Men det er mulig at jeg mangler ett eller annet feminint liste- og planleggingsgen, altså. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerJeg leste den, og kjente oss igjen i første avsnitt, uten at det betyr at det er almenngyldig. Jeg elsker å planlegge ferier, det er omtrent halve moroa for meg. Glittermannen syns som regel mine ferieplaner høres fin-fine ut, og om vi ikke skal reise til et sted han har stor interesse av på forhånd (slik som USA), så legger ikke han så veldig mye tid i research. Jeg har vært litt fortvilet på grunn av dette et par ganger, fordi jeg er redd for å overkjøre ham, men han har beroliget meg med at han er fornøyd med det meste, og han vet at jeg har større behov for å ha kontroll.
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerDet er jo klart at mennene bare kan dasse rundt når det er damene (aka kona, kjæresten, mamma) som bestiller og ordner alt.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planer
Hos oss er det snarere omvendt. Jeg tror knapt jeg har kjøpt en guidebok i hele mitt liv. Min mannlige kollega, derimot, er helt ram på å skulle ha med seg alt når han reiser et sted. Sjøl vil jeg som regel bare ha noen fine butikker og litt god mat og vin.
|
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerMåtte humre litt da jeg leste artikkelen. Kjenner meg litt igjen i første delen ja. Jeg liker å planlegge litt og da vi for noen år siden var i Paris på "kjærestetur" så var løpet ganske tight lagt opp.
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerBåde jeg og mannen suger på planlegging. Jeg kan finne hotell og reisested - men som oftest har vi bare få dager klare - og tar resten på sparket.
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerVi har ingen detaljplaner, og ingen timeplaner. Ferier er avslapning. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerDet er ikke sånn hos oss, jeg kjenner meg ikke igjen i artikkelen.
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerHer er det omvendt, i hvert fall. Jeg har som vanlig dagdrømt, surfet, tenkt ut, ordnet og booket alt av feriegreier bortsett fra akkurat de dagene vi overnatter hos svigermor. Og liker å stille forberedt med en masse planer å velge i. :sitter og surfer what's on in London: Sist redigert av torsk : 01-07-10 kl 16:34. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerHuff. Jeg kjenner at hvis det å reise på tur med meg er sånn som det beskrives der, kan det være det samme. Da kan vi heller bli hjemme. Jeg tror vi er rimelig samstemte i planleggingsnivå, men det kan jo være at det er jeg som er samstemt med meg selv. Jeg synes det er hyggelig å planlegge ferietur. Men det er også godt å ta ting som det kommer. Det høres ikke hyggelig ut å være på tur sammen for det paret som er karikert i den artikkelen, jeg håper vi aldri blir sånn.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerVi er ganske så samstemte når det gjelder planlegging av ferie. Hvor vi skal og hva vi skal oppleve det. Samtidig så kan godt dra på ferie for og gjøre ingeting annet og slappe av.
|
|
|
#14 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerJeg kjenner meg overhodet ikke igjen. For meg er ferie å sove lenge og gå halve dagen i pysjen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Eklektisk
|
Jepp, jeg føler nesten det er bortkastet å dra et sted om man ikke har gjort research, finner de beste gatene og strøkene, kjenner til litt historie osv. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerPå snart 10 år så har vi dratt på 2 ferier som er planlagte, at vi viste når vi skulle dra og når vi skulle hjem. Er nok best på på-sparket-ferier vi. Og da med slappe og rolige dager!!
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Enig. Hvis man legger mye penger og tid ned i en ferie, er det greit å få med seg de beste stedene. Det betyr ikke at man skal stresse rundt på alt som er, men god planlegging sikrer at det man får med seg er bra.
|
|
|
#18 |
|
awesom
|
Er du mannen min? :noia:
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Det er der vi er også. Dessuten klarer vi aldri å bestemme oss, så innen vi har booket billetter og hotell koster ferien tre ganger så mye som nødvendig, for da er de billige billettene utsolgt. Alternativt at det er fullt på hotellet vi egentlig vil bo.
|
|
|
#20 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ferie er for menn, kvinner har planerHer er det ingen som gidder å planlegge noe som helst når vi har fri.
|
![]() |
|
|