Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du reist på ferie helt alene noen gang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 22:00   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du reist på ferie helt alene noen gang?

Jeg var jo yngre da, men litt eldre enn de fleste backpackere. Det var likevel ekstremt lett å finne noen å ta en øl eller middag eller crashe med - det var bare å prate med andre som reiste alene.

Det er 10 år siden, gitt! og vantro

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:36   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, aldri.

Kunne veldig gjerne tenkt meg en uke alene i syden med en stor stabel bøker, en solseng og en parasoll.
Hva som hindrer meg er vel det at om jeg reiser på en sånn tur vil resten av familien være med og da er jeg plutselig ikke alene allikevel.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:47   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Nei det har jeg ikke, men må innrømme at tanken virker forlokkende!
En uke er kanskje litt lenge, men en 4-5 dager uten unger, mann, husarbeid, jobb etc. virker helt fantastisk!

hm..., vinteren er lang...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 01:25   #24
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har reist mye alene før jeg fikk barn, og synes det er helt genialt. Dersom jeg bor på typiske backpacker-steder, blir jeg kjent med utrolig mange flere enn når jeg reiser sammen med noen. Jeg opplever ting mer intenst, på en måte, kanskje fordi jeg er mer åpen for omgivelsene enn hvis jeg er sammen med kjente. Jeg kan bestemme helt selv hva jeg vil - og ikke minst; ikke vil - gjøre.

Når jeg reiser alene, velger jeg som regel å stå over alkohol og natteliv. Til gjengjeld får jeg mye mer ut av dagene, og går gjerne store avstander til fots - den beste måten å bli kjent i fremmede byer, synes jeg. Eller jeg leier bil og kjører rundt for å bli kjent, dersom jeg ikke er en i by. Og jeg vandrer i timevis i spennende gallerier og museer, helt i mitt eget tempo og styrt av egne interesser og innfall. Det er deilig!

Jeg har bl.a. reist via Stockholm, Berlin, Budapest, Praha og Sofia til Istanbul på Inter-Rail i fire uker. Jeg har vært fem uker på Bali. Jeg har vært i Toronto. Jeg har vært i Los Angeles og San Francisco. Og jeg har reist en del i både Norge og England.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 07:05   #25
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke helt alene uten å møte venner. Men har reist til steder alene for å treffe venner der.

Jeg kunne tenke meg å ta en ukes tur til et varmere strøk alene, men nå som jeg jobber prioriterer jeg ferie sammen med mann og barn. Det høres veldig deilig ut å kunne ligge strak ut på en solseng med bøker.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 07:15   #26
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg reiste alene på interrail en måned for mange år siden. Traff venner underveis, men var mange steder helt alene.

Og snart reiser jeg en liten uke alene til Italia. Sol, strand, parasoll, bøker, god mat og IS! Og forhåpentligvis litt kunst og kultur. Nigleder meg!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:06   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei Har ikke gjort det og kommer ikke til å gjøre det.
Første så reiser vi lite på ferie nå,med at det er dyrt.
Og for det andre så liker jeg ikke å reise helt alene

Gammel 02-07-10, 09:14   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, men jeg kunne absolutt tenkt meg det. Før jeg hadde mann og barn ble det aldri noe av - det var alltid noen som ble med. Nå som jeg har mann og barn kan jeg se langt etter en aleneferie tenker jeg

Jeg har flyttet til utlandet alene, teller det? Men jeg ble jo fort kjent med folk - var vel egentlig bare alene på flyet, siden det kom noen fra skolen og hentet meg på flyplassen

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:15   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke. Jeg er en person som trives best sammen med andre, jeg har faktisk aldri bodd alene heller. Flyttet rett hjemmefra til hybel med venninne og så inn til han som nå er mannen min.

Jeg har ingen ønske om å reise på ferie alene heller.

Gammel 02-07-10, 09:22   #30
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jada. Jeg får verken mann eller venner med på den type ferier jeg liker, derfor drar jeg alene. Fulgte Tour de France i 14 dager i 2005, vandret tvers over England i 2008, flere helgeturer med DNT og i september drar jeg til Marokko og Atlasfjellene for bl.a. å gå opp Mt. Toubkal. Har også nettopp vært på en ukes fjelltur i Italia med en gruppe på 20 som ikke akkurat kan karakteriseres som venner i tradisjonell forstand, men som gode turkompiser jeg har blitt kjent med på andre turer.

Som 15-åring dro jeg også til Amsterdam og København alene. Dog ikke helt legitimt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:34   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg var en uke alene på Gran Canaria i fjor sommer. Jeg dro til et hotell og område jeg hadde vært på før, jeg turte ikke prøve på noe nytt. Det var veldig deilig, jeg snakket ikke med noen på en uke, untatt ved bestilling av mat osv. Jeg leste 9 bøker og lå på solsenga nesten hele tiden. Jeg var litt lei etter 5 dager, så jeg tok lokalbusser litt hit og dit, men bare til steder jeg hadde vært før.

Det at du dro med lokalbusser bare til steder du hadde vært før, var det fordi du ville besøke de stedene igjen, eller fordi du ikke turte dra til nye steder?

Gammel 02-07-10, 09:41   #32
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg liker en stund alene nå og da, men ute på reiser er jeg typen som synes det er trygt å ha med følge.

Gammel 02-07-10, 09:43   #33
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja, det har jeg. Jeg har vært i Italia, UK, USA og Danmark - alt fra en langhelg til 2 uker. Veldig gøy og veldig sosialt.

Hvordan ble det så sosialt? Er du veldig utadvendt?

Innbiller meg at folk har veldig nok med seg selv på sånne reiser....

Har veldig lyst til å dra alene, men er beskjeden av natur, så vet ikke om jeg blir kjent med andre.

Gammel 02-07-10, 09:55   #34
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men for det meste innenlands typisk i helg. Og en del av typen en dag eller to aleneferie i forbindelse med jobbreiser i utlandet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:59   #35
Solblomst
Passiv

Standard

Det har jeg ikke, men det hadde vært utrolig deilig. Jeg kunne godt tenkt meg en uke alene i Syden, men hadde ikke klart å være lenger borte fra barna.
Jeg var i to døgn alene på hotell med SPA da jeg fulte 40 år, og det gjorde godt.

Sist redigert av Solblomst : 02-07-10 kl 10:05. Årsak: skrivefeil
  Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:02   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alene og alene ... Jeg har jo reist til ei venninne i Oslo noen ganger alene, skikkelig husmorferie uten mann og barn. Det har vært ganske herlig.
Men dyre, skikkelige ferier reiser jeg ikke på alene. Jeg vil være sammen med familien min, spesielt barna, i feriene. Så jeg trives best når de er med.
Ei uke i Syden og sånne steder hadde jeg ikke tatt alene, både fordi jeg som sagt vil ha med barna mine på sånt, og fordi jeg ikke synes det høres så gøy ut. Jeg er ganske utadvendt og blir kjent med folk svært raskt, men man vet jo aldri hvilke mennesker man treffer på.

Gammel 02-07-10, 10:09   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke. Det er ikke noe som "hindrer" meg i å gjøre det, bortsett fra at både penger og feriedager er såpass begrensede ressurser at jeg prioriterer å bruke dem sammen med mannen min eller venner. Det høres fint ut å reise alene, men for meg høres det finere ut å reise sammen med hyggelig følge som er interessert i de samme tingene, så da gjør jeg heller det. (Men hadde jeg hatt mye mer tid og penger, hadde jeg gjerne tatt noen svippturer på egen hånd innimellom.)

Gammel 02-07-10, 10:10   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hvor var du? Hvordan var det?

Hvis du ikke har, hva hindrer deg i å gjøre det?

Nei, det har jeg ikke. Før jeg fikk barn fristet det ikke, men nå tror jeg nesten ikke jeg kan tenke meg noe jeg heller vil.

Det som stopper meg er jo at ungene har mye mer ferie enn jeg har, så det ville være helt unaturlig å ikke ha all min ferie sammen med dem.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:12   #39
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, én gang, men jeg er alt for beskjeden og introvert til at jeg trives med det. Foretrekker å reise sammen med noen, definitivt. (Jeg er heller ikke typen som går på kino eller kafé alene. )

Gammel 02-07-10, 10:23   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har vært 5 dager i London alene, og noen dager i USA alene. I USA skulle jeg egentlig være alene i to uker, men så ville glittermannen være med, og godt var det, for det var på den turen vi ble kjærester. Ellers har jeg reist helger og dager litt hit og dit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.