Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ferie er for menn, kvinner har planer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 19:59   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie er for menn, kvinner har planer

Jeg planlegger masse. Surfer på nettet i flere måneder på forhånd, leser historie, restaurantguider, er på lokale forum, tripadvisor osv. Jeg elsker å planlegge. Mannen min elsker at jeg planlegger. Han nyter godt av at vi alltid bor bra når vi er på ferie, spiser på nøye utvalgte spisesteder og får med oss noen "perler" hvor enn vi er.
Vi krangler faktisk aldri på ferie. Det er så gøy å være på tur, så vi koser oss og er ekstra snille mot hverandre. Vi kliner i stedet (bra for oss, visstnok dødsflaut for ungene).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 20:00   #22
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg er en planlegger, og mannen er ikke så veldig interessert egentlig. Men jeg synes det også er gøy å planlegge litt da, men denne gangen har det vært mye fram og tilbake med booking her og der - men det er jo mest jeg som ikke får bestemt meg... Mannen blir nok fornøyd.

Gammel 04-07-10, 00:08   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er bedre på planlegging enn det jeg er, men han er ingen nazi, heldigvis.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 01:26   #24
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er vi like dårlige på planlegging, gitt.

Gammel 04-07-10, 01:44   #25
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg er ikke en slik kvinne som beskrives her - tvert i mot har jeg de siste fem-seks ukene stadig måtte spørre kjæresten min om når vi skal hva og hvor, slik at jeg ikke dobbeltbooker meg.

Og selv om jeg egentlig er en real hjemmegris så liker jeg godt å få med meg severdigheter og opplevelser når jeg først skal et sted, jeg syns bare det er innmari fint å slippe å organisere det selv. Og kan gjerne ta det meste på sparket om ingen andre gidder å organisere heller. Det er ferie for meg.

Forøvrig var det artig skrevet, selv om det virket noe sneversynt og forenklet. Men det er vel halve moroa med slike kommentarer.

Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:22   #26
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes som enkelte andre her at det er veldig gøy å undersøke en del om feriestedet vi skal til, finne ut hva man kan gjøre der osv. Har f.eks. brukt maaange timer for å finne det perfekte feriehuset for oss i Danmark ett par ganger, og det har jo hele familien hatt glede av.
Undersøker også en god del hva som finnes av aktiviteter dit vi skal, for vi er en familie som liker å gjøre ting sammen i ferien og være litt aktiv. Legger ikke opp ett program, men plukker ut ting som vi synes høres artig ut å oppleve. Det er jeg som leter etter informasjon, og som forteller resten av familien hva som finnes av muligheter, og så finner vi ut sammen hva vi kan tenke oss å gjøre.
Tror mannen er veldig glad for at jeg tar meg av den biten med å undersøke alt mulig.
Sommerferien er årets høydepunkt for alle i familien, og vi har mange,mange gode minner fra de turene vi har vært på, og gleder oss kjempemasse til årets ferietur som jeg har planlagt!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.