|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utbygging/ forandring av miljø i kystsonen, hva mener du?Jeg kom opp i en heftig diskusjon med en veninne i går. Eller det var vel igrunnen ikke en diskusjon. Hun hørte ikke på argumenter, men fyrte seg skikkelig opp.
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Utbygging/ forandring av miljø i kystsonen, hva mener du?Hm, jeg mener at det bør brukes skjønn i visse tilfeller. Feks der ei hytte nede i strandsonen virkelig trenger renovering, så kan man bygge på litt. Men bare litt! Det ville vært tragisk om det var slik at kyststrøkene våre ble fulle av palasser, som jeg for det første ikke syns er pene å se på i naturen i det hele tatt da de ser ut som svære hus, og som regel ikke glir inn i terrenget. Men også fordi jeg mener områdene bør være tilgjengelig for hvermansen, og ikke bare være for de rike.
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Utbygging/ forandring av miljø i kystsonen, hva mener du?Jeg er helt enig med deg, Trulte. Utbygginger som hindrer allemannsretten er en uting, og det er hauger av steder det er satt opp ulovlige gjerder og skilt for å hindre folk i å bruke strand og svaberg. :grunneier i strandsonen:
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Utbygging/ forandring av miljø i kystsonen, hva mener du?Å utbedre et hus, bygge på etc synes jeg er helt greit så lenge det gjøres på en slik måte at det ikke truer allemannsretten i området. Men hvis det er snakk om økende privatisering av strandsonen, er det fy-fy i min bok. Altså hvis man har ei hytte som ligger noen meter fra vannet, kan man fint bygge på med bad og et ekstra soverom, men man bygger ikke i stor stil nedover mot sjøen, lager svære terrasser som går i ett med brygga og skjermes av båthus, gjerder og parkanlegg.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utbygging/ forandring av miljø i kystsonen, hva mener du?tja jeg har litt delte meninger synes egentlig at når man først har en hytte ved strandsonen så skulle det være tilhørende tomt til den der man da skulle ha kunne gjøre akkurat slik man gjør på andre tomter. Jeg synes også a komunene skulle i dette tilfelle "eie" deler av strandsonen som skulle ha vert for almenheten mens de som er " tilhørende" tomter skulle feks ha muligheten til inngjering osv. Ja rett og slett at det er registrert som en helt almenelig tomt som "desverre" er beliggende på strandkanten. OM noen forstår hva jeg skall frem til her. Altså at det er like retningslinjer for ett område innad i komunen og at man følger disse, men også at det ikke er helt urealistiske ting kommunen forlanger av de som har hytte der. Jeg personlig synes det er veldig merkelig at om man sitter ute og griller forran hytten sin og det er sent at det da kan komme villt fremmede folk og nakenbade rett forran nesen på deg fordi det er jo tilgjengelig for alle , ja ekstremt tilfelle men har sikkert hendt. |
|
|
|
![]() |
|
|