|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningMan bør kanskje være ekstra på vakt om barnet tydelig får vann i feil rør, og hoster og harker? Nå skal det jo bare en mikroskopisk vanndråpe/spytt/smule i vranga før man får et hysterisk hosteanfall, så jeg vil tro at "større" mengder med vann vil gi en tydelig reaksjon mtp host og hark.
|
|
|
#22 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningTusen takk for meget viktig info. Jeg har gått x antall førstehjelpskurs, men dette har jeg faktisk aldri høre om før. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Administrator
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukning
Se der ja, hun har gått grundigere til verks med oversettelsen. Bra konklusjon:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningJeg hadde en jeg fulgte litt ekstra med på da vi var og badet i går (etter at jeg hadde fått Houdini på land igjen
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningJeg fant igjen noe jeg skrev etter en ferietur i Spania i 2007:
|
|
|
#27 |
|
lykkelig
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningMin yngste holdt på å drukne under et ferieopphold i Spania for to år siden. Helt stille og uten en eneste lyd. Det var ikke engang plaskelyder. Helt stille. Det skjer ufattelig fort. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningUtrolig nyttig og viktig info, og vi fikk som Knerten erfare dette på ferieturen vår nå for et par uker siden.
|
|
|
#29 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningEr det så mange som ikke visste om dette? :oppriktig småsjokkert:
|
|
|
#30 |
|
Sviiisj!!
|
Tjah, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg har tenkt før.
|
|
|
#31 |
|
Protonterapeut
|
Kaldt vann kan forårsake kramper/reflekser på strupehodet, og da trenger det ikke kommer en eneste lyd fra den der skjer med. Det tetter igjen luftveiene og man dør av oksygenmangel. Kalles tørrdrukning.
|
|
|
#32 |
|
Administrator
|
Nei, jeg har ikke trodd det, men samtidig så må jeg vel innrømme at jeg har vært litt påvirket av film-varianten og har tenkt at noen må kunne se/høre noe hvis noen holder på å drukne. Jeg har ikke tenkt så mye på det siden jeg ikke har tilbrakt så mye tid på strender eller ved sjøen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
De færreste har vel gjort seg opp noen bestemt oppfatning, og en bevisstgjøring er jo alltid bra. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningVeldig god info. Jeg visste ikke alt dette, og er veldig glad for denne tråden.
|
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, det er skremmende. Tørrdrukning kalles det også. Jeg hadde en tråd om det her for en stund siden:
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningDette var veldig veldig nyttig info!!! Har ærligtalt ikke tenkt noe over hvordan folk høres eller ser ut når de drukner.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningSuperviktig informasjon dette. Jeg har mer sett for meg drukning som det du beskriver fra filmer. Rart det ikke blir fokusert i media og andre informasjonskanaler om dette. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Drukning ser ikke ut som drukningTakk for oppklaringen, Lille Ru.
|
![]() |
|
|