Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eit døgn på Preikestolen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 20:13   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Eit døgn på Preikestolen

Fin film fra Preikestolen.

(Kilde: youtube.com)

Er den del folk der oppe i løpet av en dag.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:48   #2
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Eit døgn på Preikestolen

Det var litt stilig! Må snart ta meg en tur igjen, baaarhe 13år siden sist....

Gammel 12-07-10, 22:02   #3
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Jeg ha en fetter som kommer snart på besøk til oss all the way fra Colombia!!
Han ønsker veldig å reiser til Preikestolen. Jeg trenger litt hjelp med overnating!! Her dere noen tips? vi er tre vøksen og to barn 6 og 4 år.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:09   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det ligger et hotell på Tau, ikke så altfor langt fra preikestolen. Det går busser fra Tau kai til Prekestolen hver dag, mange ganger til dagen. Hotellet heter Lilland Hotell. Ellers er kanskje Prekestolhytta en mulighet?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 22:18   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fy fader, jeg blir helt dårlig av bare av å se på. :høydeskrekk:

Gammel 12-07-10, 22:23   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

*grøss* Jeg har bare øyne for den sprekka der, jeg

Gammel 12-07-10, 22:23   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Speiderene, 25. stavanger kfuk-kfum-speidergruppe har en hytte der oppe, vet ikke om det er mulig å leie den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 00:14   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakk om maurtue! Jeg har vært der 3 ganger, hver gang sa jeg høyt "dette skal jeg aldri gjøre mer" på vei til toppen. Men det er utrolig flott der, og jeg kunne tenke meg en tur nå i sommer, men må dra uten ungene da. Mannen min vil bli med, og vi har ingen som kan passe ungene imens, så vi får se hvordan vi gjør det ...

Jeg satt forresten helt utpå kanten sist jeg var der (dette var før jeg fikk barn og ble redd for mitt eget liv ), med beina dinglende utenfor kanten. Det gjør jeg ikke igjen i dag altså. Svigers kjeftet på meg hele turen ned.

Gammel 13-07-10, 00:30   #9
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Uff da, min hjerte banke litt fortere når jeg leser det Iset... Meg eller min man må gå up med min fetter, den andre må være med ungene, men ingen får lov å dingle ingenting!!!

Gammel 13-07-10, 00:32   #10
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Standard

Takk for tips! Jeg lurer på vis det er for lang å kjøre vis vi bor i Stavenger?? Vi kjøre fra Bergen. Hvilken rute kjøre vi??

Gammel 13-07-10, 00:38   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Botero, her.

Takk for tips! Jeg lurer på vis det er for lang å kjøre vis vi bor i Stavenger?? Vi kjøre fra Bergen. Hvilken rute kjøre vi??

Det er ikke langt nei, jeg bor ganske nær Stavanger. Det tar vel en times tid fra meg, eller (avhengig av ferjetider og diverse)? Fibi? Ja, utenom de timene det tar å GÅ opp da, det tar vel 2-3 timer avhengig av kondis og sånt. Du kjører inn til Stavanger sentrum og tar Tauferjen derfra, og så er det vel skiltet ganske bra fra kaien på Tau. Eller tar man Oanes-ferjen? Nå ble jeg litt usikker, er så lenge siden.
Vannet i bekkene der smaker himmelsk! Jeg fylte hele tiden flasken min med iiiskaldt, nydelig fjellvann på turen. Mmmm.

Gammel 13-07-10, 00:42   #12
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott sted! Anbefales
Var der i helgen. Vi bodde på hotell i Stavanger sentrum,Myhregaarden Hotel. Fine rom med bl.a. peis!
Vi kjørte fra Stavanger, via Sandnes og tok ferjen over ved Oanes. Tok ikke så lang tid...kanskje en time tilsammen? Gåturen tar vel alt ifra en 1 1/2 -2 timer har jeg hørt. Jeg glemte å se på klokken når vi kom opp. Vi brukte tilsammen 4 1/2 timer opp og ned, men da var vi leeenge på selve Prekestolen og nøt utsikten, spiste etc. Tok ikke pauser mens vi gikk, så jeg ble temmelig svett!

Ps; jeg dinglet med med bena på kanten...og fjellvannet som rant ut fra fjellet smakte vidunderlig!!

Sist redigert av Carpe Diem : 13-07-10 kl 01:11.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 00:43   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

KOmmer man fra Bergen er det nok raskere å kjøre E134 til Ølen og over til Sand Ropeid ferja, men her er jeg litt (veldig) usikker, så det må du nesten sjekke.

Gammel 13-07-10, 00:47   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Gulesider foreslår å reise til Stavanger og ta ferja til Tau.

Gammel 13-07-10, 00:48   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Elllers kan en ferjetur inn Lysefjorden anbefales på det varmeste.

Gammel 13-07-10, 00:55   #16
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Standard

Takk takk, det skal sjekkes! Det er min norske man som skal kjøre, men meg, som er ikke norks, må finne fram rute.. men when we get to the road blir an sjefen igen!! hehehe...

Gammel 13-07-10, 01:03   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

:mimre: Noen år var jeg på Prekestolen 4-5 ggr. :mimre:

Gammel 13-07-10, 08:23   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Botero: Det er mangen muligheter for å komme seg til Preikestolen om dere velger å finne en plass å bo i Stavanger, men jeg tror at jeg ville ha valgt å la bilen stå i Stavanger, ta Tau ferjen og hoppe på bussen som går til Preikestolhytta. Rett og slett for at parkering der oppe kan være ett sant mareritt til tider, de har annlagt en parkeringsplass til men jeg synes enda at det virker greit å bare hoppe på bussen.

Ellers så er Lilland hotell, Preikestol hytten og Preikestolen fjellstue overnattingsmuligetene på denne siden av fjorden.

En annen tur som er flott er å bestille plass til bilen på turistferjen som går til Lysebotn for å så kjøre opp alle svingene og om Sirdalen hjem gjerne med middagsstopp på Byrkjedalstunet.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.