Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekkproblem til snartførsteklassing (Må de ha 20 liters?)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 02:08   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekkproblem til snartførsteklassing (Må de ha 20 liters?)

Eldstemor kunne godt ha brukt 12 liter fra Bergans. Hun har også en som hun bruker på tur, for den er mye bedre å bære for henne. Hun får både leksemappe og lesemappe ned i den (a4), og de har bare en bok med hjem i ny og ne. Hun foretrekker dog Beckmann sekken til vanlig, men bærer den vel knapt. Blir fulgt til skolen og henta, og da bærer jo vi den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 02:16   #22
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Her får de også orange sekk fra Vegvesenet. Den er i alle fall betraktelig større enn 12 liter og godt er det. For det er til tider mye bøker fram og tilbake.

Vesla fikk også slik i førsteklassen - godt synlige sekker. Problemet for oss var at klassen var mye ute på tur, og den sekken var elendig som tursekk - Vesla som var vant med "skikkelig" tursekk fra friluftsbarnehagen og lange gåturer, begynte å klage over vondt i ryggen, så enkelte dager byttet vi ut den oransje med tursekken fra barnehagetiden. Den var stor nok i massevis til turdagene, men ble litt knapp i andreklassen, så da ble det ny og større sekk...Aner ikke hvor mange liter sekkene har vært på, men andreklassesekken hennes er stor, en god del større enn den barnehagesekken hun brukte på turdager, og større enn den oransje....Det skal en del oppi disse sekkene, og innimellom synes jeg faktisk det er litt i meste laget tyngden tatt i betraktning, jeg hadde gjerne sett at det var litt mer fokus på bare å ta med hjem de bøkene som det var behov for i forhold til lekser...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 02:23   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Blir fulgt til skolen og henta, og da bærer jo vi den.

Det ser jeg at mange gjør når de følger barna - særlig hvis barna er jenter - til skolen, men det gjør jeg aldri. Poden får værsågod bære sekken sin selv.(Det er en veldig grei vane å innarbeide, synes jeg, den kommer oss også til gode når vi skal ut og reise.)

Gammel 14-07-10, 02:26   #24
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det ser jeg at mange gjør når de følger barna - særlig hvis barna er jenter - til skolen, men det gjør jeg aldri. Poden får værsågod bære sekken sin selv.(Det er en veldig grei vane å innarbeide, synes jeg, den kommer oss også til gode når vi skal ut og reise.)

Jeg bærer når jeg kan jeg. Hjelper dem mer enn gjerne. Når jeg ikke er der må hun jo uansett bære den selv. Lita pia og stor sekk.
(og kan godt bære til broren neste år også for han vil virke enda mindre )

Gammel 14-07-10, 02:31   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg bærer når jeg kan jeg. Hjelper dem mer enn gjerne.

Ja, det er ikke det at jeg ikke liker å hjelpe sønnen min, altså. Det har bare aldri falt meg inn å bære sekken for ham - han klarer det jo fint selv, og det er en fin vane å klare seg selv hvis man kan, synes jeg. Jeg gjør i grunnen heller omvendt, og ber gjerne ham bære en av de letteste bæreposene hjem fra butikken når vi går dit sammen. Og det gjør jeg selv om jeg fint kan greie å bære alle alene - i tillegg til skolesekken hans, om så skulle være.

Gammel 14-07-10, 03:06   #26
Dronningen
Pauset

Standard

Hehe, hun hjelper meg så masse ellers at jeg hjelper litt jeg også. Frykter ingen puter der.

Gammel 14-07-10, 08:42   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Her bærer de mange bøker hver dag.
Tror du ikke det vil løse seg når han ser at alle de andre har sekk?
En 12 l hadde iallefall ikke holdt her, nå holder ikke 20 l sekken lenger heller.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:19   #28
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Hva med Nordkapp 18-liters sekk fra Bergans ? En A4-mappe og bøker med lignende størrelse går helt fint i den. Snøreåpningen er sikkert mindre enn på vanlige skolesekker, men åpnes den helt er det ikke noe problem.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.