|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Barnevogn på flyVi skal på ferie til syden om to uker. Knerten er i ferd med å avslutte vognperioden, men vi trengerå ha med en vogn han kan sove i på dagtid.
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnevogn på fly
Jeg har bare pleid å pakke den inn i de plastposene man får/kjøper på flyplassen. Har gått helt fint.
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja. Dette var i gamle dager. Men er det ikke nye regler nå?
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn på flyDu kan vel enten leie en prampack eller kjøpe de gule posene på flyplassen . Tror det er 100 kr de koster . |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå vet ikke jeg om det er forskjell på innen og utenlands, men på innenlands så får man fremdeles kjøpe/få de blanke posene, men mulig man sender på eget ansvar.
|
|
|
|
#8 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Barnevogn på flyMulig det er forskjell fra flyselskap til flyselskap? Har ikke hørt noe om spesiell innpakking. Har bare pakka i de vanlige "plastsekkene" man får kjøpe på flyplassen til 25 kroner (?)
|
|
|
#9 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn på flySAS skulle ha 50 kr for plasttikken når vi fløy til København for 4 uker siden. Ingen skader på vogna. Reiste med vogn som skal brukes til bhg-soving så var heller ikke så redd for den.
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Barnevogn på flyPosene man kjøper på Gardermoen funker fint. I Tyrkia får man ha med vogna helt til gaten på hjemtur, det var genialt med reisetidspunktet vi skulle hjem på i alle fall.
|
|
|
#11 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnevogn på flyJeg bruker transportbagen til vognen. Skal straks ut på tur igjen og da er det MB'n som får bli med, i sin egen transportbag. Sist jeg sjekket, da flyselskapene kom med endringen, så dekket fortsatt reiseforsikringen om noe skulle skje med vognen. Om ikke de får penger fra flyselskapet igjen er ikke mitt problem.
|
|
|
#13 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnevogn på flyDet var Europeiske jeg hadde da. De sa at så lenge vognen var forsvarlig pakket. Og da var det godt nok med plasten som fantes på flyplassene, så dekket de skader. Norwegian, og mulig flere, krevde (krever?) at den skulle være pakket i hard beskyttelse for å få noe dekket. Vi har jo alltid hatt transportbag så vognen har vært godt beskyttet, og har aldri hatt noen skader på vogn. *Knock on wood*
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er noe av problemet. Jeg har tatt kontakt med forsikringsselskapet, og de sier at de ikke kan uttale seg med sikkerhet før de har alle fakta på bordet .... og det har de visst ikke før skaden har skjedd.
|
|
|
|
#15 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Barnevogn på flyVognene på hotellet var helt greie, så flere som hadde leid. Helt enkel Chicco-trille.
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Barnevogn på flyVi har reiste mye med barnevogn. Både med Norwgian, SAS og Cimber Sterling. Har gått kjempefint. Den har vært pakket inn i disse gule posene som SAS selger for 150 kr. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Takk for påminnelsen. Jeg tror vi "investerte" i en sånn pose i fjor og at vi tok vare på den. Jeg får sende mannen ned i boden for å lete den frem igjen.
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn på flyJeg teller også på knappene om vogna skal bli med nedover på ferie. Vi skal på sunwing resort på rhodos og har bestilt sånn liten trille med i pakken, men jeg husker fra sist jeg hadde med småbarn og leide sånn trille at det var uten kallesje og i det hele tatt litt lite comfort for et barn som bruker vogna ganske mye. Noen som vet hvordan dette er nå?
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnevogn på flyJeg var på Sunwinf Resort på Mallorca i fjor. Trillene var ikke fancy, men hadde liggestilling. Jeg hadde ikke tatt med vogn hvis vi hadde bestilt sånn trille. Men det avhenger litt av når i 2009 barnet ditt er født. Knerten er snart 3 år, og stiller ikke store krav til vogna si. Dessuten går han selv det meste av tiden. Han skal bare ha et sted å sove på dagtid. Vi har latt ham sove på dagtid i flere måneder nå bare med tanke på denne ferien .... en god pause midt på dagen blir bra for både liten og stor.
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn på flyHan er født i januar, men er en skikkelig vognunge. Han koser seg i den vogna. Og sover i den midt på dagen. Han kan fint sitte i vogn på tur noen timer, han er ennå ikke helt der når det kommer til å gå ved siden av, da løper han gjerne i stikk motsatt retning. Så han sitter i bæresele eller vogn når vi faktisk har et mål med turen. Men klart - så lenge den er trillbar og kan legges ned i ryggen er det _egentlig_ det viktigste.
|
![]() |
|
|