Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjøre i sommerferien til neste år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 15:01   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva gjøre i sommerferien til neste år?

Ferien i år var ikke akkurat en braksuksess Vi er rett og slett elendig på planlegging og nå er det slutt. Mulig at bryllups- og husplaner har stor skyld i år.
Til neste år ser vi for oss å leie en hytte eller noe sånt på Sørlandet eller evt Danmark for det vet jeg mannen vil. Da gjerne i nærheten av noe å gjøre sånn at man kan ta dagsturer.

Jeg regner med at mange her inne har gjort dette så vil gjerne ha tips om evt hvor og gjennom hva (sikkert flere "selskap" som leier ut) man skal leie. Vi har virkelig ikke peil og jeg vil tro at mannens minner fra da han var liten kanskje ikke er helt representative lenger......

Gammel 17-07-10, 15:18   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjøre i sommerferien til neste år?

Foreldrene mine har leid feriehus i Danmark til oss alle i år. 23000 for en uke, ti soveplasser, badebasseng, solarium, steamdusj, boblebad, badstu, internett, tv, dvd, sandvolleybane, møblert lekehytte, trampoline, lekeplass ute...

Nå har vi riktignok ikke sett huset enda, men det ser veldig fint ut. Det finnes både mindre og billigere hus. Foreldrene mine har leid via www.cofman.no.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 15:37   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste år håper jeg vi tilbringer et par uker av sommeren et sted ved Middelhavet. Norgesferie er fint det, foruten været, men jeg liker å komme meg utenlands.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 18:37   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Leie hus i varmere strøk, med leiebil. Det ble billigere for oss i år enn å reise på typisk chartertur.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 18:39   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Neste år håper jeg at jeg kan ta med meg barna og reise sammen med familien til søsteren min til Hellas. Det hadde vært supert. Badeferie ville passet ypperlig neste år, selv om Norgesferien i år så langt slett ikke er så verst.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:15   #6
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sannsynligvis blir det sydenferie og hyttetur på Sørlandet også neste år, selv om jeg har blitt litt fristet av en bekjents bilder på facebook fra en tur til Florida, med en ukes cruise etterpå.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:17   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi vet ikke hva vi skal i år en gang jeg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:32   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Neste år har jeg lyst på en tur til Spania. Eller noen uker i Nord-Italia langs vinmarker og små enotecaer. Eller en flott hytte på sørlandet. Eller bilferie i England med slott og rosehager.

Først må jeg nok bli ferdig med ferien for i år. Begynner til uka.

Gammel 17-07-10, 20:44   #9
Left
Passiv

Standard

Neste år har jeg full ferie, så da satser jeg på at det blir feriehusleie i Hellas et eller annet sted, for minst 2 uker.
Det blir nok også en tur til enten Legoland eller Dyreparken/Kardemommeby i Kr.sand.
Litt usikkert om vi rekker det i år.

Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:52   #10
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

He he, neste år er langt fram....

Vi har de siste årene leid hus i Danmark, gjennom www.feriepartner.no. Kan absolutt anbefales. Vi har vært litt ulike steder, og har stort sett vært fornøyd. Danmark er et fint ferieland. Feriehusene er billigere (og bedre) enn det vi har funnet i Norge og Sverige. Det er korte avstander og mye fint å finne på for barn.

Vi skal dit i år igjen, men neste år skal vi kanskje forsøke oss på noe annet, vet ikke helt hva. (kanskje vi ender opp i Danmark nok en gang...)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 21:01   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er trege med å planlegge ferie. Men jeg regner med at det i allefall blir en uke i fjellet, gjerne på samme sæter som vi var i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 21:21   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korpset til poden skal visstnok til england et sted neste sommer. Så da går ei uke der. Så har vi vært utsatt for et mas uten like om legoland, så jeg tenker det blir en tur dit. Og kanskje en uke hos familie på østlandet i samme slengen, og da holder det med reisevirksomhet om sommeren. Så får vi se om vi får til varmere strøk høst eller vår.

Gammel 17-07-10, 21:26   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drømmer om Sardinia

Gammel 17-07-10, 21:39   #14
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi planlegger også tur til Sardinia, utenfor høysesong, kanskje i august. I juli blir det kanskje leie av hytte på Sørlandet, alternativt hytte /feriehus i to uker i Danmark. I år ferierer vi ikke.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 22:22   #15
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi har en nydelig og stor hytte på hånden. Planen er at vi skal være der i 3 uker til neste år. Vi har kommet i kontakt med hytteeier gjennom venner som har hytte i nærheten, og har fått en fin pris. Båt med 30 hk motor inkludert. Vi har ikke startet årets ferietur ennå, men jeg gleder meg allerede til neste år.

Gammel 17-07-10, 22:40   #16
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungane vil veldig gjerna til Legoland, så eg reknar med at da blir 1 veka i Danmark. Og så blir da vel besøk hos familie på østlandet og i trøndelag, muligens kombinert med dein Sverigetur.

Gammel 17-07-10, 22:58   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal jobbe en uke før jeg starter årets ferie, så neste års planlegging ligger enda langt fram i tid.

Gammel 18-07-10, 00:00   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet hva jeg vil, men det tar 2 dager å kjøre. Og etter årets korte kjøreferie tatt i betraktning så frister det ikke. Må dessuten koordineres med pappa sin ferie.

Gammel 18-07-10, 01:14   #19
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ferien i år var ikke akkurat en braksuksess Vi er rett og slett elendig på planlegging og nå er det slutt. Mulig at bryllups- og husplaner har stor skyld i år.
Til neste år ser vi for oss å leie en hytte eller noe sånt på Sørlandet eller evt Danmark for det vet jeg mannen vil. Da gjerne i nærheten av noe å gjøre sånn at man kan ta dagsturer.

Jeg regner med at mange her inne har gjort dette så vil gjerne ha tips om evt hvor og gjennom hva (sikkert flere "selskap" som leier ut) man skal leie. Vi har virkelig ikke peil og jeg vil tro at mannens minner fra da han var liten kanskje ikke er helt representative lenger......

Vi har feriert to ganger på Jylland. Har leid hus gjennom sologstrand.dk og vært veldig fornøyde. Det et jo utrolig mye å gjøre på denne øyen. Det kryr jo av fornøyelsesparker, dyrehager, badeland etc.etc.
Foreslår at du googler deg fram til noen infosider om Danmark, bestiller deg noen brosjyrer og bruker god tid på planleggingen.
Så lenge man ikke drar til ett sted der man er sikret sol og varme (og det er man jo ikke i Danmark), så er det lurt å ha noen planer for hva man kan gjøre på regnværsdager også.
Av fornøyelsesparker vil jeg anbefale Djurs Sommerland. Det er minst like mye å gjøre der som i Legoland, men det er ett roligere tempo i parken, og rett og slett veldig hyggelig både for store og små.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:51   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sommerhus i Kragerø der vi tilbringer noen uker hver sommer, i tillegg reiser vi litt. Er glad i Cananda, men det er dyrt og ganske slitsomt å få hele flokken over, så neste år blir det nok en litt mer familievennlig ferievariant.
Vi har leid sommerhus i Danmark flere år på rad, vi planlegger det samme neste sommer. Stort hus med basseng slik at de to minste (da 2 og 4 år) får masse svømmetiilvenning. Vi leier på Jylland, nærmere bestemt i området nær Ebeltoft. Super beliggenhet i forhold til mange aktiviteter og utfluktsmål (Legoland, Djurs, Århus, Randers regnskog osv), samtidig er Ebeltoft en søt liten by. Fine strender er det i området også.
Vi er dønn utro når det gjelder utleieselskap, vi har leid gjennom alle de store; Novasol, Dansommer, Dancenter, og har vært nogenlunde likt fornøyde hver gang, ihvertfall helt uavhengig av selskap. Vi har noen ganger reist sammen med nære slektninger eller vennepar m/barn, det er god plass i de største husene til flere familier. Nå er vi imidlertid blitt så mange selv (fire barn), så vi synes det er topp å være bare oss.

Ulempen er selvsagt at det er dyrt å leie de lekreste husene, men vi foretrekker å reise den uken skolen tar ferie, det er ofte den siste uken før høysesong og prisene er derfor litt lavere. Dessuten er det litt færre mennesker overalt, det er en kjempefordel f.eks i Legoland. Ulempen er at temperaturen i sjøen er lavere. Men Danmark er ikke syden altså, så man kan ikke regne med knallvær.
Anbefaler altså sommerhus til småbarnsfamilier, vi leier hus med svømmebasseng inne og huske og sandkasse ute, masse lys og god plass. Veldig praktisk og lekkert for både store og små!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.