|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Hva hadde din 2. klassing, evt. hva kjøper du til din 2.klassing denne vinteren? Min 2. klassing er ganske lang, så jeg er usikker om det finnes heldress i så stor størrelse anyway.
|
|
|
|
#2 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Jeg tror vi går for heldress til den kommende 2. klassingen, uten at det er noe vi har tenkt veldig hardt på. På den ene siden begynner de med kortfriminutt i 2. klasse, og da kan det av og til være greit å bare ta på jakka, men kjenner jeg min makelig anlagte gutt riktig, blir det bare jakka uansett dersom det er en mulighet.
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Jeg har kjøpt en hel fra IdaT, og skal kjøpe en todelt også. Storesøster synes det er mye mer lettvindt med hel dress, men fordelen med den todelte er jo at da får hun vinterjakke også. (Som kan brukes med bukse når heldressen er til vask, f.eks.)
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Jeg hadde begge deler til andreklassingen i fjor, heldressen ble mest brukt de dagene de trengte hel dress. I år er dressen for liten og jeg er veldig i tvil om han skal få ny hel vinterdress i tillegg til det delte settet eller om han skal få et billig todelt sett som reserveutrustning.
|
|
|
#5 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Hos oss blir det garantert to-delt. Her vil de ikke ha hel dress og det var masse masing i vinter for å få 7 åringen til å bruke dressen sin. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Mine 2. klassinger har hatt hel vinterdress.
|
|
|
#7 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Vi har hatt begge deler. Skole og sfo foretrakk hel, så det var den som stort sett ble brukt.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Jeg tror dressen fra ifjor kommer til å passe kommende vinter også, så kommer ikke til å kjøpe ny. Hun var 117 cm ved sist måling i vår, og dressen er str 128. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
...
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Storesøster passer sin Ticketdress fra i fjor så jeg regner med det er den som blir brukt mest. Hun hadde både todelt og hel dress i fjor, men foretrakk den hele.
|
|
|
#10 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Jeg har ikke funnet heldress som passer ungen siden han var 5 år, så her er det liksom ikke noe spørsmål
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Ho ville ha heildress i fjor, og eg blir ikkje overraska om ho vil ha da i år og. Går mykje raskare å kle på seg ein heildress enn to-delt. Men rekner med da blir to- delt heima, sånn at ho har bytte.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Vår gutt på 136 cm passer fint inn i Reimatec 140cm |
|
|
|
|
|
#13 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min erfaring er at de barna som har hel dress er mer aktive ute i skolegården. Mange av de barna som har todelte dresser velger å ikke ta på seg buksen, dermed blir det ikke så naturlig at disse barna herjer ute i snøen f.eks. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Vi kjøpte todelt dress til andreklassingen i fjor. Det var hun bare sånn passe fornøyd med så Bestemor var veldig snill og kjøpte heldress i julegave. Den ble brukt masse. Det tok jo så lang tid med todelt dress og mange av de andre hadde heldresser og var ferdig mye før henne.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Storesøster hadde todelt Stormberg-dress. Jeg er kjempefornøyd med kvaliteten på den, den ser bortimot ny ut etter daglig bruk etter en hel vintersesong og hun har holdt seg tørr og varm hele den iskalde vinteren. Jeg kjøper gjerne Stormberg igjen.
|
|
|
#17 |
|
Like blid!
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Noen som vet hvor langt opp Ticket sine heldresser går?
|
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min snart 3. klassing hadde heldress (HH) forrige vinter. Han hadde også en todelt, men ville helst bruke de andre fordi det var lettere å komme kjapt på do.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Spør ungen hva h n vil ha! Så slipper du et bomkjøp om heldress anses for barnslig eller om to-delt blir for mye jobb med... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Kommende andreklassing skal mest sannsynlig ha heldress denne vinteren, kommende fjerdeklassing også. |
|
|
|
![]() |
|
|