Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vogn/trille bør vi velge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 00:10   #41
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vogn/trille bør vi velge?

Søskensete til Emmaljungaen, da?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 00:16   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skal vurderes om det finnes noe som passer. Vi er helt i startgropen på tenkefasen. Testen i morges snudde opp ned på ting...

Gammel 17-06-10, 08:52   #43
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men trenger vi egentlig søskenvogn, med 2,5 år mellom dem? Jeg tenker at det trenger vi ikke i hverdagen, men for å spare plass i bilen? Eller er det bedre å gå for babyvogna og ei minitrille til Knerten da? Men av og til er det kanskje greit med søskenvogn, om han fortsatt sover i februar er det vel et must i helgene?

Så mye å tenke på. Mannen ser på hundebur... (jeg trodde hunden hadde et bur... vet ikke...?)

Det er 2.3 år mellom mine.

Vi har søskenvogn, men har ikke brukt den så mye som vi trodde vi skulle. Hvis vi drar begge to har vi med en vogn til hver av dem, hvis det er nødvendig. Eller bare vogn til babyen. Men de gangene vi HAR brukt søskenvogna, har den vært gull verdt...

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 09:21   #44
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal ha en vogn som kun skal være med på tur, vil jeg anbefale en type paraplytrillesak, flere over her er nevnt. Fordelen er at den tar liten plass, ulempen er jo at hjulene er små og ikke alltid den beste trillekomforten, men grei nok. Hvis du skal ha en skikkelig vogn, som kan brukes og fraktes og ligges i osv, så vil jeg anbefale en type trehjuling, med gode hjul. Da får du en vogn, som i tillegg til å være praktisk i bil på reiser (og tro meg, når du får to barn vil ikke baggasjerommet i stasjonsvognen lenger føles så stort), også er praktisk i hverdagen. OTH og TFK er nevnt, den første blir lang sammenlagt men er uovertruffen som vogn, den siste er også en veldig bra vogn og er overraskende liten sammenlagt, jeg fikk vår inn i baggasjerommet på en Peugeot 206, og da var det plass til flere ting der også. En annen vogn i samme stil er vel Easywalker.

Vi har 2,5 år mellom oss, og det var ikke mye bruk for søskenvogn synes jeg. Enten satt storebror i vogna og lillesøster ble bært, eller så lå lillesøster i vogna og storebror gikk selv. Eller vi hadde to vogner hvis vi skulle ut på gåtur.

Mitt vogngalleri bestod forresten av en paraplytrille, som er stygg som et vondt år, men som har full liggestilling og kalesje, en TFK Twist, som ble brukt som hovedvogn og en Carena sportstrille, som ble i stor grad brukt som sovevogn i barnehagen. Før vi fikk TFK hadde vi en Hartan, men den måtte byttes ut fordi den var for liten, og en Janevogn, som ble returnert til butikken etter en stund fordi den var av elendig kvalitet og etter tre forsøk på å reparere fikk jeg pengene tilbake. TFK-en er den beste vognen jeg har hatt.

Gammel 17-06-10, 09:51   #45
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tror kombinasjonen en i vogn og en i bæretøy kan løse mange søskentrillebehov, det er "to som skal sove i vognen etter endt tur" vi kan trenge to vogner, men da like gjerne to vogner? Knerten regner jeg dessuten med snart slutter å sove på dagen, jeg sliter med å få det til.

Vi får studere litt på vogner, tenke på plass i bil, bruksbehov etc. Vi har god tid på oss, jeg er 4 uker på vei i dag.

Gammel 17-06-10, 10:09   #46
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker nesten aldri vogn til minsten lenger, kan ikke skjønne at dere trenger vogn som tar hensyn til begge to (med unntak av ståbrett). Ja om ikke dere går veldig lange turer da, minsten foretrekker å gå selv når vi er på tur, men det blir jo selvfølgelig litt på hans premisser da...

Gammel 17-06-10, 11:06   #47
Malama

Malama sin avatar

Standard

Pr i dag går jeg ganske så lange turer, men det er jo "gå tur til han sovner"-prosjekt, så der funker hverken ståbrett eller gå selv, men tanken var jo at sleve grunnlaget for den turen skulle bortfalle (I helgene er faren hjemme, han klarer legge ungen inne (vel, på stua mens de leser eller ser tv, men han legger ham) og i ukedagene skal han være i barnehage. Om han må ha sovevogn er enda uavklart, det finner vi ut om ei uke tenker jeg...

Gammel 17-06-10, 11:40   #48
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

En venninne som har en ettåring og som venter ny baby i november, har kjøpt denne Phil&Ted vogna, og er veldig fornøyd:

Gammel 17-06-10, 19:08   #49
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil foreslå Babyjogger City Select. Vurderer den til tvillingene mine som ekstravogn.

Gammel 17-06-10, 20:14   #50
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sikkert på mange vis praktisk, men ser i mitt hode meget merkelig, snål, vanskelig å styre og rar ut...

Mye å tenke på, svært usikker, heldigvis lenge igjen...

Gammel 17-07-10, 18:21   #51
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vender og vrir hodet på dette fortsatt. Regner med å tenke på det i noen mnd enda.

Er innom så mange tanker.
Om vi dropper søskenvogn, så må vi ha ei ny vogn til Knerten.
Tenkte kanskje titanum brezze, men da jeg skulle vise den til mannen informerte de meg på barnas hus om at den er utsolgt fra lager, så den vet de ikke når de får igjen.

Mannen likte babyjogger city elite da. Da snakker vi et annet prisnivå, men mikro kan jo bruke den etterpå. Det står den kan brukes fra nyfødt, mannen tenkte det var greit å kunne veksle på hvem som brukte den, men hvordan er det? Det er jo ikke noen mykbag eller noe sånn til den? Den er ikke ministørrelse i bilen heller, det der buret tar større plass i praksis enn på papiret, siden det ikke går helt inn til kanten pga noe den kræsjet med. Vi skal ta vekk den der vi kan trekke over baggasjen, for den kan ikke brukes med bur uansett, og er bare i veien.

Bilen er ikke stoooor baki med hund og unge (vi måtte ta hjulene av vogna for å få den inni, for den gikk ikke på høykant pga den der tingen vi skal ta vekk) så det går ikke med denne vogna og en babyjogger og hund, da må vi ha miniparaplytrille.

Alternativet er ei søskenvogn, helst av den ikke helt største sorten, men sannelig om jeg vet om vi får plass til det heller, med hund.

Jeg har ikke lyst på ny bil!

Gammel 17-07-10, 20:47   #52
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sikkert på mange vis praktisk, men ser i mitt hode meget merkelig, snål, vanskelig å styre og rar ut...

Jeg tror du hadde blitt overrasket over hvor lette slike vogner er å trille. Nå har jeg ikke prøvd akkurat denne, men har hatt en Kolcraft og den var helt super. Samme prinsipp, men mye lengere.

Vender og vrir hodet på dette fortsatt. Regner med å tenke på det i noen mnd enda.

Er innom så mange tanker.
Om vi dropper søskenvogn, så må vi ha ei ny vogn til Knerten.
Tenkte kanskje titanum brezze, men da jeg skulle vise den til mannen informerte de meg på barnas hus om at den er utsolgt fra lager, så den vet de ikke når de får igjen.

Mannen likte babyjogger city elite da. Da snakker vi et annet prisnivå, men mikro kan jo bruke den etterpå. Det står den kan brukes fra nyfødt, mannen tenkte det var greit å kunne veksle på hvem som brukte den, men hvordan er det? Det er jo ikke noen mykbag eller noe sånn til den? Den er ikke ministørrelse i bilen heller, det der buret tar større plass i praksis enn på papiret, siden det ikke går helt inn til kanten pga noe den kræsjet med. Vi skal ta vekk den der vi kan trekke over baggasjen, for den kan ikke brukes med bur uansett, og er bare i veien.

Bilen er ikke stoooor baki med hund og unge (vi måtte ta hjulene av vogna for å få den inni, for den gikk ikke på høykant pga den der tingen vi skal ta vekk) så det går ikke med denne vogna og en babyjogger og hund, da må vi ha miniparaplytrille.

Alternativet er ei søskenvogn, helst av den ikke helt største sorten, men sannelig om jeg vet om vi får plass til det heller, med hund.

Jeg har ikke lyst på ny bil!

Babyjogger City Elite er en super vogn med mange finesser. Kalesjen er helt konge, og det er utrolig god plass i sittedelen. Du kan kjøpe hardbag til. Den er utrolig fin og kommer litt høyere opp enn andre vogner. Me like!

Gammel 18-07-10, 12:48   #53
Malama

Malama sin avatar

Standard

Kan kjøpe hardbag til? Det står det ikke noe om på barnas hus sine sider, ikke så jeg noe til det da vi var der heller, men kanskje om jeg hadde spurt dem, vi hadde en småirritert gutt som var trøtt og lei, så vi bare tittet og gikk. hardbag som puttes inni, eller tar man bort sittedelen, så ungen blir vendt mot deg?

Gammel 18-07-10, 14:19   #54
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Kan kjøpe hardbag til? Det står det ikke noe om på barnas hus sine sider, ikke så jeg noe til det da vi var der heller, men kanskje om jeg hadde spurt dem, vi hadde en småirritert gutt som var trøtt og lei, så vi bare tittet og gikk. hardbag som puttes inni, eller tar man bort sittedelen, så ungen blir vendt mot deg?

Det kan man. Den står utstilt her på BH og har gjort det lenge. Man tar bort sportsdelen og klikker på bagen.

Gammel 18-07-10, 14:28   #55
Malama

Malama sin avatar

Standard

vår bh hadde ikke det så vidt jeg kunne se. til andre vogner har de jo også slike bagger vist som tilbehør i nettbutikken, der er det ikke nevnt bag, så derfor ante jeg ikke det.

Pris på den da, tro?

Får spørre litt når jeg likevel tar turen og ser etter reimadress som passer til våren...

Gammel 18-07-10, 17:32   #56
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

vår bh hadde ikke det så vidt jeg kunne se. til andre vogner har de jo også slike bagger vist som tilbehør i nettbutikken, der er det ikke nevnt bag, så derfor ante jeg ikke det.

Pris på den da, tro?

Får spørre litt når jeg likevel tar turen og ser etter reimadress som passer til våren...

Jeg husker dessverre ikke pris.

Veldig fin.

Gammel 18-07-10, 17:42   #57
Malama

Malama sin avatar

Standard

Slett ikke dum.

Nå trenger jo ikke babyen ny vogn egentlig, men skal ha det i bakhodet. Den finnes ikke på nettsidene til barnas hus, så når jeg heller ikke så den i butikken var det ikke så lett å gjette...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.