Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Parkdresser og regntøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 16:03   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Parkdresser og regntøy

Selv om jeg akkurat har begynt på ferien innser jeg at det snart er på tide å begynne å få slike ting i hus.

De som skal kles opp er en 1.klassing som må har parkdress og regntøy på både skole og SFO, han er ikke den som skitner seg til mest og klarer å la være å slite klærna helt ut.

Hun andre er er 1,5år men hun er høyt og lavt, pluss at hun går i naturbarnehage.

Hjelp!!

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:10   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkdresser og regntøy.

1. klassinger har jeg ikke så mye erfaring med, men venninna mi som var lærer i småskolen sa at de med todelte dresser var sistemann ut og sistemann inn i friminuttene. Veldig individuelt selvsagt, men jeg tror jeg ville kjøpt hel vinterdress?

1,5-åringen hadde jeg kjøpt Reimatecdress til. Da trenger hun neppe regntøy. Reimatec sine babydresser er lette, gir god bevegelsesfrihet og er vanntette. Poden er snart fem år og har aldri hatt gummiert regntøy.

Gammel 25-07-10, 16:57   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkdresser og regntøy

Vi hadde todelt til Malin, og det fungerte veldig greit. Buksa hang som regel på skolen, og så kledde hun på seg jakken når hun skulle hjem/hjemmefra. Regntøyet fra reflex har vi vært veldig fornøyde med.

Leon har også hatt Reimatec dress, og vi har vært strålende fornøyde med den. Men har hatt regntøy også, noe som har vært fint når det ikke har vært sprengkulde.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 17:03   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til førstklassingen hadde jeg kjøpt allværsjakke og bukse. Regntøy har vært nødvendig i tillegg her, mest fordi det hender de trenger to uteskift i løpet av en dag. Skole og SFO deler garderobe hos oss. Til vinteren tillegg av hel vinterdress.

Til ettåringen er det greit med en lett pænsrede type reima eller troll. Jeg har hatt behov for to skift, altså en reservedress eller regntøy. Når jeg tenker meg om har jeg både reservedress og regntøy, den ene brukes til og fra barnehagen.

Gammel 25-07-10, 17:40   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig ann på hvilket klima du bor i.
Her bruker eldste hel dress om vinteren, Leketøysdressen, den uten noe gumme/vanntett. Tørr, stabil vinter gjør at han ikke trenger noe annet. Har lell en boblebukse hengende på skolen.

Barnehagen minsten har fått heldress, kjøpt brukt ( her ) også ramlet jeg over et salg hos Stormberg så han fikk bukse/jakke også. Det holder lenge her. Sammen med en regndress/bukse.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 18:01   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Min eldste som nå skal opp i 2.klasse har jeg planer om skal ha hel dress i år også, veldig kjekt.
Noe som ofte endte med de med to-delt, var at de droppet buksen og fløy ute i kulda med bare jakke...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 21:47   #7
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elstemann skal begynne på skolen nå og har både todelt yttertøy til vinteren, samt en dress(og to). (Ja har tatt av litt i shoppingen der).

Jeg tror vi kommer til å gå for et regntøysett i tillegg. Har vært fornøyd med Reflex sitt og tror vi velger det i år også. Han så på det og godkjente det, men vi fikk ikke handlet da de ikke hadde str. inne.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:07   #8
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Til skolebarna har vi hatt Reflex regntøy og Helly Hansen Tech, både todelt og hel dress.
Mine har heller ikke slitt særlig på klærne... helt til de begynte på skolen..

På vinteren har de stort sett hatt hel dress. Poden en ReimaTec+ , mens eldste har brukt HellyHansen dress med gummi (etter eget ønske, men den tålte ikke hennes bruk og holdt kun halve sesongen.)

Til minste hadde jeg kjørt på med ReimaTec og evnt Reflex regntøy.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.