Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blånnt spørsmål om Kenwood Major

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 22:16   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Blånnt spørsmål om Kenwood Major

Er Kenwood Major Titan en egen type maskin, eller betyr det bare at det er en Kenwood Major med "titanfarge"?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 22:49   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blånnt spørsmål om Kenwood Major

Trodde det var bare fargen? Svigermor har den i Titan farge, og så vidt jeg har lagt merke til, er det ingen andre forskjeller fra min hvite.

Gammel 29-07-10, 23:01   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ikke bare fargen. Den er større i watt, tror ikke du får hvit/plast like stor. Det er stålbolle og det er ikke bare farget plast men mer metall på hele maskinen.

Gammel 29-07-10, 23:13   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er vel watt/kapasitet/bollestørrelse? Jeg har hvit Major, i alle fall, men med stålbolle (og plastbolle, men den brukes aldri).

Edit: Ah, jeg leste ikke skikkelig. Jeg skulle vel si at det bare er fargen/utførelsen. Men mulig det ikke er det, og at Titanen er kraftigere?

Gammel 29-07-10, 23:17   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kenwood Major har 900W, Kenwood Titan har 1200W. Jeg kjøpte Kenwood Major i fjor, og må vel innrømme at dette er en av de beste investeringene jeg har gjort på kjøkkenet. Den er i bruk utrolig mye.

Gammel 29-07-10, 23:22   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Men man får Titanium også i 900 watt. Og i 1500. :har googlet: Spørsmålet da er vel om man får hvit i noe kraftigere enn 900 watt. I så fall er det bare fargen og utførelsen som er forskjellig.

Gammel 30-07-10, 00:38   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en kraftigere modell enn vanlig Major. Den virker også mer solid enn den billigere Majoren. Prisen gir en god pekepinn om at det ikke bare er fargen; Titaniumen er vanligvis 2-3000 kr dyrere.

Sist redigert av Teofelia : 30-07-10 kl 00:46.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:40   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en hel del tilleggsutstyr til Kenwood som går til Major Titanium, men ikke til vanlig Major, så det er noen forskjeller i koblingspunkter også.

Gammel 30-07-10, 00:42   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Altså: den vanlige Majoren kommer også i "titanfarge", men da heter den ikke Titanium. Jeg har den fargen, men det er fortsatt bare en vanlig Major.

: spammer tråden:

Gammel 30-07-10, 00:45   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Men man får Titanium også i 900 watt. Og i 1500. :har googlet:

Ikke i følge Kenwoods sider, gjør man ikke det. Her er det bare listet opp to Major Titanum, og de er begge 1500W. Derimot finnes det en Titanum Chef på 1000W.

Gammel 30-07-10, 08:47   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dersom Elkjøp har reklamert med en Kenwood Major Titan, og jeg bare har fått en Kenwood Major, så har jeg blitt lurt? Jeg har kjøpt denne: http://www.elkjop.no/product/hus-hje...-kjokkenmaskin

Men jeg reagerte da det ikke sto Titanium verken på maskinen eller i dokumentasjonen? Bør jeg klage på dette? Jeg vet at de har Titan til noen tusenlapper dyrere, men jeg trodde det var fordi den var på 1500 W og ikke 1200. Men jeg har da altså IKKE fått en Titan.

Hvordan reklamerer jeg på noe jeg har kjøpt i nettbutikken da?

Sist redigert av Divine : 30-07-10 kl 08:53.
Gammel 30-07-10, 08:50   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Eller skal jeg tenke "shit au". Jeg har jo ikke tydeligvis ikke betalt en Titan-pris, har jeg vel? Så kanskje jeg skal være fornøyd med at jeg har fått en Major.

Men El-kjøp bør få en skrape for feilinformasjon, i alle fall.

Gammel 30-07-10, 09:15   #13
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikker på at det ikke er en feil, Divine? At du har fått feil vare? Du kjøpte på nett, eller? Jeg ville forventet å få byttet inn i produktet jeg hadde kjøpt, altså, og hadde garantert gitt det et forsøk.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:18   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt på nett, ja. Men produktnummeret stemmer, altså KM005. Så jeg har fått riktig produkt til riktig pris. Problemet er vel bare det at de har kalt det en Major Titanium når det ikke er det det er.

Gammel 30-07-10, 09:21   #15
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klag med kopi til forbrukerrådet. De er veldig hyppe på å få tips om villedende reklame, og Elkjøp og de andre elektrokjedene har ikke noen høy stjerne fra før av heller.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:22   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikker på at du ikke har fått en Titanium...?
Kenwood sine sider står det at KM005 ER en titanium, 1200 KW, etc.
"KM005 Titanium Major
The ultimate Kitchen Machine. If you are experienced in the kitchen, regularly prepare everyday meals but like the challenge of trying more elaborate recipes and catering for larger groups of friends and families, Titanium is the machine you need. Advance your culinary skills with confidence that Titanium will achieve the results that you desire; a second pair of hands in the kitchen.

Wattage: 1200w

Så hvis det er en Kenwood KM005 du har fått...?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:31   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, det er en KM005. Det står på maskinen. Er på telefonen med kundeservice nå. Og de sier at det bare er fargen som er forskjellig. Men jeg leste opp det Teofelia sa lenger opp her, så nå måtte kundebehandleren konferere med en selger. : on hold :

Gammel 30-07-10, 09:33   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke i følge Kenwoods sider, gjør man ikke det. Her er det bare listet opp to Major Titanum, og de er begge 1500W. Derimot finnes det en Titanum Chef på 1000W.

Men... jeg fant en på de samme websidene på 1200? Som heter Kenwood Titanium?

Forskjellen er at du har søkt på en underside med suffikset (eller hva det heter) /en-int/, mens jeg har søkt på en med suffikset /en/. På siden jeg var på er det mange flere produkter.

Disse er listet opp som Titanium Major: KM005 (1200w), KM020 (1500w), K021 (1500w), KM023 (1500w), og en som heter Titanium Timer Major KM040 (1500w)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sikker på at du ikke har fått en Titanium...?
Kenwood sine sider står det at KM005 ER en titanium, 1200 KW, etc.
"KM005 Titanium Major
The ultimate Kitchen Machine. If you are experienced in the kitchen, regularly prepare everyday meals but like the challenge of trying more elaborate recipes and catering for larger groups of friends and families, Titanium is the machine you need. Advance your culinary skills with confidence that Titanium will achieve the results that you desire; a second pair of hands in the kitchen.

Wattage: 1200w

Så hvis det er en Kenwood KM005 du har fått...?

Sist redigert av m^2 : 30-07-10 kl 09:40.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 09:34   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Kundebehandleren sier nå at det er denne infoen de har fått fra Kenwood, og basert på m^2s link ble jeg usikker selv. Jeg får undersøke det litt mer, og heller ringe Kenwood dersom jeg ikke finner ut av det.

Gammel 30-07-10, 09:38   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Rart med den linken, forresten, m^2. I dokumentasjonen som fulgte med, sto det at man kunne lese mer på kenwoodworld.com/uk. Der finner jeg den samme siden som du linker til, men der er ikke KM005 nevnt. Jeg tenkte selvsagt ikke å sjekke bare kenwoodworld uten /uk bak.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.