Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mye betalte du for førerkortet?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 19:23   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye betalte du for førerkortet?

Jeg skal til pers nå (), og lurer litt på hvor mye jeg må regne med å bruke.

Hva betalte du for førerkortet, og når tok du det?
Hadde du mange kjøretimer, eller øvelseskjørte du mest privat?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:31   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye betalte du for førerkortet?

Betalte 27 000. Det inkluderer alt det obligatoriske (minus traffikalt grunnkurs) og kjøretimene.
Jeg hadde mange kjøretimer og det tok ca 9 måneder fra jeg startet til jeg kjørte opp. Jeg øvde i tillegg så mye som mulig med andre utenom kjøretimene. Har hatt lappen i ett drøyt år nå.

Det kostet jo en del, men det er verdt hvert øre! Det er fantastisk å kjøre bil!

Gammel 02-08-10, 19:45   #3
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Mitt førerkort kostet litt over 30 000 kr.
Hadde mange kjøretimer i tillegg til det obligatoriske, øvelseskjørte lite utenom.
Jeg hadde 3 teorieksamener og 2 oppkjøringer, og har hatt lappen i 10 år.
Heldigvis var det ikke jeg som betalte

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:47   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror det kostet meg i underkant av 15 000 kr.. Hadde øvelseskjørt mye med foreldrene mine og andre som turde ta meg med.

8 kjøretimer, det obligatoriske, kjøretentamen (som kjøreskolen påla alle.. ). Dette var vel i 1996 da. Og jeg betalte aaalt sjøl

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:47   #5
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Tror den kom på rundt 10 000,- totalt.
Måtte ha mange kjøretimer og brukte ca 8 måneder på kjøretimene, mener å huske jeg tok teorikurset først.
Dette var i steinalderen (i følge mine barn), har hatt lappen siden 1992.

Gammel 02-08-10, 19:48   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I underkant av 15 000.
Dt er snart 12 år siden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:56   #7
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

1997
Betalte litt over 10000, betalte det meste selv. Hadde 4 dobbeltimer, øvelseskjørte litt med foreldre. Begynte i Feb og fikk lappen i Mai.
En dobbeltime kostet 560kr tror jeg.

Gammel 02-08-10, 20:00   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er veldig lite relevant for deg, for det er så lenge siden at jeg knapt tør tenke på det. Jeg betalte 10.000 kr. ca og det var i 1995. Hadde øvelseskjørt en hel del og trengte få timer. Selv om jeg tidvis er upraktisk anlagt så kan jeg faktisk kjøre bil. Så fikk jeg sagt det også.

Gammel 02-08-10, 20:00   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Under 10 000. 14 år siden. Jeg tok et intensivkurs over 3 uker på sommeren. Hadde ikke teorikurs. Veldig få kjøretimer utenom det obligatoriske. Jeg hadde ikke øvelseskjørt så mye heller. Men det var lange dager med kjøring nesten hver dag. Vi var tre oppkjørere i bilen og måtte sitte på når de andre kjørte sin del.

Gammel 02-08-10, 20:00   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tok det i 2005, betalte 21000.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:24   #11
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg tok så langt tilbake som 1988. 5 kjøretimer, mørkekjøring og glattkjøring. 2 oppkjøringer. Tror det kom på maks. 5000,-

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:27   #12
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg betalte ca. 24-25 000, tok det i fjor og hadde normalt antall kjøretimer, bare en oppkjøring.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:35   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det koster rundt 17-20.000 for det obligatoriske, og så kommer kjøretimene i tillegg, rundt 1000,- for en dobbelttime.

Jeg har ikke giddet/turt å regne på førerkortet mitt. Men jeg hadde bare én teoriprøve og én oppkjøring. Uten at det trakk hadde noe videre innvirkning på totalbeløpet..

Gammel 02-08-10, 20:38   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg betalte 10000 ca. Det var inkl moms. (det var en liten periode at kjøretimer var momsbelagt) Kjørte kun det obligatoriske, ca 10 år siden nå.

Gammel 02-08-10, 23:23   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Betalte 10000 for 12,5 år siden.

Gammel 02-08-10, 23:31   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Ca 10000,-. Det er da 18 år siden og teorikurs fikk vi gratis gjennom skolen.

Gammel 02-08-10, 23:36   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjørte opp for en drøy mnd. siden, men jeg vet faktisk ikke hvor mye det kom seg på. Har ikke så lyst til å regne over det heller.
Øvelseskjørte nesten ikke i det heletatt. Hadde min første kjøretime 28. februar og kjørte opp 25. juni.
Lykke til! Det har åpnet seg en helt ny verden for meg etter jeg fikk lappen. Har vel kjørt nærmere 150 mil allerede.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:44   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også lappen fra steinalderen, 1988, og min lapp kostet rundt 6.500,- Hadde 6 dobbelttimer.

Vi betalte lappen til mannen sin datter for 2 år siden og den kom på 22.000,-

Gammel 02-08-10, 23:47   #19
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tok lappen i fjor høst, brukte ca 27.000 alt i alt. Hadde 19 kjøretimer, kjørte bare en håndfull ganger privat øvelseskjøring. Aldri sittet bak rattet før første kjøretime.

bare å hive seg rundt å ta første skrittet, det går så fint så! Og ufattelig deilig å ha den!

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:51   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tok lappen i 2003, det kostet vel en 20-22 000,- totalt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.