Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 12:04   #61
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Så vist en person som jobber mye fysisk med barn utaler seg om at svømmeferdighetene til barna er blitt bedre etter at de store hagesvømmebassengene ble veldig populære så betyr det at alle må ha sån og at staten må sponse det?

Poenge er at trampolinen er kommet for å bli, ingenting er bedre enn at den får ellers stillesittende barn ut av stolen og ut i hagen. Og at den i tillegg gir en veldig god positiv effekt på den motoriske utviklingen til disse barna.

Jeg har en lillebror som er verdens største data og tv slave. Han er 12 år og noe av det eneste venner klarer å lokke han ut med er en tur på trampolinen. Han er ikke noe sterk motorisk men trives veldig godt på trampolinen, han har hatt en trampoline i 3 eller 4 år nå og han har bare blitt sterkere og sterkere motorisk, etter hvert lært seg å sykkle og. Om dette skylles alder og modning eller bedre motorikk kan jeg ikke svare på. men gutten er mer aktiv enn hva han var før. ( jeg vil ikke ha en diskusjon om at han burde vert sendt ut i skogen for lenge siden, for det var ikke han jeg egnetlig ville diskutere )

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:18   #62
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det med at staten skulle sponse var irånisk ment.

All fysisk aktivitet er flott. Problemet med trampolinen er feilbruken. Jeg vedder at over halvparten av ulykkene skjer pga. feilbruk (og manglende nett). Og foreldre driter ofte i at ungene bruker den feil. De hopper mange av gangen, prøver seg på saltoer osv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:29   #63
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg og skjønte at det var ironi. Men dere hang dere sånn opp i at noen mente at bruk av trampoline hjelper på motorisk utvikling.

Feilbruk er fælt, foreldre som ikke bryr seg om sikkerheten til barna og nabobarna er fælt.

men at balangsen blir trent noe utrolig ved bruk av trampolinen er fantastisk uansett hvordan man snur å vender på det. du må ha en god balangse for å klare å hoppe lenge på en trampoline uten å falle. Mye bedre balangse enn hva man må ha for å hoppe tau.

Å hoppe strikk i skolegården, eller å hoppe av disse(huske) i fart for å hoppe lengst mulig har gitt meg mye mere smerter i kroppen enn hopping på trampoline. men det er ingen som advarer mot det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:29   #64
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

For meg holder det at ungene har det moro.
Kan ikke nekte de alt som er "farlig". Da vil man isåfall få endel problemer etterhvert som de blir eldre..

Skulle gjerne hoppet selv jeg, men siden legen sier at jeg må holde meg unna,
så får jeg heller se på at pappaen har det moro.

Mange rundt her som ikke vil ha trampoline for alt i verden, men synes det er helt greit at ungene hopper hos oss.
Har aldri (!) opplevd at noen barn sier at de ikke får lov til å hoppe.

Vi fant hvertfall ut at ungene hopper uansett hos andre om vi ikke har egen, og da valgte vi å sette opp selv og ha kontroll på akkurat dette.

Gammel 11-02-07, 20:13   #65
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jøss.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:50   #66
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jøss.

Grøss og gru, så ekkel den setningen så ut sånn helt alene.

Gammel 12-02-07, 14:12   #67
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Kan ikke nekte de alt som er "farlig". Da vil man isåfall få endel problemer etterhvert som de blir eldre..

Skulle gjerne hoppet selv jeg, men siden legen sier at jeg må holde meg unna,
så får jeg heller se på at pappaen har det moro.

Mange rundt her som ikke vil ha trampoline for alt i verden, men synes det er helt greit at ungene hopper hos oss.
Har aldri (!) opplevd at noen barn sier at de ikke får lov til å hoppe.

Vi fant hvertfall ut at ungene hopper uansett hos andre om vi ikke har egen, og da valgte vi å sette opp selv og ha kontroll på akkurat dette.

Signerer denne jeg.
Jeg får lov til å hoppe da og har prøvd, fy å sliten man blir.

Gammel 12-02-07, 19:03   #68
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Signerer denne jeg.
Jeg får lov til å hoppe da og har prøvd, fy å sliten man blir.

Gubben har alltid trodd at han har vært i god fysisk form. Helt til han tok et kvarter på trampolina.
Der snakker vi nok skikkelig trim ja!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.