|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Ring en rørlegger. De har et stoff som de bruker som er mye bedre, men som ikke ødelegger rørene.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Det er den ene vasken på badet som begynner å bli tett, men den er ikke tett enda. Vannet går bare litt saktere ned. Ringe rørlegger allikevel?
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Alternativ til plumbo?På tv for litt siden så jeg en rørlegger som heiv noe bakepulver oppi et tett rør, det førte til at hår og dritt kom "seilende" opp mot overflaten, så tok han det opp med en vridd kleshenger. Eller, var det bakepulver? Jeg må se om jeg finner det på nett.
![]() |
#7 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Alternativ til plumbo?
Men det trenger man jo faktisk ikke rørlegger for. Å skru opp vannlåsen under vasken bør alle gjøre innimellom. Jeg har aldri gjort det
![]() |
#8 |
Come what may...
|
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Skru opp og rens. Det gjør jeg. Skikkelig ekkelt og ufyselig. Men det er ekkelt i fra oss selv.
![]() |
#9 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Vi har noe fra Maxbo som er snillt mot rør og ikke dreper vores septic-tank.
![]() |
#11 |
stille
Hvor: Tønsberg
Åpne vannlåsen under vasken - pass på at du husker hvilke deler som skal inni hvor(dersom det er flere muligheter) og bruk en flaskebørste og vask!
![]() |
#13 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Jeg eier visst et hus alene, og dermed er alle drittjobber mine. Jeg har renset, det gikk greit. Egentlig vil jeg tro det er helt nødvendig å ta bort hår og grums først, og så heller rense opp med avløpsrens etterpå for å få bort fett- og såpebelegg. Og det man ikke får opp igjen langt nedi rørene.
![]() |
#14 |
Einsam
|
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Fjern det som sitter tilgjengelig. Bland eddik med bakepulver, hell i, og la virke en stund. Hell deretter på kokende vann noen ganger. Har funket bra på flere ganger jeg har prøvd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alternativ til plumbo?Vi bruker Mudin som fås kjøpt i rørleggerforretninger. Løser opp det meste på et øyeblikk uten å skade rørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
En av de hyggeligste arbeidsoppgavene man har som badevakt, er å rense avløpene i dusjen.
![]() |
#18 |
Kom ut av tellinga.
|
Unnskyld for alle hårene jeg legger igjen
![]() |
|
|