Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Alternativ til plumbo?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 18:16   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativ til plumbo?

Mener jeg har hørt at det finnes et alternativ til Plumbo som er litt mer snilt mot rør.

Stemmer det?

Gammel 04-08-10, 18:19   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til plumbo?

Ring en rørlegger. De har et stoff som de bruker som er mye bedre, men som ikke ødelegger rørene.

Gammel 04-08-10, 18:20   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er den ene vasken på badet som begynner å bli tett, men den er ikke tett enda. Vannet går bare litt saktere ned. Ringe rørlegger allikevel?

Gammel 04-08-10, 18:26   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jif Avløpsrens! Evt skru fra hverandre rørene rett under vasken og se om det er noe muffens som sitter fast der. :yuk:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:30   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tv for litt siden så jeg en rørlegger som heiv noe bakepulver oppi et tett rør, det førte til at hår og dritt kom "seilende" opp mot overflaten, så tok han det opp med en vridd kleshenger. Eller, var det bakepulver? Jeg må se om jeg finner det på nett.

Gammel 04-08-10, 18:31   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Rørlegger.

Siden jeg ikke har råd har jeg faktisk skrudd opp røropplegget under vasken og renset selv. Ganske mye hår...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:32   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Rørlegger.

Siden jeg ikke har råd har jeg faktisk skrudd opp røropplegget under vasken og renset selv. Ganske mye hår...

Men det trenger man jo faktisk ikke rørlegger for. Å skru opp vannlåsen under vasken bør alle gjøre innimellom. Jeg har aldri gjort det Og jeg akter ikke å gjøre det for jeg eier selv.

Gammel 04-08-10, 18:33   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Skru opp og rens. Det gjør jeg. Skikkelig ekkelt og ufyselig. Men det er ekkelt i fra oss selv.

Gammel 04-08-10, 18:54   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vi har noe fra Maxbo som er snillt mot rør og ikke dreper vores septic-tank.

Gammel 04-08-10, 18:56   #10
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jif Avløpsrens!:

Jepp!

Gammel 04-08-10, 19:01   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det er den ene vasken på badet som begynner å bli tett, men den er ikke tett enda. Vannet går bare litt saktere ned. Ringe rørlegger allikevel?

Åpne vannlåsen under vasken - pass på at du husker hvilke deler som skal inni hvor(dersom det er flere muligheter) og bruk en flaskebørste og vask!
Det er utrolig hva som samler seg i rørene av hår og såperester, linser og hårspenner.
Jeg er veldig glad for å ha egen rørlegger i huset, da er ikke det min jobb.

Gammel 04-08-10, 19:03   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg er veldig glad for å ha egen rørlegger i huset, da er ikke det min jobb.

Her i huset, derimot, er det visst min jobb!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:09   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg eier visst et hus alene, og dermed er alle drittjobber mine. Jeg har renset, det gikk greit. Egentlig vil jeg tro det er helt nødvendig å ta bort hår og grums først, og så heller rense opp med avløpsrens etterpå for å få bort fett- og såpebelegg. Og det man ikke får opp igjen langt nedi rørene.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:12   #14
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fjern det som sitter tilgjengelig. Bland eddik med bakepulver, hell i, og la virke en stund. Hell deretter på kokende vann noen ganger. Har funket bra på flere ganger jeg har prøvd.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:01   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi bruker Mudin som fås kjøpt i rørleggerforretninger. Løser opp det meste på et øyeblikk uten å skade rørene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:15   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Skru opp og rens. Det gjør jeg. Skikkelig ekkelt og ufyselig. Men det er ekkelt i fra oss selv.

En av de hyggeligste arbeidsoppgavene man har som badevakt, er å rense avløpene i dusjen.
Alskens ekkelskap, og det utelukkende fra en drøss med ukjente.

å med tjukke lag med hansker:

Prøv vannlåsen først. Det er utrolig hvor mye hår som samler seg i rørene.

Gammel 05-08-10, 20:17   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi brtuker noe som heter Avløpsåpner. Kjøpes hos fagforhandler.

Gammel 07-08-10, 00:34   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

En av de hyggeligste arbeidsoppgavene man har som badevakt, er å rense avløpene i dusjen.
Alskens ekkelskap, og det utelukkende fra en drøss med ukjente.

å med tjukke lag med hansker:

Prøv vannlåsen først. Det er utrolig hvor mye hår som samler seg i rørene.

Unnskyld for alle hårene jeg legger igjen Jeg driver dog ikke og legger igjen masse annet, da.

Gammel 07-08-10, 00:59   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi bruker Mudin som fås kjøpt i rørleggerforretninger. Løser opp det meste på et øyeblikk uten å skade rørene.

Mudin er det! Koster 200 for en litersflaske.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:00   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mudin er det! Koster 200 for en litersflaske.

Jeg betalte 149,- for to uker siden

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.