|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Noen londonfarere som kan hjelpe?Jeg skal snart til London, og har en del spørsmål. Har lyst til å få til mest mulig på kortest mulig tid da vi ikke har så mye tid der, i tillegg til at jeg vil spare bekkenet for alt for mye vasing og leting. Det å tusle rundt på måfå får bli neste gang, jeg liker det også. Stikkordene er kjærestetur og shopping, sightseeingturen i London har vi allerede tatt. Vi skal bo på Mandeville hotel som ligger et par kvartaler nord for Oxford street. Området heter vel Mayfair?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Bravissimo. Sjekk nettsiden. Duoboots: Bestill støvletter på nett og hent dem der. Enkleste måten å gjøre det på. Skulle de ikke passe, få endret bestilling og håp på at de blir ferdige til dere drar. Kjapt fortalt. |
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Evans har fine klær for frodige damer - men den eneste butikken jeg visste om (Marble Arch) var borte sist jeg var der, så sjekk nettsiden - de har sikkert flere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Møte meg og mannen og ungene for lunsj? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Jeg anbefaler å finne restauranter for lunsj og middag på www.toptable.com Det funker spesielt bra i Storbritania, og i særdeleshet London. Jeg har ALDRI blitt skuffet etter å ha spist på et sted som får positive omtaler på toptable, og det sier kanskje litt når jeg synes gode måltider er et mye viktigere mål med en reise enn shopping og sightseeing. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Matbutikk: Fortnum & Mason.
|
|
|
#9 |
|
Smugleser
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Skal følge med på tråden, skal snart av gårde selv. Spesielt interessert i restauranter, og skal sjekke toptable.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?
Det hadde vært hyggelig!
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Klær: New Look har noe i store størrelser, men det er butikkavhengig. Samme med M&S. Evans er kjempebra, den i Oxford Street har i tillegg til klær massevis av fine sko. Kommer ikke på flere i farten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?
Jeg synes Evans er ganske kjerring. Jeg har aldri funnet noe fint der. Ikke en gang ungdomsavdelingen deres synes jeg er noe å hoppe i taket over. MEN - de har veldig ok sko og støvletter for sånne som meg som har bred fot, høy vrist og veldig tykke legger.
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?New Look. *noterer* Det behøver ikke å være type stor mote butikker altså, men man bør få tak i størrelse 46 og deromkring liksom, og i en del butikker får man ikke det.
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?New Look har mye fint. Jeg handlet mye der da jeg var en størrelse 46. Det er en billigbutikk, så klærne har kanskje ikke verdens beste kvalitet, men jeg liker dem nå læll.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Evans varierer nok litt ift sesong ift typen klær, jeg liker jeansene der. Skal definitivt tilbake dit neste gang jeg skal til London for å kjøpe støvletter, de jeg kjøpte sist er kjempegode. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Hvis du er under 165 cm vet jeg om flere butikker som selger klær som passer.
|
|
|
#19 |
|
Unik
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Ok! 2 eller 3. etg i varehuset Debenhams (Ox. Street) - min favorittbutikk for petiteklær, Monsoon underetg nærmest Hyde Park Corner i Ox. Street, Dorothy Perkins like ved siden av (underetg). M&S selger også petit-klær i noen avdelinger, men der synes jeg ikke de har så mye bra.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Noen londonfarere som kan hjelpe?Jeg synes ikke Evans er kjerring, jeg hadde aldri kulere klær enn den gangen jeg svidde av fem store der. |
|
![]() |
|
|