|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser
|
Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg tenker da på saken med at han som tidligere politiker nå fungerer som rådgiver for "Lobbyering for dummies"? Jeg tenker i hovedsak om du mener at dette er etisk forkastelig eller ikke. (Juridisk sett er det lovlig, ingen tvil om det.) Burde regjeringen vedta det samme som Obama synes du?
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg synes det er etisk uforsvarlig, selv om det er lovlig. Det er mange ting jeg kan gjøre som er lov, men jeg velger å la det være fordi jeg ikke vil blande jobb, privatliv og foreningsliv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg kan fint lite om lover og regler på dette området, men sånn intuitivt så føles det han har gjort galt. Selv om det er lovlig. Jeg synes dette var en litt morsom kommentar.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 05-08-10 kl 12:42. Årsak: rar leif |
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg har sett noen hevde at Marit Nybakk og Kristin Halvorsen neppe ville reagert fullt så kraftig som de har gjort nå dersom Hansen hadde fått seg jobb i LO og drevet lobbyvirksomhet for dem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?
Særlig pen er han nå heller ikke.
|
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden? Jeg tror nå at folk får venne seg til at politikeren Bjarne Håkon Hanssen ikke finnes mer. Det finnes bare en Hanssen, og det er rådgiveren. Mine forpliktelser ligger nå hos min arbeidsgiver og mine kunder. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?- At det skal være en konflikt mellom min rolle som far og min rolle sjokoladespiser, går jeg ikke med på. Når sjokoladen kommer på bordet, opphører pappaen Bjarne Håkon å eksistere. Mine forpliktelser ligger da hos min mage. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg mener at når man i mange år har bedt om en hel befolknings tillit i forhold til en holdning og et partiprogram og har valgt å selge sin arbeidskraft basert på tillit og troverdighet så er veien til å hore for ethvert oppdrag noen vil gi ham penger for å promotere faktisk ganske smakløs. |
|
|
|
#9 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Enig, smakløs og uetisk. Uetisk fordi han bruker den kunnskapen og informasjonen han har opparbeidet seg gjennom sin rolle som folkevalgt, til å selge råd til kunder som ønsker inside-informasjon om hvordan de skal kunne påvirke politiske prosesser. Han jobber altså, slik jeg oppfatter det, for at hans klienter eller kunder eller whatever skal kunne bedrive effektiv og målretta lobbyvirksomhet. Han anklages i tillegg for å ha bedrevet direkte lobbyvirksomhet selv, noe han selvsagt benekter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Den lo jeg bra av.
Det har du sikkert rett i, men det ville vel uansett ha vært mer i tråd med Arbeiderpartiet sine intensjoner - får vi tro. Det du er inne på nå er noe av det mest fasinerende jeg vet om når jeg observerer det hos meg selv (og enda morsommere når jeg observerer det hos andre
|
|
|
#11 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Grisk, opportunistisk, uetisk, hore. Skylappene er det åpenbart ingenting i veien med. Ei heller kunnskapsnivået. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Erasmus - det var da litt av inntreden. |
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Tjanei, jeg vet ikke. Lobbyvirksomhet er en naturlig del av et demokrati og i et samfunn som spesialiseres mer og mer er det ikke unaturlig at noen spesialiserer seg (og tjener penger på) dette også.
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Har BHH leid en pressetalsmann for å overvåke www og beskytte hans gode navn og rykte?
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Leie seg ut til hvem som helst? Han selger sin kompetanse til sin arbeidsgiver, akkurat som du og jeg. Overgangen er uvanlig, og det kun derfor den får oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg tror den får såpass mye oppmerksomhet på grunn av BHHs personlighet, og oppførsel i tidligere saker. Jeg tror en annen politiker, som har gitt et mer sympatisk inntrykk, ikke ville fått samme medfart.
|
|
|
#19 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?Jeg tror Glitter har et poeng.
|
|
|
#20 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt. Jeg gleder meg til å se Siv Jensen som talskvinne for Muslimsk Råd. Iført hijab. Ja, man kan leie ut sin kompetanse til forskjellige arbeidsgivere, men har man i (eller kanskje heller: for å få) en tidligere stilling gitt uttrykk for å ha noen grunnleggende holdninger, sier det ikke så mye positivt om en som person når man skifter kåpe for høyest bydende neste gang man skal ha jobb.
|
![]() |
|
|