Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 19:33   #21
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?

Jeg fikk 6 poeng. Jeg drikker ofte, men aldri mye hvis jeg ikke skal på fest (eller til Dublin ).

Jeg har en alkoholiker i nær familie, så jeg er meget på vakt når det gjelder mitt eget alkoholinntak, men jeg ser ikke for meg at jeg kan bikke over i faresonen (brent barn, osv.). Alkohol er til for å nytes - med måtehold.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:44   #22
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 6 poeng, og syns selv jeg drikker alt for lite

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:44   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hva jeg fikk. Dårlig tegn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:01   #24
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vet, trodde et øyeblikk at X var type ett gram eller noe, men alternativene er fortsatt sære. Kanskje de som lagde de var skeve?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 17:29   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 0 poeng, langt utenfor grensen.
Men kunne tenke meg at mannen hadde tatt testen, ikke fordi han drikker så mye. Men synes inntaket har økt siste året. Men mange av vennene hans er mye mer styrt over alkohol. Kommer ikke på spillkveld om de ikke kan drikke (ikke har transport hjem fek.) osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 17:37   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 poeng fikk jeg, ikke noen bombe akkurat.

Gammel 06-08-10, 17:44   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hva med de som alltid er dritings på alt av julbord, firmafester og andre festligheter? Har de et alkoholproblem?

Ja,hvis man ikke kan drikke i sosiale sammenhenger uten å bli kanon dritings så mener jeg det er et slags alkoholproblem. Om det så foregår bare to ganger i året.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 17:59   #28
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To poeng her.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:06   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Maxi. Skaper alkoholforbruket ditt problemer for deg så har du (per def) et alkoholproblem.

Jeg kjenner noen som har det sånn, og det har skapt problemer for dem både sosialt og jobbmessig.

Gammel 08-08-10, 00:49   #30
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg er tilbøyelig til å tenke at det holder at mennesker rundt deg får problemer på grunn av drikkingen din for å si at du har et alkoholproblem - du trenger ikke nødvendigvis oppleve problemer knyttet til drikkingen selv. Hva tenker dere andre om det?

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 08:15   #31
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du fikk 0 poeng. Du scorer dermed 7 poeng eller mindre.

Om du ikke kan gå X tid uten
det skaper problemer for deg/dine
folk blir beskymret
slike ting er det jeg syns passer når det kommer til slikt

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 08:27   #32
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk 6 poeng, drikker ikke så ofte akkurat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 08:36   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg scoret 2 poeng. Har samme testen vært basert på nettbruk har jeg nok slitt mer.

Gammel 08-08-10, 09:26   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Og jeg er tilbøyelig til å tenke at det holder at mennesker rundt deg får problemer på grunn av drikkingen din for å si at du har et alkoholproblem - du trenger ikke nødvendigvis oppleve problemer knyttet til drikkingen selv. Hva tenker dere andre om det?

Jepp. Helt enig.

Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:22   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har menneskene rundt deg problemer med drikkingen så har vel du også det, om du er noenlunde tilknyttet verden.

Gammel 08-08-10, 23:01   #36
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har menneskene rundt deg problemer med drikkingen så har vel du også det, om du er noenlunde tilknyttet verden.

Mange med rusproblemer vil benekte i det lengste at de har det, og jeg tror faktisk de er ærlige når de sier at de ikke opplever rusingen sin som problematisk. At f.eks. barna deres ikke tør å ta med venner hjem etter skolen fordi de ikke vet hva som venter dem der, klarer de kanskje ikke ta inn over seg som et reelt problem. Det samme når f.eks. kollegaer må steppe inn for dem fordi de kommer ruset eller bakfulle på jobb. Det er i sånne tilfeller jeg tenker at det holder at barn, partnere, kollegaer eller andre som står personen nær, sier at de opplever rusingen som et problem.

Jeg tror som sagt faktisk at mange er dønn ærlige når de sier at de ikke opplever rusingen sin som problematisk - og ofte er jo det faktisk et resultat av at familie, venner og kollegaer later som ingenting, dekker over og hjelper den som ruser seg. Snakk om bjørnetjenester ... Men det er dessverre ikke uvanlig, og er man glad i et menneske er det nok ofte vanskelig å være "streng" og si fra om det man ser, og la personen selv ta de negative følgene av rusbruken.

Så jo, jeg tror man kan ha ganske omfattende problemer med rusmidler uten å ha noen opplevelse av det selv - selv om man er rimelig godt "tilknyttet verden". Alle rusmidler har jo også veldig positive effekter som gjør at ulempene/skadevirkningene tones ned hos brukeren!

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:04   #37
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jo ikke det er noen 100% fasit (selv om jeg er klar over at folk med alkoholproblemer ofte benekter det), man jo være omgitt av tullinger også. Det hender det også.

Gammel 08-08-10, 23:22   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan godt ha et alkoholproblem uten å være alkoholiker også.

Gammel 08-08-10, 23:23   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Du har sikkert rett, Kris. Men helt riktig "tilknyttet verden" syns jeg vel ikke man er om man ikke oppfatter det at barna ikke vil ha med seg venner hjem pga. din rusbruk. Men det er kanskje en naturlig følge av et misbruk.

Gammel 09-08-10, 08:36   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig når det gjelder det med om omgivelsene har problemer. Med forbehold om at det faktisk i enkelte tilfeller kan være noen i omgivelsene som har et litt ekstremt forhold til alkoholbruk og ser på nærmest totalavhold som det eneste riktige. Da har man jo ikke nødvendigvis et alkoholproblem om man ikke oppfyller den standarden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.