|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Jeg fikk 6 poeng. Jeg drikker ofte, men aldri mye hvis jeg ikke skal på fest (eller til Dublin |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Jeg fikk 6 poeng, og syns selv jeg drikker alt for lite |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Jeg fikk 0 poeng, langt utenfor grensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?1 poeng fikk jeg, ikke noen bombe akkurat.
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?
Ja,hvis man ikke kan drikke i sosiale sammenhenger uten å bli kanon dritings så mener jeg det er et slags alkoholproblem. Om det så foregår bare to ganger i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Jeg er enig med Maxi. Skaper alkoholforbruket ditt problemer for deg så har du (per def) et alkoholproblem.
![]() |
#30 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Og jeg er tilbøyelig til å tenke at det holder at mennesker rundt deg får problemer på grunn av drikkingen din for å si at du har et alkoholproblem - du trenger ikke nødvendigvis oppleve problemer knyttet til drikkingen selv. Hva tenker dere andre om det?
![]() |
#31 |
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Du fikk 0 poeng. Du scorer dermed 7 poeng eller mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
Jepp. Helt enig. |
![]() |
![]() |
#35 |
Yes, we can!!
|
Har menneskene rundt deg problemer med drikkingen så har vel du også det, om du er noenlunde tilknyttet verden.
![]() |
#36 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange med rusproblemer vil benekte i det lengste at de har det, og jeg tror faktisk de er ærlige når de sier at de ikke opplever rusingen sin som problematisk. At f.eks. barna deres ikke tør å ta med venner hjem etter skolen fordi de ikke vet hva som venter dem der, klarer de kanskje ikke ta inn over seg som et reelt problem. Det samme når f.eks. kollegaer må steppe inn for dem fordi de kommer ruset eller bakfulle på jobb. Det er i sånne tilfeller jeg tenker at det holder at barn, partnere, kollegaer eller andre som står personen nær, sier at de opplever rusingen som et problem.
![]() |
#37 |
Leser
|
Jeg tror jo ikke det er noen 100% fasit (selv om jeg er klar over at folk med alkoholproblemer ofte benekter det), man jo være omgitt av tullinger også. Det hender det også.
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Du har sikkert rett, Kris. Men helt riktig "tilknyttet verden" syns jeg vel ikke man er om man ikke oppfatter det at barna ikke vil ha med seg venner hjem pga. din rusbruk. Men det er kanskje en naturlig følge av et misbruk.
![]() |
#40 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mye må man drikke for å bli definert som alkoholiker?Helt enig når det gjelder det med om omgivelsene har problemer. Med forbehold om at det faktisk i enkelte tilfeller kan være noen i omgivelsene som har et litt ekstremt forhold til alkoholbruk og ser på nærmest totalavhold som det eneste riktige. Da har man jo ikke nødvendigvis et alkoholproblem om man ikke oppfyller den standarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|