Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Førstehjelp for en ignorert kropp - for rookies

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 22:45   #41
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstehjelp for en ignorert kropp - for rookies

Enda bedre enn å bruke penge rpå peeling til kropp er å bruke en slik hanske man kjøper på bodyshop som man bruker sin vanlige dusjsåpe til. Man får tatt skikkelig overalt, og det er lurt å ta spesielt grundig på albuer, knær, ankler og under armene. Deoen kan faktisk misfarge huden.

Jeg elsker bodylotionen fra biotherm, den på ferskenfarget flaske. Den er helt fantastisk deilig!
Så en god ide er å smøre seg med den etter en peeling av en sliten kropp.
Et annet alternativ er å bruke olje, men om man ikke er ekstrem tørr er en lotion mer enn bra nok.

Fil til føttene og en god fotkrem etterpå. Ha man mye hard hud og vanskelige negler er det smart å ta en skikkelig overhøvling hos fotterapeut.

Til ansiktet er det en god ide med en deilig peeling. Gjerne en med enzymer i stedet for korn. Det er mange alternativer å velge mellom, men dermalogica har en god en som heter gentle cream exfoliant mener jeg å huske. Etterpå er det gull med en god maske med fukt i. Multivitaminmasken til dermalogica er nydelig, og man kan gjerne ligge med den over natten om man gidder å vaske putetrekket dagen derpå. Man får masse glød.

Tror ikke man trenger mer enn det egentlig.
Høres deilig ut med halvannen time på badet. :lengte:

Gammel 06-08-10, 23:07   #42
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Funker den, altså? For du vet vel mitt forhold til produkter. Kjøpe? Helt klart, men hvis det tar tid eller ikke viser resultater umiddelbart, blir det liggende å støve ned.

Njaaa. Jeg synes den funker, men det er sannsynligvis millimeterresultater som ingen andre kan se.

Men å anbefale ting til deg gjør meg nervøs. Det finnes jo en rekke såkalte "prinsessedråper" der ute, og jeg har bare prøvd et produkt fra Chanel som jeg fikk av en venninne. Jeg så absolutt ingen forskjell. Men Clarins sitt synes jeg som sagt fungerer (på et bittelite vis).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:08   #43
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Og så kan jeg anbefale en PRIMER! Jeg har blitt avhengig.

Hvilken bruker du?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:34   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Min "min kropp er mitt tempel"- behandling består stort sett i en dusj uten annet enn sjampo, og rødvin etterpå.

:enkel:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 05:26   #45
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

-Babyolje på fuktig hud etter dusj
-saltskubb, selvlaget av olje og grovsalt. Brukes i dusjen. Skru av, skrubb, skyll.
-ansiktsvask med og uten peelekorn, og en type med leire, stående i dusjen

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 09:15   #46
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*følger med*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 09:22   #47
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Loreal har en kroppsskrubbekrem i grønn tube, som funker veldig bra. Ikke dyr heller.

Helt enig! Den har jeg også, og er kjempefornøyd!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:00   #48
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

-Babyolje på fuktig hud etter dusj
-saltskubb, selvlaget av olje og grovsalt. Brukes i dusjen. Skru av, skrubb, skyll.
-ansiktsvask med og uten peelekorn, og en type med leire, stående i dusjen

Så det går an å lage selv altså?
Hvilken olje brukes da? Babyolje?

Gammel 07-08-10, 14:10   #49
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kommer aldri til å skje at jeg husker på å rense huden hver morgen og kveld.

Det har aldri skjedd hos meg, og se - jeg har overlevd og har framleis pen hud (sier dem...)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 14:14   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg lurer på hvorfor man får sånn hinne som ser ut som skitt når man har smurt seg med bodylotion jeg?

Når jeg har smurt meg - og dusjer neste gang - så får jeg sånn rulle-greie etter håndkleet fra kremen. Hvorfor det? Det er da ikke det minste lekkert?

Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 16:54   #51
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg lurer på hvorfor man får sånn hinne som ser ut som skitt når man har smurt seg med bodylotion jeg?

Når jeg har smurt meg - og dusjer neste gang - så får jeg sånn rulle-greie etter håndkleet fra kremen. Hvorfor det? Det er da ikke det minste lekkert?

Du tenker på de døde hudcellene som krøller seg av? Skrubbe, skylle og så smøre så slipper du det.

Gammel 07-08-10, 18:47   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du tenker på de døde hudcellene som krøller seg av? Skrubbe, skylle og så smøre så slipper du det.

Jammen - jeg gjør jo det.

Jeg skrubber med sånn vott med fibergreier på så huden er heeeeelt fin. Så tørker jeg etter dusjen også smører jeg med bodylotion. Neste gang jeg er i dusjen er jeg full av skrell som om jeg ikke hadde dusjet på tre uker sånn ca. :deler:

Om jeg ikke smører med bodylotion blir jeg ikke sånn, men da er jeg jo knusktørr i huden.

Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:59   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kanskje det er det at den er for feit?

Jeg bruker SebaMed sin fra apoteket. Grunnlag for valg var at den luktet så godt.

En annen vil ikke legge igjen sånn guffelure?

Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 19:00   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne skrubbevotter/hansker har de ikke bare på Body Shop, men også på H&M. På sistnevte sted koster de 29,50 omtrentlig.

Jeg bruker aldri såpe i dusjen (jeg tåler nesten ingenting), men derimot Babybad fra Änglamark (Coop). Da blir huden så fin atte! Den lukter ikke baby, altså.

Gammel 07-08-10, 19:03   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker dusjolje - såpe tørker ut så jeg knirker når jeg beveger meg. Men dusjolje er litt bedre.

Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 19:12   #56
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt stalltips er å ha rensegel i dusjen. Jeg har en stor flaske fra Dermalogica, og jeg har hatt den en halv evighet, tror jeg. Men det er jo nettopp fordi jeg ikke gidder å bruke halvannen time på sånt da.
Jeg burde vel heller komme med tidsbesparende tips, tror jeg. Min siste knep for å være mest mulig effektiv er å ha tannbørsten stående i nærheten av dusjen. Jeg pusser tennene mens balsamen får godgjøre seg i håret.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 19:29   #57
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Balsam? :aldri brukt:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 19:48   #58
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

For å begynne øverst:

Hår: bruker volum-sjampo, og volumbalsam fra l'Ôccitane. Da sparer jeg tid på styling. Føner lett, bruker litt hårvoks i tuppene.

Ansikt: bruker sminkefjerner og rense-mousse fra Immortelle-serien til l'Ôccitane, og smører med nattkrem fra samme merke. Den er rådyr, men jeg får myk hud og litt mindre kviser enn med andre merker. Om dagen bruker jeg en ansiktskrem med solfaktor, tror den er fra Clinique.

Kropp: oops, der forsømmer jeg litt. Fjerner hår her og der, glemmer bodylotion egentlig. Det må jeg gjøre noe med. Langøre har skrytt av de myke beina mine i sommer, og det er jo fordi jeg har brukt solkrem. Har hørt at Biotherm har en veldig god bodylotion.

Føtter: eh.. Moving on, moving on!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:06   #59
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Balsam? :aldri brukt:

Hadde du hatt mitt hår, så hadde du gjort det. Tro du meg. Håret mitt er statisk nok som det er med balsam.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 06:05   #60
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eni, her.

Så det går an å lage selv altså?
Hvilken olje brukes da? Babyolje?

Neida. Billig olivenolje, og vanlig salt. Til føtter og legger, litt grovere salt for min del. Du kan også bruke sukker.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.