|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prøver å være tål***ig
|
Uansvarlig katteholdJeg sitter her med tårer i øynene og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Nabohuset på andre siden av veien leies ut til festglade jenter i 20 årene. Jeg tror det bor 4 stykk der men vet ikke helt og det byttes jevnlig ut. Husker dere tråden jeg skrev for ett år siden om katten som flyttet inn til oss og som vi ikke fant eierene til? Etter tre-fire uker fant vi ut at den hørte til i det huset. Etter det har de skaffet seg to voksne katter til , en som er kanskje 6-7 mnd og to små på 7-8 uker. Og en hund. Jeg hører de som har andre halvdelen er råfortvilt fordi dyrene går overalt. Veien ved huset er bra traffikert med stor blokk lenger oppe i veien, bussruter og mye bil. Ikke dyrevennlig.
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Uansvarlig kattehold
Jeg synes jo det er veldig greit det dere gjorde. Hvis jentene er 20 år og ikke vant med dyr, så synes jeg ikke det er så rart at de passer dårlig på dem (noe vett burde de da ha, men ...). Og det er flott at dere sa ifra!
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Uansvarlig katteholdOm de bare lærer!! Hva i all verden vil skje emd de to kattungene som går her? Er vel bare dager før de ikke er mer de heller. Det sammen med de to som er avmagret.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Uansvarlig katteholdRing dyrevernsnemda. Om ikke annet for å ha følelsen av at du har gjort noe. |
|
|
|
#5 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Uansvarlig katteholdHuff... det er altfor lett å skaffe seg katt (og andre dyr), men å ta vare på dem er en annen sak...
|
|
|
#7 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uansvarlig katteholdDette er jo bare trist. Har dere klaget på dyreholdet tidligere?
|
|
|
#8 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Uansvarlig katteholdJa, så saken er ikke for liten til å si fra til dyrevernsnemda?
|
|
|
#9 |
|
prøver å være tål***ig
|
Dårlig forklart. Det er naboer som er lei av kattebæsj etter kattene til disse jentene som nå lemper den over gjerdet igjen.
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Uansvarlig katteholdUff jeg får helt vondt av sånt! Er enig med de andre her, ring dyrebeskyttelsen og spør de om råd. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Hvis ETT dyr lider, så er ikke saken "for liten"...
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Uansvarlig katteholdJeg hadde skrevet et brev og lagt i postkassa, om at de fikk omplassere dyrene til noen som kan ta vare på dem, eller så melder du dem til Dyrebeskyttelsen. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Uansvarlig katteholdBare til opplysning så skal ikke slike saker meldes til Dyrebeskyttelsen. Det er Dyrevernsnemda som har myndighet til å gripe inn når det er snakk om dyrehold, Dyrebeskyttelsen tar vare på hjemløse katter. De kan likevel ta inn katter fra slike saker, men først etter at dyrevernet har tatt en avgjørelse. Politiet vil også videreformidle slike henvendelser til Dyrevernsnemda. |
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uansvarlig katteholdMattilsynet har fått varslingsknapp på siden sin. Praktisk. http://www.mattilsynet.no/ |
|
|
|
![]() |
|
|