Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Total makeover! Trenger hjelp!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 23:04   #1
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Total makeover! Trenger hjelp!

Case: her i sommer ble jeg stoppet på Karl Johan av han som kaprer "offer" til Pimp a Tourist til Sommertid på TV2. Jeg hadde skrekkelig lyst til å bli med, men siden toget vårt gikk til Bergen 3 timer senere hadde jeg ikke mulighet. Men jeg fikk et kick til å se at jeg TRENGER HJELP!!!

Jeg er 38 år, har 4 barn og jobber i bhg. Jeg er langt fra jålete, så for mye "fiksfakseri" er ikke min greie. LilleLeo kjenner meg godt så hun ba meg søke hjelp her inne. I tillegg har hun tilbudt seg å være shoppingassistent for meg!
Jeg har ikke noe stort budsjett å bruke på klær, heller ganske knapt. Men jeg er nok mest ute etter å få vite hva jeg kler/ikke kler. Da jeg vet hva jeg skal se etter dersom jeg detter over gode tilbud.

Trenger også tips til frisyre og hårfarge. Den jeg har nå er gørr kjedelig! Legger ved et bilde av slik jeg så ut da jeg giftet meg for snart 7 år siden.

Gadd ikke vente på fotoknudsen, så bildene ligger under her som vedlegg.

Sist redigert av DollyDuck : 01-07-13 kl 00:17.
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 23:24   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Total makeover!! Trenger hjelp!!

Du ligner veldig på en jeg kjenner, så det er lett å foreslå samme frisyre som hun har - og det tror jeg at jeg skal gjøre, men men må finne en frisyre som ligner. Kort pannelugg som er klipt på skeiven. Kjempestilig er hun!

Klær er jo litt vanskeligere - men freshe farger som f.eks Lilla tror jeg du kler kjempegodt!

Gammel 09-08-10, 23:25   #3
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Jeg har en helt annen hårfarge nå enn på bildet her. Bilder fra i sommer kommer straks.... FK er litt treg... Men jeg er med på å farge det igjen, men tror ikke jeg har lyst å bli helt blondine.

Gammel 09-08-10, 23:30   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Klær er jo litt vanskeligere - men freshe farger som f.eks Lilla tror jeg du kler kjempegodt!

Det gjør hun!

Gammel 09-08-10, 23:31   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Som jeg har forslått tidligere, så tror jeg at lyse striper i håret ditt ville vært fint.
Samt at jeg tror du ville kledd en rufsete oppklipp.

Gammel 09-08-10, 23:57   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Åh, jeg skjøner godt at de stoppet deg, for du er kjempepen, men samtidig er det tydelig at du ikke prioriterer å bruke mye tid på utseende. Det jeg først og fremst tenker du ville hatt stor effekt av er å bruke litt sminke - øyebrynsblyant i en brunlig farge og litt øyesminke og lett farge/gloss på leppene. Kanskje en foundation (fondation? ) med solfaktor også? De selger gode og billige fra feks Maybelline på dagligvarebutikker.

Fargen på håret ditt er ganske fin også, men du blir litt for "flat". En oppklipp, en litt ekstrem sideskill eller noe a la bildet under ville gjort stor forskjell. Jeg ville ikke gått for mye mot blondt i fargen, heller latt meg inspirere ift hårfarge og sminke av bildet under. Du har de samme nydelige øynene og litt hjerteformede fjeset som henne også.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:00   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller første jeg tenker er at du må skaffe deg briller som går rundt øynene dine. De du har nå kutter dem. Du har veldig pene øyne som bør komme bedre frem.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:00   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Med "ekstrem sideskill" tenkte jeg på noe som dette:

Jeg har ingen forslag på klær, men det er sikkert andre som har noen gode ideer der. Jeg vil tippe du kler mesteparten av de fargene som er i høst, spesielt lilla og mørkeblå.

Gammel 10-08-10, 00:02   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Du skal jo ha kort hår, pannelugg, gjerne litt skrå sådan. Enten mørkere eller lysere, i hvert fall noe som gir kontrast så øynene dine kommer frem, for de har en helt fantastisk blåfarge! Briller som sitter bedre, gjerne en røffere innfatning, og littegranne sminke på de øynene dine hadde gjort underverker!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:02   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det aller første jeg tenker er at du må skaffe deg briller som går rundt øynene dine. De du har nå kutter dem. Du har veldig pene øyne som bør komme bedre frem.

Enig, det glemte jeg.

Gammel 10-08-10, 00:03   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og rusk opp i øyenbrynene og farg de så de rammer inn øynene bedre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 09:09   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh. Du skal jo ha kort hår, pannelugg, gjerne litt skrå sådan. Enten mørkere eller lysere, i hvert fall noe som gir kontrast så øynene dine kommer frem, for de har en helt fantastisk blåfarge! Briller som sitter bedre, gjerne en røffere innfatning, og littegranne sminke på de øynene dine hadde gjort underverker!

Enig! Kort hår er tingen for deg! Kjempefin med kort frisyre!
Synes frisyren du hadde da du giftet deg var fin jeg, men jeg tror ikke at du trenger å ha en så lys farge? Du kler det bedre litt mørktere tror jeg.

Øynene diner har en fantastisk farge! Farger som turkise, petrol og blåtoner generelt kler deg!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 09:42   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enige med de andre her: kort hår! Du var veldig flott på bryllupsbildet ditt, synes jeg!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 09:48   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale øyenbrynshjelp på Face It i enden av gågaten og ned til høyre. Kjempegod service, billig og napping med tråd, indian style. I tillegg ville jeg permanentfarget og brukt øyebrynspudder.

Jeg synes mer sminke er fint på de aller fleste over 25, gjerne litt mørke farger, litt smoky eyes er fint på de aller aller fleste og fremhever øyenfargen.

Håret ditt ligner på mitt, og jeg har fått mye skryt for min nyeste frisyre (sant, LilleLeo?) som er skrå pannelugg, bobaktig foran og kort og spiky bak. lettstelt og greit. Klippen er fra Ramm (Morten er fabelaktig!!!) og vedlikeholdes nå litt billigere av Think på Åsane senter. Blond med highlights?

Den fargen du har på kjolen på det store bildet er ikke noen bra farge på blondiner til hverdags. () Man ser utvasket ut i alle duse, lyse farger. Du kler nok lilla, turkis, knallrosa, knallblått, rødt, petrol og jeg tipper du skal holde deg langt unna gult, oransje, militærgrønn, brun og sånt som de som er gylne i huden kan bruke.

Gammel 10-08-10, 10:15   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Håret ditt ligner på mitt, og jeg har fått mye skryt for min nyeste frisyre (sant, LilleLeo?) som er skrå pannelugg, bobaktig foran og kort og spiky bak. lettstelt og greit. Klippen er fra Ramm (Morten er fabelaktig!!!) og vedlikeholdes nå litt billigere av Think på Åsane senter. Blond med highlights?

Og Dolly, hør på Mim, hun sier mye lurt.

Gammel 10-08-10, 10:39   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er nok mer enig med Mim! Men jeg er usikker på paneluggen, da. Men en slags bob med håret løst ned, ikke lengre enn til nakken, usikker på om det bør være oppklipt eller ei. Og litt farge i det, kanskje. Men en frisyre gjør mye i seg selv! Litt sminke, f.eks. en nøytral øyeskygge og mascara.

Angående klær aner jeg ikke. Jeg er så dårlig på å forestille meg andre stiler enn min egen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:27   #17
Frøken V
Passiv

Standard

Du var jo en kjmepeflottt dame!!!
Med 4 barn vil jeg tro at det er litt mangel på tid som gjør at man ikke bruker like mye tid på seg selv etterhvert. Jeg har bare en jente, men har aldri giddet og brukt så mye tid på hår og sminke.
Kommer derfor med noen tips som jeg bruker.
Hår: En hårklipp ala den på bryllupsbildet ditt. Løp inni dusjen og hvertfall skyll håret om du ikke føler for å vaske det hver dag. Ha i en mudd/hårvoks i vått hår. (her ommer det etterhvert navn på noen jeg har brukt) Form/Rufs til og voila! du er klar for resten av dagen
Hud: Ha en annsiktsrens stående i dusjen, så gjør du det raskt unna, når du likevell er i kontakt med vann Dermalogica . Pumpeflaske som står i dusjen, en dytt på flasken vask annsiktet og man er faktisk ferdig med en bra rens som holder!
Sminke: id bare minerals En fondation du fører på med hjelp av en børste. Du får ikke så myfarge, men det jevner ut ujevnheter osv. Buk et solpudder for å få litt glød. Få hjelp på en hudpleie sallong som sikkert fører både id og dermalogica.
Øyne: bruk den samme hudpleie sallongen og få dem til å farge og forme vipper og bryn. Holde brynene litt ved like selv med hjelp av en øyebrynskniv kjøpt på f.eks vita. Man kan jo også farge vipper og bryn selv hjemme. Er jo også mulig å få permanent makup.Form for tatovering tror jeg å mene. på bryn og under over øye (eyeliner) et kjapt strøk medmascara og vips man ser veldig mye frechere ut, uten og bruke så mye tid på badet.
Klær: kjøp klær med farger! Handle noen kortermete topper og tunikaer på salg nå. Hvite tunikaer kan man bruke hele året. Så mange flotte på salg på cubus i går.
F.eks en lilla singlet under en grå/mørk cardigan (som du kanskje har fra før av?) Og visp det blir et helt annet antrekk. En slik jeans som sitter helt inntil, ala thigts.(igjen cubus) noen støvletter. Om du leter litt får man faktisk kjøpt støvletter med helt flat såle Hvor skal man plutselig gå vondt om man skifter stil...hihi
Begynn å se på folk i rundt deg på gata og butikken. Hva har folk på seg? gå igjennom garderobeskapet ditt og legg unna en del. Kjøp inn litt basic topper og bukser, som du kan kombinere med du allerede har! Ikke kast til å begynne med. Kanskej det er noe av det du har du lett kan gjøre frechere med å bare sy/hekkle på en blondekant. Sy inn litt, forkorte osv? Mye amn kan gjøre med klær man lat har! Ikke sikkert det føles så bra og plutseig skulle ha en helt annen stil enn man harr det site 5 årene. La det gå sakte emn sikkert fremover. Men ha en plan om at du kanskje skal kjøpe ett nytt plagg en gang i mnd fremover eller noe slikt?
Lykke til!

Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:23   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker kanskje maks 10 min på hele stæsjingen fra jeg kommer ut av dusken til jeg er ferdig stylet på håret og sminket. Det går fort når du har fått rutinen.

I fht klær så foreslår jeg at du skaffer deg et par skikkelig fine høye svarte skinnstøvletter som går til alt, gjerne med litt hæl. Og en god pen kåpe. De hadde en del fine på Benetton i fjor i alle fall, kanskje de får inn en del av samme type i år? Lilla, rød eller andre sterke farger, så du ikke går i ett med den svarte hopen.

Noen gode jeans, smale svarte bukser, et par pene hverdagskjoler, singleter, tynne gensere pluss gjerne tynne ullcardigans i god kvalitet. Da har du det du trenger.

Jeg har en del svart, hvitt og grått i basisgarderoben, og så stæsjer jeg med cardigans i ulik farge, skjerf, smykker, singlet osv, sånn at det alltid er noe med farge på.

Gammel 10-08-10, 14:35   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du bestilt deg frisørtime nå snart?
*venter spent*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:41   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig på brillefronten. Du trenger briller som åpner ansiktet ditt.

Angående håret så syns jeg bryllupsfrisyren var for voksen og satt, du trenger noe mer rufsete og nede. Ikke så mye høyde på toppen. Ellers er jeg enig med Mim angående fargevalg. Du har jo flott fasong, som sikkert kler myke kjoler godt.

Jeg tror du kunne kledd mange av Bodenklærne som er så poppis her inne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.