|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Fordi man er blakk eller fordi man f.eks. står i kassa på RIMI og bankkortet fusker, eller fordi noen man er på kafé med har lyst på spontan kinobesøk og man ikke har tatt med så mye penger osv osv? For meg er det to helt forskjellige ting.
![]() |
#22 |
Pauset
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg har ingen problemer med å låne bort penger til gode venner i ei knipe. Men folk jeg kjenner bare perifert, slik som i dette tilfellet? Nei. Allikevel hadde jeg antakelig blitt så tatt på senga av en slik type forespørsel at jeg antakelig hadde sagt ja likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Prettiest mess ever seen
|
Ingen skal si at du ikke lærer.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde svart nei på en sånn sms, rett og slett fordi tidligere erfaringer har gjort at jeg ikke ville blitt overrumplet. Et forhenværende vennepar anså meg tidligere som en døgnåpen lånesentral/minibank. Det var en av flere grunner til at jeg brøt "vennskapet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Pauset
|
Men det finnes voksne mennesker som har dårlig råd av legitime årsaker (kan hende de studerer, eller er alene med barna sine og lever på en inntekt feks). Da må det vel være greit å låne noen kroner av foreldrene sine fra tid til annen, om større uventende utgifter kommer på, uten å bli sett ned på? Eller rynker du på nesa uansett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ræv med ører
Jeg er verdensmester i alternative løsninger TM, og bortsett fra mat og husly ser jeg sjelden andre behov som må løses ASAP og som man ikke kan vente med overhodet. Når det gjelder økonomi har jeg alltid en plan B, C, og trippelE, og det at man plutselig står der uten å finne på annet enn å låne av noen gjør at jeg rynker på nesa. Om ikke annet på grunn av mangel på kreativitet.
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, det er jo ingen drømmesituasjon og vi har sjelden vært blakke faktisk. Vi har jo levd på kun mannens inntekt i noen år (pga. operasjonen min, graviditet, manglende barnehageplass og diverse) og da kom vi faktisk oppi et par sånne situasjoner. Ordentlig, trygt barnesete til minsten var litt viktigere enn stoltheten vår, spesielt når venninnen min selv tilbød seg å låne oss de pengene og vi visste vi kunne betale tilbake få måneder etter.
![]() |
#28 |
|
Rosa boble, ja. Håper for din skyld at den ikke sprekker, realiteter kan være kjipe å kjenne på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
Det er ganske mye som ikke kan løses med kreativitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ræv med ører
Ja, det kom kanskje ikke helt tydelig frem at jeg ikke akkurat mener låne penger til livsnødvendig hjerteoperasjon i utlandet, bil når man bor på et sted uten naboer eller kollektivtrafikk-type-ting.
![]() |
#31 |
Originala
|
Og det er jo bra, men det er også fint å anerkjenne at det ikke er tilfelle for andre, og at det ikke er nødvendig å rynke på nesa av den grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde ikke lånt bort penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
Kult. Du kommer hjem med to barn etter jobb og barnehage, er aleneforelder, det er onsdag, du har akkurat betalt ut huslån, barnehage, fellesutgifter, og får lønn på mandag. Frem til da har du et par tusen på konto, noe som slett ikke er så verst hvis man tar inntekt vs. utgifter-regnestykket. Det står en lapp på døra, og det viser seg at strømmen er stengt. Det koster [et obskønt antall tusen] å få den på igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ræv med ører
Det meste i "vanlig" sjangeren kan. Jeg blir stadig overrasket over hvor overrasket andre blir over hvor mye det går an å løse når man brainstormer litt uten å automatisk ty til de vanlige løsningene.
![]() |
#35 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
snur
|
![]() Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde nok ganske sikkert svart ja den ene gangen men ikke om det ble flere.
![]() |
#38 |
Sånn passe sane
|
Fantastisk!
![]() |
#39 |
ræv med ører
Det enkleste og beste er å ringe strømselskapet og lage en avbetalingsplan. Det er ikke mange strømselskaper som lar økonomisk pressede småbarnsforeldre gå uten strøm når de kan betale litt.
![]() |
#40 |
Leser
|
Hva i alle dager? Det må være mitt gavmilde, ubeviste jeg som snakker.
![]() |
|
|