Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Macbooken min lader ikke

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 19:42   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Macbooken min lader ikke

Jeg har i strømkontakten, og det står "Lader ikke" oppe på skjermen. Dersom jeg tar ut strømkontakten dør maskinen med en gang. Hva kan dette komme av ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:54   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Imacen min lader ikke

Dårlig kontakt. Har samme problemet med min macbook.
Skal inn på service nå.

Hvor gammel er maskinen din? Hvilke type batteri har du?

Gammel 14-08-10, 19:56   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Makinen er litt over ett år, og jeg aner ikke hvilket batteri jeg har
Det er en hvit 13-tommer.

Gammel 14-08-10, 19:57   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et barn har suttet på ladekontakten, og nå er laderen kaputt ... :BTDT:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:58   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Kif Minste her er 6 år, så jeg tviler litt på teorien din

Gammel 14-08-10, 22:08   #6
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du får skylde på hunden. Han har jo tatt knekken på en lader før

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:23   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Hihi- ja det kunne vel kanskje ha vært ham, men da hadde jeg nok sett at den var bitt i....
Laderen er helt feilfri, så den stakkars hunden skal slippe å få skylden denne gangen

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Du får skylde på hunden. Han har jo tatt knekken på en lader før

Gammel 14-08-10, 22:27   #8
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener at jeg hørte at det var en voldsomt tordenvær hos dere mens dere var på ferie. Er det noe mulighet for at dette kan være årsaken til at den plutselig ikke virker?? Hvordan gikk det forresten men jentene sin Mac etter forrige tordennatt?

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 23:02   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Min ser rett og slett svidd ut i kontakten i maskinen. Den blir forøvrig sinnsykt varm under lading.

Gammel 15-08-10, 01:02   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

På min Macbook Pro gikk det vel omtrent ett år, og så ville ikke batteriet mer - det bare "døde". Med en gang kontakten ble tatt ut, slo maskinen seg av.

Dette høres normalt sett ut til å være en reklamasjonssak hvis det det er en maskin kjøpt privat. Les denne: http://www.idg.no/pcworld/vg/article108511.ece

(for næringskjøp blir det garanti som er relevant, og Apple har bare 1 års garanti på batteriene og maskinen ellers, hvis man ikke har betalt ekstra for mer)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 02:03   #11
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

mrc- tusen takk for nyttig link Skal skrives ut og tas med når jeg skal klage

Gammel 15-08-10, 11:00   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iMac? Tror heller du har en MacBook

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:02   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, en iMac har da ikke batterier i det hele tatt?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:34   #14
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, en iMac har da ikke batterier i det hele tatt?

Hvis vi virkelig skal pirke, så tipper jeg den har ett for å huske bl.a. klokkeslett ;-)

Gammel 15-08-10, 11:38   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har den nok. Men jeg kan love at den dør så fort jeg drar ut kontakten, uten at jeg har tenkt tanken på å reklamere av den grunn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:48   #16
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

mrc- tusen takk for nyttig link Skal skrives ut og tas med når jeg skal klage

Har du kjøpt maskinen andre steder enn hos Apple selv, så er trolig reklamasjon enklere. Apple irriterer seg nok over norske forbrukerrettigheter og har gang på gang bevist at de strekker seg i det lengste for å komme seg rundt reglene. En del andre forhandlere er det imidlertid ikke noe problem med på dette området, selv om de kanskje ikke får det godkjent av Apple igjen - mao. må de ta kostnaden og Apple dekker det ikke.

Gammel 15-08-10, 12:12   #17
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Det er selvsagt en macbook
den er kjøpt hos Eplehuset, så det spørs vel hvor lett det blir..

Gammel 17-08-10, 19:27   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Da har vi vært på Eplehuset, og de erstatter ikke noe, da de mener at ca. 300 ladinger er det man kan forvente av batteriet, selv om ikke maskinen blir 2 år før i oktober

Gammel 17-08-10, 19:42   #19
mrc

mrc sin avatar

Standard

Sv: Macbooken min lader ikke

Bullshit.

Det er et sentralt element her: Batteriet har feilet totalt, det har ikke blirr særlig gradvis redusert, men rett og slett slutte å lade. Det er en vesentlig forskjell på redusert kapasitet og at det ikke fungerer overhode.

Det Apple sier på sine egne websider: "I bærbare Apple-datamaskiner med uttakbare batterier skal et riktig vedlikeholdt batteri kunne bevare opptil 80 % av opprinnelig kapasitet etter 300 ladesykluser."

Kan de bevise at du ikke har vedlikehold det riktig?

Står ellers en del på http://www.apple.com/no/batteries/notebooks.html

Ta omså med deg utskriften fra websiden og artikkelen fra IDG.no. Se gjerne denne også: http://forbrukerportalen.no/Artikler...20pa%20batteri

De prøver seg naturligvis på dette. Jeg hadde vel nesten blitt mer overrasket hvis de ga deg nytt batteri med en gang.

Gammel 17-08-10, 19:51   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Sv: Macbooken min lader ikke

Hm- kanskje vi bør prøve på nytt igjen, da- og med utskriftene av linkene dine. Vi glemte selvsagt den første når vi var der i dag

Takk for svar igjen

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.