Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Trenger hjelp med svenske ord og uttrykk

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 01:29   #21
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp med svenske ord og uttrykk

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jøss, imponerende. Hvem hacket seg inn på min konto og skrev dette?

Du kan ikke forvente å huske ting du googlet for halvannet år siden.

Gammel 15-08-10, 01:33   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper jammen at Divine er ferdig med dette oppdraget nå, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 01:34   #23
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du kan ikke forvente å huske ting du googlet for halvannet år siden.

*busted*

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jaggu.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:36   #24
Johan
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2010
Johan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Norrmän är långsamma...

Johan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:42   #25
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Johan, her.

Norrmän är långsamma...

O jea. Halleluja og amen! Jeg vet ikke hvem det var som heiv seg inn i en tråd som døde for halvannet år siden, jeg?

Gammel 15-08-10, 12:49   #26
Johan
Nybegynner

Standard

O jea. Halleluja og amen! Jeg vet ikke hvem det var som heiv seg inn i en tråd som døde for halvannet år siden, jeg?

Det var bara ett skämt... Men du har ju rätt... Vi svenskar är kanske långsamma men snälla?

Gammel 15-08-10, 12:57   #27
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Johan, her.

Det var bara ett skämt... Men du har ju rätt... Vi svenskar är kanske långsamma men snälla?

Jeg ble ikke såret altså - jeg var ikke sint!

Dere er som pusekatter: bare å klø bak øret

Gammel 15-08-10, 13:20   #28
Johan
Nybegynner

Standard

Jeg ble ikke såret altså - jeg var ikke sint!

Dere er som pusekatter: bare å klø bak øret

Jag trodde icke att du blev sårad men jag ville vara säker... Man får ju tåla lite... jag gick verkligen i en fälla när jag sa att ni (norrmänen) var långsamma - du gav mig ett bra svar på den kommentaren ...

Gammel 15-08-10, 13:23   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet med masse svensker og jeg liker dem skikkelig godt. Det er ordning och reda og de er høflige og greie. Og om man vil forvirre dem så er det bare å ombestemme seg for noe. De svenskene som jeg kjenner og som har jobbet i Norge i mange år har tatt med seg ett ord og det er å ombestemme seg. For det gjør man ikke i Sverige. Man kan endre mening, men det er ikke det samme.

Og så er det så vakkert i Stockholm. Fineste byen i verden.

Gammel 15-08-10, 13:56   #30
Johan
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har jobbet med masse svensker og jeg liker dem skikkelig godt. Det er ordning och reda og de er høflige og greie. Og om man vil forvirre dem så er det bare å ombestemme seg for noe. De svenskene som jeg kjenner og som har jobbet i Norge i mange år har tatt med seg ett ord og det er å ombestemme seg. For det gjør man ikke i Sverige. Man kan endre mening, men det er ikke det samme.

Og så er det så vakkert i Stockholm. Fineste byen i verden.

Stockholm är vackert men det är Oslo också... Jag kommer från Skåne i södra Sverige nära Danmark så jag "hatar" Stockholmare. Jag likar Danmark och Norge. Vackra jäntor! Många svenskar är fattiga och jobbar i Norge för att tjäna pengar... Nu ska jag spela lite fotboll, något som Sverige fortfarande är bäst på i vart fall?

Hälsningar storebror

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.