|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Mac eller pc? Kjør debatt!Jeg skal ha meg en ny bærbar datamaskin. Den skal gjerne være lett å bære med seg, trenger ikke stor skjerm men helst et tastatur som er ok å skrive på. Er det grunn til å kjøpe seg Macbook (Air eller Pro) eller er dette unødvendig dyrt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Macbook Air ville jeg egentlig styrt unna. Begynner å bli noe utdatert egentlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Du må ellers ha ny programvare om du kjøper Mac. Det e rjo ellers alterativer til MS Office, også de som er gratis. Det gjelder for så vidt både til Mac og Windows. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
heimføing
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Ikke noen sak å koble til ekstern skjerm, på Eplehuset har de helt sikkert den ledningsbiten du trenger for å få det til. Jeg har brukt min MacBook Pro på en (gammel) ekstern skjerm på jobb. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Forøvrig bruker jeg aldri eksternt tastatur. Ikke da jeg brukte MacBook'en på jobb, og slett ikke nå når den bare brukes hjemme. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!At det føles "greit"/"Bra" etc. å skrive på pc-ens tastatur betyr ikke at det er det man bør i lengden. Rent ergonomisk sett er ikke en bærbar pc like god som en godt tastatur. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Jeg har nå en relativt ny laptop av typen Macbook pro (osX), en laptop med Linux Ubuntu (Karmic Koala), en stasjonær med Windows XP. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
<*(((<
|
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!
Kommer veldig an på hva du utvikler, til Java-utvikling funker i hvert fall OS X superdupert. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mac eller pc? Kjør debatt!Jeg bruker Mac på jobb, men kjører Windows på den. Ikke til hjelp, med andre ord. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja. Spørsmålet blir litt hva du utvikler *til*, og evt. hvilke verktøy/IDE du benytter, og tilknyttede løsninger. At Java er "kryssplattform" betyr ikke nødvendigvis at man utvikler for kyrssplattform, hvilket for så vidt kan ha sine fordeler.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
<*(((<
|
Jepp, men det blir jo det samme for OS X som for andre OS. |
|